Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere ikke bare fange dere en ulv eller noe da, dere som vil ha det så sjeldent og "uraktig" som mulig? Har hørt at om de blir tatt fra moren før de er 3 uker gamle så er det mulig å få dem til å akseptere mennesker. Blir sikkert et helvete med å mosjonere den da, siden den kan trave hele dagen :p

 

..er ikke alltid det mest sjeldne og spesielle er det beste å skaffe seg!

Lenke til kommentar

Har ikke planer om å skaffe noen sjelden og spesiell hund. Men det må da alikevel være lov til å leke med tanken, til å undersøke litt. Det er mange flotte raser, og selv de som jeg aldri kunne tenkt meg selv kan være intressante å vite mer om.

 

Hele konseptet med å ha prærieulv som kjæledyr er litt idiotisk, de fleste dyr hører hjemme i det fri. Bloggen jeg linket til er intressant, den viser fram et flott dyr, og er relevant når det gjelder det å ta ville dyr inn som kjæledyr.

 

Her blir det nok enda en strihår etterhvert. Vet at sære raser som krever ekstremt mye ikke passer for min del enda. Om 5-10 år, kansje.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Er det noen konktrete regler for hvordan hunden skal plasseres i bilen? Må den sitte i bur tilegnet bil?

 

Man får seler som har en belteanordning slik at hunden er sikkret i bilen. Selv bruker vi et ATLAS-50 bur til vår hund, da slipper man den røytingen i setene og på dørken. Tror det er det samme kravet om sikkring av hund som det er av all last og pasasjerer.

Lenke til kommentar

Milla bet meg ved et uhell i dag. Drev og bet på en kongle, og på en eller annen måte kom tommelen min i mellom, så når konglen knuse så fikk jeg kjenne kraften av kjevene hennes. Tommelen verker fortsatt, helt utrolig hvor hardt de kan bite! Men jeg var vel heldig, begynte knapt å blø, men neglen fikk merke det skikkelig.

Lenke til kommentar
Er det noen konktrete regler for hvordan hunden skal plasseres i bilen? Må den sitte i bur tilegnet bil?

 

Man får seler som har en belteanordning slik at hunden er sikkret i bilen. Selv bruker vi et ATLAS-50 bur til vår hund, da slipper man den røytingen i setene og på dørken. Tror det er det samme kravet om sikkring av hund som det er av all last og pasasjerer.

 

 

En løs hund i bil er ikke trygg, verken for seg selv eller andre. Det er ikke påbudt å sikre hunden i bil, men det er påbudt å sikre all last forsvarlig.

Trygg trafikk

 

Vi kjøpte Vari Kennel bur og er veldig fornøyd med det.

PS! Det står mye på nettet om sikring av hund i bil. Lurt å google. :)

Endret av Zela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...