Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jeg aldri sagt, jeg påpeker bare at det er et område med mange gråsoner.

 

Vet du, jeg blir litt pissed når du sier at jeg "slenger det i ansiktet hans". Jeg har vært veldig følsom rundt dette, og i første post om temaet ba jeg til og med om unnskyldning for at jeg brakte det på bane. Den vil jeg ikke ha stående på meg!

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Det har jeg aldri sagt, jeg påpeker bare at det er et område med mange gråsoner.

 

Vet du, jeg blir litt pissed når du sier at jeg "slenger det i ansiktet hans". Jeg har vært veldig følsom rundt dette, og i første post om temaet ba jeg til og med om unnskyldning for at jeg brakte det på bane. Den vil jeg ikke ha stående på meg!

 

Saken er vel at du aldri burde sagt det når du gjorde, og ville du ha en diskusjon rundt temaet kunne du ikke valgt dårligere tidspunkt.

At du må beklage at du skriver noe når du gjør, burde jo fått varsellampene til å blinke om at det kanskje er dårlig timing.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Vel, det får være opp til dere selv å bestemme hva dere mener, men jeg valgte å ta det opp, og angrer på ingen måte på det. Hvis Raw føler seg utpekt får han heller si det, men dere kan gi faen i å prøve å bestemme hva jeg skal si og når jeg skal si det.

Det er faktisk et viktig poeng jeg prøver å komme med her, så hvorvidt det er "riktig timing" eller ikke bryr jeg meg ikke om.

 

Edit: Når bestemor døde hadde vi en lang debatt innen familien om hvorvidt legene hadde gjort en feil i evalueringen av saken hennes. Det var da ingen som mente at denne debatten ikke var timet godt!

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Ja, men det var da vel ingen som satte seg ned og bestemte at "i morgen bestiller vi time, og på fredag skal det skje" ? Det er jo litt der forskjellen er da, eier man en hund må man ta det valget og sette et konkret tidspunkt. Syke mennesker prøver man jo å redde, legene gjør jo det de kan (selv om feil tydeligvis skjer).

Mulig det er meg som misforstår hva du egentlig vil diskutere altså :p Men jeg syns det er forskjell på å kritisere/diskutere om leger har gjort en feil under behandlingen av en pasient, eller om en person har prøvd for lite/valgt feil rett etter at h*n har avlivet en syk hund.

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at jeg var villig til å bla opp mange tusenlapper for å "reparere" henne. Men siden hun var så ung og det hadde slått så kraftig ut allerede så var det fint lite dem kunne gjøre. Hun var full av "blemmer" "kviser" "byller" på hele undersiden, inni armhulene og hodet og det hadde bare blitt værre og værre med tid. Og dem sa at dem medisinene som var der ute ville ikke gjort noen forskjell i dette tilfelle. Var jo hos vetrinær med henne når hun var 3mnd og da var det bare på magen og da ble det ikke gjort noe testing eller noe men ble sagt det var valpekviser og hun ble slengt på antibiotika for å få dem bort så hun kunne få vaksinen sin. Men etterhvert begynnte jeg å tvile på at dette kunne være normale kviser så derfor gikk jeg til en annen vetrinær denne gangen som veldig mange har anbefalt meg, Dem begynnte å undersøke henne med en gang. La henne i "søvn" for å ta hudskrap og eventuelt en hudbit om det ikke var generalisert demodicose noe han mistenkte med en gang. I og med hun allerede sov så snakka jeg med vetrinæren og fikk høre meningen hans så gikk jeg og ringte oppdretter for å få høre meningen der. Så ble avgjørelsen om å la henne slippe tatt. Nei jeg kan ikke si at hun hadde smerter nå, men smertene ville kommet ganske så radig uansett. Angrer jeg? faktisk ikke. Ikke når jeg vet hva ressultatet hadde blitt. Og hva du mener om det tofagerl er din sak. Men etter det jeg har lest så velger du å la ett dyr lide enn å ha muligheten til å la det slippe. men men.

Lenke til kommentar

alle får ha sin mening for min sin del. Men nå har det skjedd at hun har liggi på bakken å hylt av smerte. men hvor smerten kom fra er uvisst. Men i dette tilfelle så var fremtiden mørk desverre. Var det noe jeg kunne gjort for å forbedre livet hennes i fremtiden så hadde je gjo selvfølgelig gjort det. Men men. Og til dere andre som har nevnt at kansje en voksen hund hadde vært bedre. joda. var inne på tanken før sarah også så det er ikke umulig i fremtiden. tiden får vise.

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaring med fransk bulldog? Nå har jeg fått muligheten til å forhåndsbestille en.. Er snakk om 4-6 mnd fram i tid. Vurderte rasen før jeg valge Sarah men... tydeligvis vanskelig nok å få tak i. Men har ikke lyst og ha en rase som er plaget med livstruende sykdommer. Så om noen har noen formening om at jeg ikke bør gå for denne rasen pls tell me. Som sagt det er snakk om opptil ett halvår fram i tid.

Lenke til kommentar

Ja, de har jo et flatt ansikt som gjør de disponible for enkelte luftveissykdommer.

Peselydene tror jeg ikke nødvendigvis betyr at noe er galt, det er bare at du er noen stutte små typer som ikke er bygd for de store atletiske bevegelsene, kombinert med det flate ansiktet...

 

Wikipedia: There are several congenital diseases and conditions to which French Bulldogs are susceptible, although they are still considered among the healthiest of the Bull Breeds.

Another result of the compacted air way of the French Bulldog is their inability to effectively regulate temperature. While a regular canine may suffer to some degree from the heat, to a Frenchie it may be lethal. It is imperative that they be protected from temperature extremes at all times, and that they always have access to fresh water and shade.

 

Det er med andre ord ikke den sikreste hunden hvis du er ute etter en hund uten helseproblemer, men samtidig ikke den verste heller.

Lenke til kommentar
Sliter ikke FB mye med pusteproblemer? Og de snorker og snøfter veldig mye?

 

Min har ikke pustevansker og snorker heller sjelden.

Vil vel heller si at prompingen er det som er det verste problemet min har grunnet sin korte nese.

Nå som det er så varmt må man ta hensyn til at man har den rasen og planlegge deretter.

 

Som jeg sa tidligere, bruker man tid og finner seriøse oppdrettere så bør man ikke være mer utsatt for å få sykdommer enn med de fleste andre hunderaser.

Kjøper man første man finner på Finn kan jeg tenke meg man får mye rart, og det går en fransk i nabolaget her som har så kort snute at jeg får vondt av å se den.

Zelda har over dobbelt så langt snuteparti som den, og er ikke engang andpusten når den hunden spyr opp slim og gørr og høres ut som den har pustebesvær ved lek.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Skal du ha en franske, bør du være OBS på hvilken oppdretter du velger!!

Venninna mi ble lurt trill rundt da de skulle ha hund nummer to, svigersen måtte avlive hunden sin fra samme kennel. "Hyggelig og seriøs" mann, som solgte syke hunder og hunder som ikke viste seg å eksistere.

 

Hunden til venninna mi kaster opp etter å ha herjet mye. Får slike hosteanfall..

Snorker når han sover, og FISER noe helt ekstremt(de sier det er en av rasens "kjennetegn"?).

 

Personlig hadde jeg valgt Boston Terrier framfor en Fransk Bulldog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...