Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Jeg er overrasket.

 

Virma ligger i kurven sin i inngangshallen, og nå nettopp var Frøya nederst i trappa og litt uttpå gulvet. Virma klarte å ligge der og følge med, istedet for å jage henne.

 

Utrolig hvor langt man kommer med målrettet trening. I starten skalv hun og pulsen gikk til himmels bare hun så katten. Nå klarer hun å slappe av. Nå klarer hun å gå løs(med sporline) og gå på fot selv om katten er i nærheten. Idag jaktet Frøya enden av sporlinja, noe som var et litt komisk syn, Virma gikk på fot med hodet bakovervendt :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvilken mengde sjokolade som er skadelig for hunder/valper?

 

Mia har klart å grave fram en after eigth. Jeg fikk tatt det meste fra henne, men jeg vet ikke hvor mye hun har fått i seg. Hvor hun har funnet den og fra hvilket århundre den var fra, tør jeg ikke tenke på en gang. :S

 

Edit: Jeg fant noe selv:

Sjokolade dreper hunden din!

Hunder er svært følsomme for en gruppe stoffer som kalles metyll xanthin. Koffein og teobromin er medlemmer av denne gruppen. Teobromin er giftig for hunder. Dette stoffet er i kaffe, te, cola, kakao, sjokoladekaker og sjokolade. Selv små mengder sjokolade kan gi uregelmessig puls og åndedrett hos hund, selv om det ikke fører til forgiftning.

Link

Endret av Zela
Lenke til kommentar

Bare hold henne under oppsyn. Blir hun slapp/syk, så ring dyrlegen. Er jo ikke mye sjokolade på en after eight.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Sjokolade

 

Selv en forholdsvis liten sjokolade kan forårsake død hos en liten hund. Omtrent 30 g kokesjokolade (tilsv. 2 g kakao) pr. kg hund kan være nok til å forårsake en alvorlig forgiftning, så det kan være lurt å kontakte veterinær om hunden har fått i seg sjokolade eller kakao.

 

mer her: http://jeger.tbt.no/sjokolade_dreper_hunden_din.htm

Endret av mushi
Lenke til kommentar

De tåler heldigvis endel...

Bare hold henne under oppsyn, men ikke vær hysterisk, er du urolig blir hunden urolig å oppfører seg ikke normalt... :)

 

Våre hunder har spist det meste, bla den mellomste spiste 2x dødelig dose av xylitol...

Som førte til en tur til dyrlegen for brekningsmiddel innen 1time...

 

Jeg vil anbefale alle som har Barn og hund i hus å lagre dette nr...

giftinfo_banner_35469a.jpg

Kjempe trivelige folk som tar telefonen å virkelig vet hva de snakker om..

Ingen vits i å ringe den lokale dyrlegen, de vet ikke hva xylitol er engang, så vi ble først nektet å få brekningsmiddel, så vi måtte ringe flere dyrlegevakter, å fikk tak i en 3mil unna som heller ikke trodde oss, å ringte giftinformasjonsentralen selv, da ble det plutselig veldig travelt... :wallbash:

Lenke til kommentar
De tåler heldigvis endel...

Bare hold henne under oppsyn, men ikke vær hysterisk, er du urolig blir hunden urolig å oppfører seg ikke normalt... :)

 

Våre hunder har spist det meste, bla den mellomste spiste 2x dødelig dose av xylitol...

Som førte til en tur til dyrlegen for brekningsmiddel innen 1time...

 

Jeg vil anbefale alle som har Barn og hund i hus å lagre dette nr...

giftinfo_banner_35469a.jpg

Kjempe trivelige folk som tar telefonen å virkelig vet hva de snakker om..

Ingen vits i å ringe den lokale dyrlegen, de vet ikke hva xylitol er engang, så vi ble først nektet å få brekningsmiddel, så vi måtte ringe flere dyrlegevakter, å fikk tak i en 3mil unna som heller ikke trodde oss, å ringte giftinformasjonsentralen selv, da ble det plutselig veldig travelt... :wallbash:

Forholdt meg rolig. Var mer oppgitt enn stressa. ;) Formen hennes er fin, men jeg tror jeg fant ut en bivirkning. ADHDen steg enda noen hakk. ;)

 

Dumt det som skjedde med hunden din. :/ Vi har en fast dyrlege vi er kjempefornøyd med, men skal lagre nummeret uansett. Takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Jeg savner hundene mine :blush: Vi har vært på ferie i en uke og en venn av samboeren min passer de for oss. Heldigvis får vi updates annenhver dag og det virker som de koser seg :)

Skjønner deg godt. :)

 

Er det forresten noen som har tisp i forhold til knøttet som har fått for seg at det er best å bæsje inne?

