Khalifen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Må si meg enig. Saarloos wolfdog var en virkelig vakker hund. Men takk for de andre tipsene. Mange pene og interessante hunder som jeg må lese meg opp på. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Var ikke klar over at grå elghund var en urhund. Ikke akkurat hund, men prærieulver er utrolig vakre: http://www.dailycoyote.net/ Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Rødulv er jo også et fantastisk pent dyr. Visstnok en blanding av coyote og ulv, men kanskje nok om ulver og coyoter nå? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Kan dere ikke bare fange dere en ulv eller noe da, dere som vil ha det så sjeldent og "uraktig" som mulig? Har hørt at om de blir tatt fra moren før de er 3 uker gamle så er det mulig å få dem til å akseptere mennesker. Blir sikkert et helvete med å mosjonere den da, siden den kan trave hele dagen ..er ikke alltid det mest sjeldne og spesielle er det beste å skaffe seg! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Har ikke planer om å skaffe noen sjelden og spesiell hund. Men det må da alikevel være lov til å leke med tanken, til å undersøke litt. Det er mange flotte raser, og selv de som jeg aldri kunne tenkt meg selv kan være intressante å vite mer om. Hele konseptet med å ha prærieulv som kjæledyr er litt idiotisk, de fleste dyr hører hjemme i det fri. Bloggen jeg linket til er intressant, den viser fram et flott dyr, og er relevant når det gjelder det å ta ville dyr inn som kjæledyr. Her blir det nok enda en strihår etterhvert. Vet at sære raser som krever ekstremt mye ikke passer for min del enda. Om 5-10 år, kansje. Endret 1. juli 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Nye hybelboeren vår har en liten hund Jeg synes det er dødskoselig! Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Er det noen konktrete regler for hvordan hunden skal plasseres i bilen? Må den sitte i bur tilegnet bil? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Nei, tror vel alle bur regnes som bedre enn ingen bur. Det heter vel at all last skal sikres forsvarlig, og innunder her er også hund. Mener man selv det ikke er forsvarlig, er det nok stor sjanse for at politi osv vil reagere på det samme. Lenke til kommentar
Etlon Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Er det noen konktrete regler for hvordan hunden skal plasseres i bilen? Må den sitte i bur tilegnet bil? Man får seler som har en belteanordning slik at hunden er sikkret i bilen. Selv bruker vi et ATLAS-50 bur til vår hund, da slipper man den røytingen i setene og på dørken. Tror det er det samme kravet om sikkring av hund som det er av all last og pasasjerer. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Milla bet meg ved et uhell i dag. Drev og bet på en kongle, og på en eller annen måte kom tommelen min i mellom, så når konglen knuse så fikk jeg kjenne kraften av kjevene hennes. Tommelen verker fortsatt, helt utrolig hvor hardt de kan bite! Men jeg var vel heldig, begynte knapt å blø, men neglen fikk merke det skikkelig. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Er det noen konktrete regler for hvordan hunden skal plasseres i bilen? Må den sitte i bur tilegnet bil? Man får seler som har en belteanordning slik at hunden er sikkret i bilen. Selv bruker vi et ATLAS-50 bur til vår hund, da slipper man den røytingen i setene og på dørken. Tror det er det samme kravet om sikkring av hund som det er av all last og pasasjerer. En løs hund i bil er ikke trygg, verken for seg selv eller andre. Det er ikke påbudt å sikre hunden i bil, men det er påbudt å sikre all last forsvarlig. Trygg trafikk Vi kjøpte Vari Kennel bur og er veldig fornøyd med det. PS! Det står mye på nettet om sikring av hund i bil. Lurt å google. Endret 2. juli 2009 av Zela Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Bruker gitterskilleveggen som fulgte med Golfen, fungerer bra. Så lenge jeg slipper å få 3x 25 kilos kjøttklumper i bakhodet i ev. kollisjon, er det bra nok for meg Endret 2. juli 2009 av -sparks- Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Tips til hunder i varmen: Frys isbiter med litt leverpostei i! Det lindrer også for valper som mister/får tenner. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva med bare å fryse leverposteien? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva med bare å fryse leverposteien? Fordi hunden får i seg mer væske ved å fryse vann? Hehe Hunden vår drikker lite vann for tiden.... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg ser for meg at det blir noe grisete Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg ser for meg at det blir noe grisete Med vann eller bare leverpostei, mener du? Det er sent på natt for meg, vanskelig å tenke. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 dæven døtte. Agria er trege med å behandle en sak. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg ser for meg at det blir noe grisete Med vann eller bare leverpostei, mener du? Det er sent på natt for meg, vanskelig å tenke. Begge deler? Hvordan gjør man det? Mulig det er jeg som virkelig må ha det inn med teskje her !! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Begge deler? Hvordan gjør man det? Mulig det er jeg som virkelig må ha det inn med teskje her !! Hehe.. Jeg tar sånne former . Fyller de halvfull med vann og dytter en dæsj leverpostei oppi. Tar halvfult, siden bikkja er knøtt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå