Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ei venninne av tante har "mistet" hunden sin.

De var på fjelltur i går, da hunden fikk teften av noe, og stakk.

Har enda ikke funnet den :wow:

Nå er det flere mennesker som leter etter den, og de vurderer helikopter om den ikke dukker opp snart.

Det er en fuglehund btw. Med rødt dekken, så den er heldigvis synlig :)

Jeg hadde fått panikk om bikkja mi hadde stukket av, og vært borte på timesvis..!!!

Det har ordnet seg med hundevakt når vi skal til syden. Puh..

Vi skulle jo egentlig sende han på kennel på Oppdal. Det hadde blitt kostet oss over 2000 kroner inkl kjøring tur/retur.

Venninna mi har to hunder fra før. Begge kjønn. Og det kan fort blir litt knuffing..

Håper de har fått ferdig huset sitt til da, så de får flere rom å fordele bikkjene på hvis problemer.

Hun skal få betaling også :) Det sparer meg for mye å ikke kjøre til Oppdal, pluss at det blir en del stress for de også. Må feks kjøre to bilder når de skal på tur. Diesel hater å kjøre bil, og er grinete på andre hunder da. Så da kan ikke gjengen sitte baki sammen :p

Skal bli meg et hundeliv til henne, den uka. Stakkars :!:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Hvis jeg får fast, fulltid der jeg jobber nå (som det er ut til at jeg kan få), har jeg ett lite problem, siden en-to av dagene jobber jeg ti timer... Samboeren min ligger ann til å få en jobb hvor han begynner en time seinere enn meg og er ferdig en time etter meg de dagene jeg jobber seint. Hvordan løser man sånt? Ser ikke for meg at noen hund vil klare å være alene så lenge.

Lenke til kommentar

Kan du få noen til å gå en tur med de på de to dagene så kan jo det være en løsning.

At de får besøk i løpet av dagen og får strekt beina og tisset osv.

Jeg synes personlig 10 timer blir for lenge, selv om det trolig på ingen måte nødvendigvis er skadelig.

Lenke til kommentar

skal hente nye valpen min ca den 12 august. Så da blir det liv i stua igjen:D Ble ledig en hanne i det kullet dem hadde nå så jeg skulle få den om jeg ville. Ellers måtte jeg ha venta til februar neste år.. Noe jeg forsåvidt hadde gjort med glede. Men var visst 2 fine foreldre til dette kullet så jeg sa ja takk. Er forsåvidt en liten stund siden nå men.. jauda.

Lenke til kommentar

Min klarer bare være alene i fire timer foreløbig, så må trappe opp alene hjemme treninga. Har gått veldg fort fremover etter hun er alene med en annen hund, men når vi flytter videre blir hun helt alene. Ser for meg at jeg må kjøre ett kvarter extra hver morgen for å ha henne der. :p

Lenke til kommentar

Modern driver jo og skal ha valp. Hun er overbevist om at hun klarer å få valpen til å være alene hjemme hver dag i åtte timer etter to uker. Jeg har prøvd å forklare, men hun mener at hennes utdannelse innenfor pedagogikk trumfer gjennom ;)

Edit: Ikke helt alene, hun skal låne Ylva.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Er valpen sammen med en annen hund, så går det mye lettere :)

Jeg kjenner folk som har fått valpen husrein på ei uke, og hjemme alene etter to. Noen umulig oppgave er det ikke, men du har de bikkjene som aldri greier å være hjemme alene over lengre tid. Får håpe hun ikke får en slik :p

Lenke til kommentar

Kjenner det hadde vært greit med en hund til nå ja :) Med tanke på hjemme alenetreningen når vi flytter hehe. Er hun alene med kattene sitter hun ved døra til jeg kommer hjem, er hun alene med en annen hund går hun og legger seg til å sove...

Hun har jo hatt enorme fremskritt gemyttmessig etter steriliseringen og jeg har ikke trent annet enn i stiuasjoner vi møter på tur.

Lenke til kommentar
Kjenner det hadde vært greit med en hund til nå ja :) Med tanke på hjemme alenetreningen når vi flytter hehe. Er hun alene med kattene sitter hun ved døra til jeg kommer hjem, er hun alene med en annen hund går hun og legger seg til å sove...

Hun har jo hatt enorme fremskritt gemyttmessig etter steriliseringen og jeg har ikke trent annet enn i stiuasjoner vi møter på tur.

Det er stor forskjell på å få en valp som har lett for å være hjemme alene fordi det allerede er hjemme-alenetrent voksen hund sammen med den, og å få en valp som skal være hjemme alene sammen med en hund som ikke liker å være hjemme alene.

Da ender du lettere opp med to hunder med seprasjonsangst fremfor to som koser seg i samme kurv hjemme alene i 8-9 timer om dagen og da har du bæsja skikkelig på legg.

Jeg passa på at Geisha var trygg på å være alene hjemme før jeg så mye som vurderte en valp til. I tillegg var hun over de anbefalte 2 årene gammel slik at vi ikke fikk problemer med rangen. For det ser jeg nå at vi raskt kunne oppnådd hvis det ikke var for at Geisha er såppass voksen. Thea tester Geisha hele tiden og skal gå fremerst når vi har de løse og hvis Geisha prøver å gå forbi skal hun ikke få lov til det osv.osv. Hadde jeg hatt to som var slik kunne det endt opp i slosskamper..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...