Turtlis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Søte, Bjaraas Felix, min gamle nabo Shiba, var utenfor isted. Han har blitt skikkelig tynn siden sist Naboen passet han, og var noe skeptisk da de skulle passe en stk tynn hund. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Er det en Basenji? Nope, dette er en basenji Bjaraas har en Shiba Inu, som også er nydelige. Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Ok.. Hvor stor blir de Shiba Inu? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 10kg ca? Litt usikker, og gadd ikke sjekke wikipedia, men de er på størrelse med Basenji. Modern har visst mer eller mindre bestemt seg for at det like gjerne kan bli en gutt, så hun skal bort og se på valpene om noen uker Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Valper Ja, gjett om jeg har meldt meg på det besøket Regner med det er vanlig at man ikke tar med sine egne hunder? Oppdretter har sikkert lyst til å se henne igjen (ikke sett henne på fire år), men da må jo noen hele tiden passe på henne mens de andre er og ser på valper og slikt. Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvor er det mulig å dra å se på valper i Oslo området? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Bare helt tilfeldige random valper?? Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Nei. Har tenkt å skaffe meg en hund, og da sier min far at det må bli en brun(konjakk farget) golden retriever valp.. Hadde denne typen hund før.. og ønsker samme type nå.. Endret 9. juli 2009 av TehJøran Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 http://www.retrieverklubben.no Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg snakket med ei venninne på msn her om dagen. Hun spurte om jeg kjente til en labradorhann her i byen. Fordi hennes søster ville parre bikkja si -en puddel!! Lage seg Labradoodle hun Venninna mi hadde snakket til henne, men det så ikke ut til å hjelpe noe særlig.. Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Uff a meg! Labrador og puddel? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jepp, det blir den nye og populære "labradoodle", som skal være allergivennlig. Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Sånn sett er jo det veldig smart.. Men når du sa Lapuddel, da begynnte jeg å se for meg en labrador med puddel bakdel Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Ikke noe i veien med blandingshunder da. Har selv verdens beste hund, og det er 50-50 labrador og boxer. Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Hvordan ser den ut? Endret 9. juli 2009 av BullStrike Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Denne diskusjonen om blandinger orker jeg ikke å ta en gang til Du kan ikke bare blande i hytt og pine fordi hundene er snille Det ligger LITT mer bak et oppdrett. Jeg kjente ei som ville ha en hund som var blanding av ditt og datt, fordi hennes forrige hund var det, og han var jo såå snill og frisk. Du har INGEN som helst garanti for en sykdomsfri valp, når du driver avl på blandinger. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Du har vel ikke det heller på en renraset? De hadde vel funnet ut at generelt sett så var renrasede hunder litt sykere enn blandinger også. Det foregår så mye dritt på begge sidene av spekteret her. Mange useriøse folk uansett hvor man er på siden av gjerdet om denne saken. Sålenge eierne er ansvarlige voksne folk så ser jeg ikke noe grunn til å blande seg i hvem de parrer hundene sine med. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Uhell kommer alltid til å skje, men planlagt blandingsavl, har jeg lite tilovers for. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 For meg personlig har jeg store problemer å se hva som kan være så gale med selve blandingshunden. Det er mer det at mange har mye lettere for ta dårlig vare og kvitte seg med hunden på en dårlig måte når de ikke har betalt mye for den. Forsikring og dyre veterinærsjekker blir gjerne droppet når hunden plutselig ikke er "verdt" så mye. Men selve hunden er for meg like mye verdt som alle andre hunder. Alle dyr har for meg en verdi. Syntes det blir nesten diskriminerende når folk sier de ikke er bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå