mushi Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Raw_demin: hvis du skal ha den en hund til om en stund, kjøp enten voksen hund, eller en valp av en rase du VEIT er lite utsatt for sykdommer. Både shar pei og dourdaux er jo raser som sliter med en del, men å ha så uflaks som du har hatt er jo sykt. Kondolerer, håpet virkelig dere skulle ha lang tid sammen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Siden de jobber utelukkende med dyreforsikring bør de kanskje være bedre... Men litt spesielt at de er billigere i tillegg, er husdyrforsikring noe vanlige forsikringsselskaper egentlig tjener rått på, eller er det liten tekst et sted...? Jeg forventet også at Agria skulle være dyrere enn vanlige forsikringselskaper, men ble gledelig overrasket der. Har en dyr hund fra før å forsikre, så alle kroner sparte er gull Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Vel, jeg har sendt en mail allerede, får se hvilken pris jeg får Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Ta tiden til hjelp. Unger er spesielt for hunder også, og når det er uvant så blir det fort litt ekstra styr. Virma var også sånn de første gangene vi hadde små barn og babyer på besøk. Å ta hunden ut av rommet for å roe ned litt hjelper, det er bedre for både hund og barn om det blir korte perioder der hunden er under kontroll i forhold til om man tvinger gjennom og lar hunden være stresset lenge. Det blir på et vis både lettere og vanskeligere når barna blir litt eldre, barna forstår mer men det er også mer ødeleggende om møtet med hunden blir negativt. Avled oppmerksomheten når det blir for mye stress. Ikke glem å gi positiv oppmerksomhet til hunden når det går bra. Det er rart hvor mye hunder speiler oppførselen fra de irundt. Virma kan ligge og sove når barn leker rett bak ryggen hennes her. Alle er rolige, da er også hun rolig. Tusen takk for svar. Greit å vite at man har riktig tankegang for hva som kan være riktig. I dag ble vi jo stresset både jeg og foreldrene til jenta. Babyen var i tillegg veldig trøtt og sliten, så hun skreik ekstra pga det. Jeg får spørre om vi kan møtes litt oftere så vi kan venne de til hverandre. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Raw: Det var leit med Sara vet ikke om det har noe å si for forsikringen, men hun var jo allerede syk da du fikk henne. Hvis det er demodex hun hadde så er det vel arvelig også? Du nevner det i dette innlegget at hun er syk og oppdretter betaler for medisiner: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13455001 Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) æsj fytti grisen. hvorfor ser det plutselig så mye værre ut på bilde en i live liksom. Men uansett. Fra hun var på antibiotika første gangen til nå har jeg gjort som vetrinæren sa med å smøre på salve osv men.. Her har dere iallefall ett fint eksempel på hvordan hårsekkmidd kan utvikle seg. Og dette var ikke så ille som det hadde blitt ifølge vetrinæren. Nei glad jeg gikk til en annen vetrinær i dag. EDIT: Juliess. Joda. men det var en annen type midd ifølge vetrinæren. Men uansett. får jeg tilbake på forsikringen er jeg fornøyd med det, Men skal lese igjennom kontrakten en gang til nu å se hva jeg finner ut EDIT 2: Men nå kjøpte jeg henne på "föravtale" noe som ble forrandret at jeg skulle betale fullpris så jeg eide henne helt og holdent. Men hun sa at siden jeg måtte gjøre dette så skulle jeg slippe og betale resterende. Men blir det ikke litt feil og eventuellt forlange kjøpesummen tilbake + få igjen på livsforsikringa? Endret 23. juni 2009 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Herregud det der så grusomt ut. Godt at hun fikk slippe... Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 ja sier forsåvidt jeg også. Hun viste ingen tegn til å plages eller noe. Hadde hun vist den minste antydning til lidelse hadde hun nok vært borte for lenge siden. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Maks uflaks. Utrolig trist. Jeg var knust når jeg måtte avlive hamsteret mitt, kan ikke tenke meg hvordan det er å måtte avlive to hunder på så kort tid. Kondolerer virkelig. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Raw_denim, jeg beklager på forhånd, jeg vet at du ikke vil like denne posten, men sånn er livet. Jeg har også en hudsykdom uten kur, skal jeg også gå og be om en sprøyte? