Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Valper :love:

Ja, gjett om jeg har meldt meg på det besøket ;)

Regner med det er vanlig at man ikke tar med sine egne hunder? Oppdretter har sikkert lyst til å se henne igjen (ikke sett henne på fire år), men da må jo noen hele tiden passe på henne mens de andre er og ser på valper og slikt.

Lenke til kommentar

Jeg snakket med ei venninne på msn her om dagen. Hun spurte om jeg kjente til en labradorhann her i byen. Fordi hennes søster ville parre bikkja si -en puddel!!

Lage seg Labradoodle hun :roll: Venninna mi hadde snakket til henne, men det så ikke ut til å hjelpe noe særlig..

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen om blandinger orker jeg ikke å ta en gang til ;)

Du kan ikke bare blande i hytt og pine fordi hundene er snille :roll:

Det ligger LITT mer bak et oppdrett.

Jeg kjente ei som ville ha en hund som var blanding av ditt og datt, fordi hennes forrige hund var det, og han var jo såå snill og frisk.

Du har INGEN som helst garanti for en sykdomsfri valp, når du driver avl på blandinger.

Lenke til kommentar

Du har vel ikke det heller på en renraset? De hadde vel funnet ut at generelt sett så var renrasede hunder litt sykere enn blandinger også.

Det foregår så mye dritt på begge sidene av spekteret her. Mange useriøse folk uansett hvor man er på siden av gjerdet om denne saken. Sålenge eierne er ansvarlige voksne folk så ser jeg ikke noe grunn til å blande seg i hvem de parrer hundene sine med.

Lenke til kommentar

For meg personlig har jeg store problemer å se hva som kan være så gale med selve blandingshunden. Det er mer det at mange har mye lettere for ta dårlig vare og kvitte seg med hunden på en dårlig måte når de ikke har betalt mye for den. Forsikring og dyre veterinærsjekker blir gjerne droppet når hunden plutselig ikke er "verdt" så mye.

Men selve hunden er for meg like mye verdt som alle andre hunder. Alle dyr har for meg en verdi. Syntes det blir nesten diskriminerende når folk sier de ikke er bra nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...