 

Vi lufter henne ute, og hun bæsjer når hun kommer inn. Hun kan godt stå ute i hagen (inngjerdet) for så og komme inn å bæsje. Det er i det siste hun har fått for seg dette, var flinkere før. (Hun er seks mnd)

 

Jeg blir litt gal, kjenner jeg.

Lenke til kommentar

Har en litt sprø Golden Retriver som gjør noen merkelige ting.

 

Om sommeren løper den fritt ut i hagen. Vi har gjerder og kantstein ved gårdsplassen, som den vet den ikke kan krysse. Om vinteren derimot forsvinner kantsteinen pga. snøen. Da hender det seg noen ganger at hun stikker av. Det merkelige er at den stikker av til akkurat samme plass hver gang, den lokale bensinstasjonen. Der sitter den som regel bomstille ved inngangsdøra, og ser inn gjennom vinduet.

 

Blir som regel tatt inn på verkstedet ved siden av bensinstasjonen. Nummeret vårt har de lagret, så de veit hvor de skal ringe. Dette har altså gjennom årene kanskje skjedd 15 ganger nå. Heldigvis ikke alltid bensinstasjonen er åpen. Kan ikke si vi er plaget av dette, vi vet jo hvor bikja er, men uansett flaut.

 

Kan noen gi meg en fornuftig forklaring på oppførselen? Når hun var unghund ble hun vistnok ofte observert på matbutikken. Venner og naboer har sagt at hun har prøvd å komme seg inn i butikken, og en gang så en kompis av meg bisja med butikkeier på slep. Merket ikke dette pga. hun alltid kom tilbake før vi ropte henne inn. I de siste årene har det tydligvis bare vært bensinstasjonen hun har hatt interesse av.

Lenke til kommentar

Sinnapels og jeg har endelig fått til det "treffet" vårt :p Bikkjedyret er helt slakt her nå ^^

 

Kjempekos, helt til en stor, snill hund kom og ødela for ponni :p

 

Griss/Gress (usikker på hvordan man staver det)

 

Gizmo2607018.jpg

 

Gizmo til Sinnapels

 

Gizmo2607077.jpg

 

Og ponni

 

Gizmo2607067.jpg

 

 

Fler bilder her. Kameraet og jeg var ikke helt venner idag og lyset var helt på tryne, så er litt så-som-så kvalitet :p

 

 

Gizmo2607021.jpg

 

Gizmo2607040.jpg

 

Gizmo2607048.jpg

 

Gizmo2607052.jpg

 

Gizmo2607090.jpg

 

Gizmo2607091.jpg

 

Gizmo2607100.jpg

 

Turte omsider å lukte litt på ponni :!:

 

Gizmo2607108.jpg

 

Chiller'n under Griss :cool:

 

Gizmo2607093.jpg

 

 

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Gå tur i stedet for å lufte henne i hagen.
Gå langt nok og det går av seg selv. Om så det ender opp med at hun gjør ifra seg i hagen etter en grei tur. (Skjedde omtrent hele tiden med Virma før hun fikk inn vanen med å gjøre det underveis på tur.)

Takk for svar. (Vi går turer med henne og altså. Bare så det er sagt. hehe )

 

Jeg driver å legger om rutinene uansett nå. Siden hun har blitt 6 mnd så går vi over til 2 måltider om dagen. Problemet er å få henne i gang om morgenen, her snakker vi b-hund de lux. Det beste er å gjemme seg langt under dyna og satse på at ingen oppdager henne. :!:

Lenke til kommentar
er vel ingen som har en siberian husky eller alaskan malamute jeg kan få se da? :hmm: de er lekkre hunder. Kan man ha noen av dem i norge? blir det for varmt?

 

Er ikke noe problem å ha Siberian Husky eller Alaskan Malamute i Norge, men blir jo litt varmere for dem om sommeren.

 

De færreste passer til å ha de to rasene. De krever veldig mye fysisk aktivitet, og må stort sett være i bånd pga jaktinstinktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...