Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hunden som var i den saken fikk ingen men og levde i beste velgående etter episoden.

Fort gjort med fireåringer i huset og en masse valper samtidig.

Heldigvis skjønte gutten hva han hadde gjort og sa i fra til sin mor, som først fikk brannvesen til å komme, men de måtte dra igjen da de manglet utstyr.

Da kom rørleggere til stedet med kamera som de gikk inn i røret og så valpen med, slik at de fikk dyttet den ut og i frihet.

 

Litt fæl historie med en veldig god slutt var dette :)

Lenke til kommentar
Tror heller han mente å ta henne med dit for å ta en ny sjekk og evt. få nye medisiner :p

 

Hehe var nok det jeg mente ja. Men man skal aldri si aldri har jeg funnet ut. Med Maia så skulle jeg bare inn for å få sjekket ørene osv men endte opp med å gå derifra uten henne så.. Men tviler på at det er noe alvorlig sånn sett. Men ser ikke godt ut og bikkja ser ikke ut heller så. Ja. kom til og skvise ene kvisa hun har på snuten. spruta ut over hele ansiktet mitt. nomnom :no:

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar
Tror heller han mente å ta henne med dit for å ta en ny sjekk og evt. få nye medisiner :p

 

Hehe var nok det jeg mente ja. Men man skal aldri si aldri har jeg funnet ut. Med Maia så skulle jeg bare inn for å få sjekket ørene osv men endte opp med å gå derifra uten henne så.. Men tviler på at det er noe alvorlig sånn sett. Men ser ikke godt ut og bikkja ser ikke ut heller så. Ja. kom til og skvise ene kvisa hun har på snuten. spruta ut over hele ansiktet mitt. nomnom :no:

Kan jeg bare spørre om det er sjekket ut om det kan være furunkulose? http://www.geocities.com/petsburgh/farm/3888/1043.html

Jeg var ikke klar over at hun hadde det på snuten. Trodde det "bare" var på magen...

Lenke til kommentar

nei er ikke sjekket. Men ser at det er ganske vanlig med byller mellom tærne osv der men det er det ikke. "kvisene" kommer, sprekker så gror dem, Og alle dem "værste" plassene har grodd. er ikke sånn at aniktet er dekt av dem. snakk om 1-2 stk. Men skal ta en annen dyrlege neste gang enn dem jeg pleier og gå til. Som sagt tidligere så klør hun ikke. Hun klør men ikke mer enn en annen hund gjør. hun slikker ikke eller biter der kvisene er eller har vært. Hun ser ikke ut til å plages i det hele tatt. Hadde hun vist noen form for lidelse så hadde hun vært hos dyrlegen for lenge siden. Men nå tenker jeg at nok får være nok uansett. Må jo tenke litt på utseende hennes også:p Nei får satse på at det er noe som kan fikses på. Har liten lyst til å ende opp med en hund som trenger daglig behandlig.. (eller spørs på behandlingen og da, og om det hjelper).

Lenke til kommentar
nei er ikke sjekket. Men ser at det er ganske vanlig med byller mellom tærne osv der men det er det ikke. "kvisene" kommer, sprekker så gror dem, Og alle dem "værste" plassene har grodd. er ikke sånn at aniktet er dekt av dem. snakk om 1-2 stk. Men skal ta en annen dyrlege neste gang enn dem jeg pleier og gå til. Som sagt tidligere så klør hun ikke. Hun klør men ikke mer enn en annen hund gjør. hun slikker ikke eller biter der kvisene er eller har vært. Hun ser ikke ut til å plages i det hele tatt. Hadde hun vist noen form for lidelse så hadde hun vært hos dyrlegen for lenge siden. Men nå tenker jeg at nok får være nok uansett. Må jo tenke litt på utseende hennes også:p Nei får satse på at det er noe som kan fikses på. Har liten lyst til å ende opp med en hund som trenger daglig behandlig.. (eller spørs på behandlingen og da, og om det hjelper).

Vet jeg maser litt om det - men har du forsøkt å ha på jod? Bare på en av de for å se om de tørker ut?

Lenke til kommentar
nei er ikke sjekket. Men ser at det er ganske vanlig med byller mellom tærne osv der men det er det ikke. "kvisene" kommer, sprekker så gror dem, Og alle dem "værste" plassene har grodd. er ikke sånn at aniktet er dekt av dem. snakk om 1-2 stk. Men skal ta en annen dyrlege neste gang enn dem jeg pleier og gå til. Som sagt tidligere så klør hun ikke. Hun klør men ikke mer enn en annen hund gjør. hun slikker ikke eller biter der kvisene er eller har vært. Hun ser ikke ut til å plages i det hele tatt. Hadde hun vist noen form for lidelse så hadde hun vært hos dyrlegen for lenge siden. Men nå tenker jeg at nok får være nok uansett. Må jo tenke litt på utseende hennes også:p Nei får satse på at det er noe som kan fikses på. Har liten lyst til å ende opp med en hund som trenger daglig behandlig.. (eller spørs på behandlingen og da, og om det hjelper).

Vet jeg maser litt om det - men har du forsøkt å ha på jod? Bare på en av de for å se om de tørker ut?

 

Hvor får jeg eventuellt kjøpt JOD?

Lenke til kommentar
SPM:

Når du kjøper en hund uten stamtavle, kan du da få tak i navnet osv til foreldrene, og så registere den???

 

Er det ikke oppdretter som registrerer da? Og som eventuelt ikke ønsker å registrere kullet/valpen? Navn på oppdrettet er vel alltid med på registreringa?

 

Høres veldig tvilsomt ut, og hvis eiere av avlsdyra nekter for at det er deres avkom (i håp om at valpen(e) ikke skal bli registrert), skal man forlange en dna-prøve mot eiernes vilje da?

Endret av Kloever
Lenke til kommentar

En venn som er på utkikk etter valp, fikk høre dette av ei venninne som har gjort noe lignende. Om hun har gjort det, eller skal gjøre det, det vet jeg ikke.

Jeg synes bare det hørtes litt fjernt ut.

 

Jeg er litt grønn på akkurat dette temaet, da jeg ikke har ureg hund, eller har planer om å starte noe oppdrett med det første.

Lenke til kommentar
nei er ikke sjekket. Men ser at det er ganske vanlig med byller mellom tærne osv der men det er det ikke. "kvisene" kommer, sprekker så gror dem, Og alle dem "værste" plassene har grodd. er ikke sånn at aniktet er dekt av dem. snakk om 1-2 stk. Men skal ta en annen dyrlege neste gang enn dem jeg pleier og gå til. Som sagt tidligere så klør hun ikke. Hun klør men ikke mer enn en annen hund gjør. hun slikker ikke eller biter der kvisene er eller har vært. Hun ser ikke ut til å plages i det hele tatt. Hadde hun vist noen form for lidelse så hadde hun vært hos dyrlegen for lenge siden. Men nå tenker jeg at nok får være nok uansett. Må jo tenke litt på utseende hennes også:p Nei får satse på at det er noe som kan fikses på. Har liten lyst til å ende opp med en hund som trenger daglig behandlig.. (eller spørs på behandlingen og da, og om det hjelper).

Vet jeg maser litt om det - men har du forsøkt å ha på jod? Bare på en av de for å se om de tørker ut?

 

Hvor får jeg eventuellt kjøpt JOD?

Prøv på apoteket. Det var det vi i "gamle dager" hadde på vepsestikk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...