Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det veldig mange Dachs som bjeffer, og kanskje foreldrene ikke gjør det :p

Mamma var nabo med en som bjeffa heeeeele tiden på tur. Det gikk i ett. Stakkars eiere :!:

En kan aldri garantere at hunden er fri for lyd, fordi du har de hundene som er kroniske, samme hvor mye eieren trener på det.

 

Diesel på tur her om dagen. Han var såå stolt over å finne genseren min, som jeg la fra meg når det ble for varmt. Den måtte bæres hjem med høy haleføring ;)

146399-4-1245365511037-n400.jpg

146399-4-1245187386563-n400.jpg

Tidligere i år.

146399-4-1245365942575-n400.jpg

 

Her er min tantes hund.

Han er en (klipt)briard på tre år :)

146399-4-1245364399808-n400.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Bilder fra en finn annonse:

 

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...3_921622446.jpg

 

Ser ikke disse valpene litt pusslete ut?

 

På hvilken måte da?

 

Jeg synes bare denne setningen var litt rar: "Det garanteres valper uten sjenerende bjeffing og lette å ha med å gjøre." Hvordan skal de garantere det? Det har vel litt med folka de kommer til å gjøre også... Vel?

 

Synest bare det så ut som de stod med litt kroket rygg og så litt stakkarslige ut. Men jeg har lite peiling på dachs så :)

Lenke til kommentar
Håper valpen får et langt liv utenfor myndigheter sitt søkelys, og forbudet i seg selv er jo bare idioti.

For de som virkelig ønsker seg en slik hund finnes det nok løsninger, som falske attester og papirer f.eks.

Hvorfor ikke bare velge en annen rase? Man må klare å finne en blandt alle rasene som er godkjente og blandt de som ikke er fci-godkjent.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Jeg møtte to barn i dag som ville hilse på hundene mine. De spurte og grov og lurte på hvor gamle hundene mine var, fordi de hadde sett en slik hund som hadde valper nylig, og trodde det var disse som var valpene.

 

Jeg fortalte at Geisha var 4 år og Thea 1,5 år. Gutten lurte på om Geisha kanskje ble litt større når hun var 6-7 år :!: Han kunne også fortelle meg at når han ble stor ville han ha en kjempestor hund, en slik som så farlig ut, for da kunne han si til slemme folk at "Bare pass deg, eller så biter hunden min deg". :roll: Han var 8 år så han vet ikke bedre.Jeg fortalte han bare at det kanskje ikke var så lurt for da kunne politiet komme og ta fra han hunden siden det ikke var lov.

 

Geisha var kjempeflink til å la barna klappe seg, men hun har mye å gå på - hun viser nemlig null interesse for enkelte fremmede. Med Geisha er det enten eller. Enten bryr hun seg ikke, eller så er hun ivrig og skal helst krype i fanget til vedkommende og klemmer seg inntill for å få kyss og kos :p

Lenke til kommentar
Mushi: Hvordan går det med en såpeboblemaskina med baconsmak? (Eller hva det nå enn var) ;)

Hehe, fikk den etter to uker :) Virker som hundene synes det smaker bedre enn såpevann, men var ikke mye smak på det. Smakte på det selv, og det smakte bare bittelitt såpe :p

Kjøpte sånn "pistol", ikke maskin. De synes den var litt skummel i begynnelsen fordi den bråker litt, men gikk fort over. Vel brukte (/bortkasta :p) penger :) Lurt å kjøpe med en pakke med reservesåpeting. Eller kun kjøpe det og ikke maskinen. Var egentlig bedre å bare blåse på vanlig måte.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Håper valpen får et langt liv utenfor myndigheter sitt søkelys, og forbudet i seg selv er jo bare idioti.

For de som virkelig ønsker seg en slik hund finnes det nok løsninger, som falske attester og papirer f.eks.

Hvorfor ikke bare velge en annen rase? Man må klare å finne en blandt alle rasene som er godkjente og blandt de som ikke er fci-godkjent.

 

Si det, jeg er ikke den du må stille det spørsmålet til.

Folk har forskjellige ønsker og lyster, og jeg bare sa at det finnes nok muligheter for de som ønsker ;)

 

At hunden i seg selv er forbudt er høl i hodet, men det er en annen sak..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...