Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Meh, jeg syntes det skal være hjemmel for å forby hunderaser på lik linje som det er å forby andre arter. Jeg vil helst ikke at naboen skal ha en løve selv om han insisterer at den er aldri så snill.

Og nei, jeg sammenligner ikke hunder og løver, jeg forsvarer bare prinsippet. Hvilke hunder man bør forby er jeg ikke skikket til å svare på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meh, jeg syntes det skal være hjemmel for å forby hunderaser på lik linje som det er å forby andre arter. Jeg vil helst ikke at naboen skal ha en løve selv om han insisterer at den er aldri så snill.

Og nei, jeg sammenligner ikke hunder og løver, jeg forsvarer bare prinsippet. Hvilke hunder man bør forby er jeg ikke skikket til å svare på.

Helt enig!

Etter å ha hatt et dårlig møte med noen andre hundeeiere i dag, så synes jeg det er synd at hvem som helst kan skaffe seg hund. :realmad:

Lenke til kommentar

Sarah ble avlivet i dag på vetrinærens anbefaling:(, Hun hadde noe somGeneralisert Demodicose. Dvs kronisk hårsekkmidd av no slag. Ingen medisiner ville hjulpet henne eller noe:( Gir opp hundehold jeg ass. andre hunden siden desember i fjor. Tok ett bilde av greiene mens hun sov på benken. .skal se om jeg får det opp litt senere.

Hele 5 mnd ble hun.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Men faen heller... Det er for JÆVLIG at du skal gjennom dette! Jeg er helt uten ord... To hunder med hudsykdommer rett etter hverandre.

Hva om du heller tar over en litt voksen hund fra et dødsbo eller lignende? Og tar en vet-sjekk først.

Edit: Og jeg håper du har i kontrakten at du får tilbake kjøpesummen når hun dør så ung? Det er vel egentlig ganske standard.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Helt enig!

Etter å ha hatt et dårlig møte med noen andre hundeeiere i dag, så synes jeg det er synd at hvem som helst kan skaffe seg hund. :realmad:

Det er nettopp det som er problemet; det er eierne som burde forbys å ha hund, ikke hunderasen. Det som er greia, er at det dessverre har vært en tendens til at de som har lyst til å få en "stor skummel hund" som amstaff, gjerne er den typen folk som ikke egner seg til å ha en slik hund. Derfor har hunderasen fått et dårlig rykte på grunn av eierne, og myndighetene har valgt å forby rasen, som en enkel løsning på problemet. :nei:

Lenke til kommentar
Sarah ble avlivet i dag på vetrinærens anbefaling:(, Hun hadde noe somGeneralisert Demodicose. Dvs kronisk hårsekkmidd av no slag. Ingen medisiner ville hjulpet henne eller noe:( Gir opp hundehold jeg ass. andre hunden siden desember i fjor. Tok ett bilde av greiene mens hun sov på benken. .skal se om jeg får det opp litt senere.

Hele 5 mnd ble hun.

Noe så grusomt!!!

Stakkars deg :(

Lenke til kommentar
Det er nettopp det som er problemet; det er eierne som burde forbys å ha hund, ikke hunderasen. Det som er greia, er at det dessverre har vært en tendens til at de som har lyst til å få en "stor skummel hund" som amstaff, gjerne er den typen folk som ikke egner seg til å ha en slik hund. Derfor har hunderasen fått et dårlig rykte på grunn av eierne, og myndighetene har valgt å forby rasen, som en enkel løsning på problemet. :nei:

Godt mulig når det gjelder Amstaff, men når det gjelder f.eks. Tosa Inu er den jo forbudt over store deler av verden. Tar alle feil da?

Lenke til kommentar

Kondolerer RaW_DeNiM. Så ufattelig trist. :(

--------------------------------------------------------------

Jeg trenger råd fra dere. I dag hadde vi besøk av ei lita jente på 8 mnd. Valpen vår på 5 mnd har ikke hatt kontakt med så små barn før. Hun ville absolutt opp i fjeset på babyen, opp i sofaen når hun satt der og til slutt bjeffet hun en del. De andre voksne brydde hun seg ikke om. (Hun blir vanligvis fort rolig når vi har besøk.)