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Du kan ikke både få tilbake kjøpesummen fra oppdretter OG få tilbake på forsikringen. Selvfølgelig blir det feil! Jeg kan ikke forestille meg at oppdretter har noe ansvar her heller, slikt skjer. Så lenge foreldrene ikke var plaget med den samme sykdommen kan jeg ikke se at oppdretter skal gi tilbake kjøpesummen. Forsikringer er til for slikt. Oppdretteren synes sikkert dette er forferdelig trist også, uten at det betyr at h*n har erstatningsvar. Da jeg solgte valper hadde vi et punkt i kontrakten om at valpekjøper skulle få tilbake x-antall tusen kroner dersom ikke begge testikler utviklet seg normalt. Utenom det har jeg ingen erstatningsplikt dersom valpene skulle utvikle sykdommer. Jeg har jo helsesjekket både mora og faren til kullet for de sykdommene det skal sjekkes for. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Raw_denim, jeg beklager på forhånd, jeg vet at du ikke vil like denne posten, men sånn er livet. Jeg har også en hudsykdom uten kur, skal jeg også gå og be om en sprøyte? Jeg spurte vetrinæren mange ganger om det var noe jeg kunne gjøre for å eventuellt holde henne i live uten at hun kom til å plages. Men nei. det var ikke noe som helst som kunne kurert henne. Eller gjort livet lettere. Det hadde endt opp med at hele kroppen hadde vært en stor byll til slutt. Så kan ikke se vitsen med posten din. Sookie: Nei personelig så føler jeg ikke at noen har noen skyld i dette. Har snakket med oppdretter både før og etter avliving og h*n var helt enig i avgjørelsen. Så jeg bærer ikke nag til noen. Nei. forsikring er en fin ting. Endret 23. juni 2009 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Raw_denim, jeg beklager på forhånd, jeg vet at du ikke vil like denne posten, men sånn er livet. Jeg har også en hudsykdom uten kur, skal jeg også gå og be om en sprøyte? Du får sikkert en sprøyte for mangel på forståelse ... Makan til unødvendig post. Håper du skjønner at det er forskjell på psoriasis og hudmidd. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Tenker vi setter en strek over Sarah her nå og takker for alle tilbakemeldingene. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Kondolerer virkelig. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har også en hudsykdom uten kur, skal jeg også gå og be om en sprøyte? Nå er det vel også en stor forskjell på en hund og et menneske Et menneske kan si fra hvor mye det gjør vondt, hvordan medisinene fungerer osv. En hund prøver å være blid dagen lang, samme hvor vondt den har Veeldig trist, dette. To hunder på kort tid. Det er urettferdig. Jeg har nevnt det hundre ganger før, og kan si det en gang til: I 2000 knekte min Caiser foten, syv måneder gammel. Stygt brudd. Ny hund samme høst, som fikk epilepsi, og måtte sovne stille inn i en alder av to år. Det var helt forferdelig. Enda kan jeg se bilder og felle en tåre. Veeldig mange år siden, men det føles ikke slik. Jeg håper jeg får ha Diesel i maaaange år. Men en vet aldri Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Er ikke så mye som skal til. Men desverre så er dette en avgjørelse man må ta som hundeeier uansett hvor tungt det er. Men jeg begynner serriøst å få vetrinær skrekk. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Fant denne på finn. Har alltid trodd at man ikke skal blande harlekin med harlekin fordi noen av valpene vil bli som denne, og mest sannsynlig bli døv/se dårlig. Ser absolutt ikke bra ut! Endret 24. juni 2009 av mushi Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Ser den har et glassøye og. Huff, ser ikke heelt frisk ut. Men som sagt, noen folk er bare dårlig til å ta bilder Uansett.. disse hundene får ofte syldommer(som du nevner over), og må til himmels. Trist.. "En hvit grand danois..kuult" Endret 24. juni 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
granny Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Sarah ble avlivet i dag på vetrinærens anbefaling:(, Hun hadde noe somGeneralisert Demodicose. Dvs kronisk hårsekkmidd av no slag. Ingen medisiner ville hjulpet henne eller noe:( Gir opp hundehold jeg ass. andre hunden siden desember i fjor. Tok ett bilde av greiene mens hun sov på benken. .skal se om jeg får det opp litt senere.Hele 5 mnd ble hun. Så forferdelig! Du har nå hatt maks utur da, håper du tar sjansen en gang til og får en frisk og fin hund som gir deg den gleden det å ha hund skal gi! Lykke til og føler med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå