Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er et bilde av vår skjønne rottweiler. Zanto heter han å er snart 6år. Han vil bare bli klappa på,hehe. Han går fra en person til enn annen vis ikke du gidder å klappe han;) Så skjønn atte.

Ble skikkelig fornøyd med dette bilde, har gjort litt med bilde i photoshop.

Zanto1-1.jpg

Endret av elektroboy
Lenke til kommentar

Hunden min spiser ikke :cry:

 

Hei.

 

Har problem med at hunden min ikke spiser. Og det hun spiser er velig lite.

Hun har hatt en hudinfeksjon og går nå på antibiotika på fjærde uke.

 

Er litt fortvilet, hun oppfører seg ikke noe rart sånn ellers.

Tips? hva skal jeg gjøre? bare si kjipt for deg, du får gå uten mat?

 

Sliter også med å få i henne antibiotikan, den skal vist smake som levver biter, men hun spytter det ut igjenn. har rullet den inn i gobiter, skinkebiter, biff, ribbe, alt egentlig, men hun klarer helt fint og skille det, og spytter ut antibiotikan igjenn.

 

Jeg føler meg helt rådløs her, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Fribbern:

 

http://www.amerikanskbulldog.no/artikler.php?id=667&art=0

 

Anitbiotikaen kan du putte i liten godbit, ta inn i munnen på hunden og holde munnen igjen på den. Da må den svelge om du putter biten langt nok inn :)

7421379[/snapback]

 

Takk for svar, jeg gjør det slik med antibiotikan nå, men jeg synes det er litt grusomt, tvinge henne til det.

 

Kommer til å holde meg til tørrforet. Men takk for tipset.

Lenke til kommentar

Ikke tenk på det som at du tvinger henne, for medisinen MÅ hun ta. Hunden tar ikke skade av at du tvangsfòrer den piller, om den er så dreven at den klarer å spytte ut hver gang du pakker det inn. Min er heldigvis så glupsk at hun svelger hva som helst.

 

Ang. matvegring, så er det få hunder som vil sulte ihjel ved siden av en matskål. Tar du vekk maten etter feks ti minutter om den ikke spises? Fòrer du to ganger daglig kan du prøve å dele opp i tre ganger, og se om hun spiser da.

Det funker alltids å putte oppi ting, men da har de lett for å bli avhengige av å få noe oppi for å spise..

 

Fant forresten et bilde fra i sommer (ser ut som jeg har ølmage, men er hoftebeinet mitt :p )!

monajulie.JPG

 

Edit: Stopp meg om jeg spammer og dere vil slippe, men jeg finner bilder jeg hadde glemt :!:

Gdobitsøk i vannet gir herlig vanntryne, hehe:

vanntryne.JPG

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Du kan også prøve å fukte tørrfôret ved å ta litt vann på det og la det stå til det blir bløtt. Bikkja mi liker det i alle fall bedre da.

7422303[/snapback]

Det gjør vi åsså, pleier alltid å gjøre det. For ellers så spyr han bare maten opp igjen. Kan helde over litt leverpostei som du har krøsta i litt varmt vann:) Det pleier å finke vis ikke de har lyst å spise.

Lenke til kommentar
Du kan også prøve å fukte tørrfôret ved å ta litt vann på det og la det stå til det blir bløtt. Bikkja mi liker det i alle fall bedre da.

7422303[/snapback]

 

Pleier å gjøre det, pleier også å ha en litt biola oppi.

Hun får vanligvis to måltider om dagen. spiser hun ikke opp, tar jeg det bort, for hun skal ikke tro hun har tilgang på mat hele dagen.

 

Hun var litt tynn for en periode siden og måtte opp noen kilo, derfor fikk hun mere mat om dagen. Kanskje derfor hun er "matlei"?

 

Sant som dere sier, hun dør jo ikke vis hun har tilgang på mat, så jeg må vel bare spille tøff.

 

Er ikke bare at hun spytter ut antibiotikan, hun har den i munnen og venter til vi ikke ser. Så spytter hun den, Hun legger den også under leppa si som om det skulle vært en snus, og spytter den ut etterpå.

Endret av Fribbern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...