Prøvde en del avslappningsøvlelser med henne + at jeg tok henne ut av rommet. Men hun var likevel stressa. Noen tips til hvordan jeg skal få vendt henne til så små barn? :)

Lenke til kommentar

har også et problem!

når vi bade på hytten og andre steder bjeffer hun konstant viss vi næremer oss vannet.

det går greit på hytta for der kan vi ha hon fri, da hopper hun bare uti etter oss. svømmer 2meter og snur. men hva skal vi gjøre når hun må være i bånd?

tips?

Lenke til kommentar
Men faen heller... Det er for JÆVLIG at du skal gjennom dette! Jeg er helt uten ord... To hunder med hudsykdommer rett etter hverandre.

Hva om du heller tar over en litt voksen hund fra et dødsbo eller lignende? Og tar en vet-sjekk først.

Edit: Og jeg håper du har i kontrakten at du får tilbake kjøpesummen når hun dør så ung? Det er vel egentlig ganske standard.

Kan desverre bare få tilbake penger om det kan bevises at det er noe hun hadde mens hun var hos selger. også om hun var forsikret(noe hun er) så skulle dette taes hensyn til også. Skal ringe agria i morgen og høre hva jeg må gjøre.. må vel sende inn dokumentasjon på at hun er avlivet mm. Så får jeg tilbake kjøpesummen derifra.

Lenke til kommentar

Ta tiden til hjelp. Unger er spesielt for hunder også, og når det er uvant så blir det fort litt ekstra styr. Virma var også sånn de første gangene vi hadde små barn og babyer på besøk. Å ta hunden ut av rommet for å roe ned litt hjelper, det er bedre for både hund og barn om det blir korte perioder der hunden er under kontroll i forhold til om man tvinger gjennom og lar hunden være stresset lenge.

Det blir på et vis både lettere og vanskeligere når barna blir litt eldre, barna forstår mer men det er også mer ødeleggende om møtet med hunden blir negativt.

Avled oppmerksomheten når det blir for mye stress. Ikke glem å gi positiv oppmerksomhet til hunden når det går bra.

Det er rart hvor mye hunder speiler oppførselen fra de irundt. Virma kan ligge og sove når barn leker rett bak ryggen hennes her. Alle er rolige, da er også hun rolig.

Lenke til kommentar

superkaisa: Avled og belønn korrekt oppførsel. Ved annledninger der hun kan få lov til å boltre seg i vannet, forlang at hun ikke bjeffer, belønn med å la henne hoppe i vannet. Finn ut hva som virkelig frister mest for hunden i en gitt situasjon, og bruk det som belønning.

Her hender det faktisk at det å åpne en dør er beste belønning. Virma vet så inderlig godt hvor katten befinner seg, og katten er nesten sidestilt med mat som belønning.

Lenke til kommentar
Er Agria bra? Aldri hørt om dem før, men modern driver og shopper hundeforsikring, og hun tenkte bare å bruke sitt vanlige forsikringsselskap, Vesta. Eller TrygVesta heter de kanskje nå?

Helt ærlig.. jeg aner ikke. hadde gjensidige på Maia. Men ble anbefalt agria. Så ... Men begynner dem og skape seg så skal jeg pokkern meg skape meg jeg også.

Lenke til kommentar
Er Agria bra? Aldri hørt om dem før, men modern driver og shopper hundeforsikring, og hun tenkte bare å bruke sitt vanlige forsikringsselskap, Vesta. Eller TrygVesta heter de kanskje nå?

Jeg har Agria og det samme har flere bekjente med hund, og hva jeg vet er alle fornøyd.

Har ikke behøvet dem enda jeg, men har inntrykk av at de er fornuftige å ha med å gjøre.

Jeg sparte vel 350,- året på Agria mot Gjensidige som jeg bruker til andre ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...