Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mushi: Kommer du til å kjøpe hunden da? Den var flott!

Er venninna mi som eier den :) Fikk tilbud om en av kullsøsknene. Har veldig lyst, men passer dårlig akkurat nå. Absolutt en rase jeg kan tenke meg, synes den var herlig! Den var ikke redd eller skjør som jeg har fått inntrykk av, men utrolig tøff, leken og fant seg utrolig fort tilrette med alt av rare ting man opplever her i huset.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Diesel har fortsatt en liten nupp hvor påten har sittet. Jeg tror ikke det er grunn til å bekymre seg :)

Okay. Da tar jeg det med ro. ;)

 

Er venninna mi som eier den :) Fikk tilbud om en av kullsøsknene. Har veldig lyst, men passer dårlig akkurat nå. Absolutt en rase jeg kan tenke meg, synes den var herlig! Den var ikke redd eller skjør som jeg har fått inntrykk av, men utrolig tøff, leken og fant seg utrolig fort tilrette med alt av rare ting man opplever her i huset.

Ok. :) Man skulle vært rik vettu. Bodd på stor tomt og kjøpt det man ønsket. ;)

Lenke til kommentar

Hund i seg selv er ikke såå dyrt. Vi hadde ikke blitt ruinert etter en ny hund eller to, for å si det sånn.

Det er maten og selve hundeholdet som koster i lengden ;)

Plassen er vel det største problemet hos oss akkurat nå.

Jeg har veldig lyst på en til, slik at Diesel kan bli litt mer selvstendig og ikke henge i fotene på meg heeele tiden. Ender vel opp med en hund i hver fot :!:

Lenke til kommentar

Jeg forstår meg ikke på oppdrettere som selger valper på avbetaling.

 

Hvis valpekjøper ikke har råd til å betale for bikkja, hvordan skal h*n ha råd til å betale vaksine, forsikring og eventuelle dyrlegebesøk dersom noe skulle skje?

 

Da Geisha var 13 uker gammel brakk hun lårbenet. Operasjonen og alle dyrlegebesøkene før og etter operasjonen kostet mer enn hva jeg betalte for bikkja.

 

Da Thea var 6-7 mnd gammel begynte hun å halte uten at noe hadde skjedd henne. Dyrlegebesøkene for å finne ut hva som feilte henne kostet 3000 kroner - og bikkja feilte ingenting.

 

Det trenger ikke å være dyrt å ha hund , men det kan fort koste også!

 

Selv har jeg veeeldig lyst på en liten slik som Mirann har. Blir veeeldig "valpesyk" av å se bilder av henne :love: Om jeg skal ha en til, spørs det om det ikke blir en slik. Men jeg har uansett ikke hastverk, Thea skal bli 2,5 år gammel før jeg begynner å vurdere det :)

 

3 er MAKS da. Kjenner ei som har 6 hunder, og hun må gå tur med de i 2 omganger. DET har jeg ikke tid til.

 

Intill videre koser jeg meg maks med de to jeg har. Sommeren må vi bruke på å finne en måte å få de til å slutte å gneldre så jævlig på. Er et leven uten like her når vi får folk på besøk.

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Man må jo ha plass, utstyr, vaksine etc. :)

Det er jo ikke dyrt. Alt av utstyr jeg har til ponni ville jo passet den :) Har jo en pappeske med klær til henne :!: Huset er 350m2 pluss to mål hage så det går også fint. Er vel heller det at det vil bli stress å gå to turer på alle småturene så ikke unotene til ponni og den andre hunden her smitter. Må få skikk på de rakkerne først :p

Lenke til kommentar
Man må jo ha plass, utstyr, vaksine etc. :)

Det er jo ikke dyrt. Alt av utstyr jeg har til ponni ville jo passet den :) Har jo en pappeske med klær til henne :!: Huset er 350m2 pluss to mål hage så det går også fint. Er vel heller det at det vil bli stress å gå to turer på alle småturene så ikke unotene til ponni og den andre hunden her smitter. Må få skikk på de rakkerne først :p

Jeg synes det koster å ha hund og det er ikke små summer man må ut med i løpet av et år. Men nå er ikke jeg rik heller. Når det er sagt så bruker jeg heller penger på hunden enn meg selv. Og jeg bruker også heller noen ekstra kroner på utstyr, forsikring etc. for å få god kvalitet.

Lenke til kommentar
Selv har jeg veeeldig lyst på en liten slik som Mirann har. Blir veeeldig "valpesyk" av å se bilder av henne :love: Om jeg skal ha en til, spørs det om det ikke blir en slik. Men jeg har uansett ikke hastverk, Thea skal bli 2,5 år gammel før jeg begynner å vurdere det :)

 

3 er MAKS da. Kjenner ei som har 6 hunder, og hun må gå tur med de i 2 omganger. DET har jeg ikke tid til.

 

Intill videre koser jeg meg maks med de to jeg har. Sommeren må vi bruke på å finne en måte å få de til å slutte å gneldre så jævlig på. Er et leven uten like her når vi får folk på besøk.

Ja ho e veldig søt, men også litt slitsom. ;)

Lenke til kommentar

Geisha har vært dårlig i magen både i dag og i går, og har hatt dårlig matlyst (noe som ikke er vanlig) i et par dager nå.

 

Jeg gav henne litt ris i går for å stabilisere magen, og det så ut til å hjelpe - men i dag får jeg beskjed om at hun har problemer med magen sin igjen.

 

Vanligvis hiver Geisha i seg maten med en gang den settes ned til henne.

 

Noen som vet hva det kan dreie seg om ? Googla og fant at det kan skyldes en tarminfeksjon . Orm tror jeg ikke det kan være , siden hun da mest sannsynlig ville beholdt matlysten sin(?).

 

Jeg skal selvsagt ringe dyrlegen, men dyreklinikken er stengt frem til klokken 14:00 i dag..

 

For å gi litt ekle detaljer er avføringen så rennende at jeg trodde det var spy da jeg fant det på gulvet etter jobb i går.. Og brunlig med noe rødt i (blod???)

 

Heldigvis er kjæresten min hjemme til henne - så slipper jeg at hun er alene. Han sier hun ellers virker som normal - men det er det samme som at hun ligger på plassen sin og slapper av.

 

Kjæresten min sier at vi skal vente med å snakke med dyrlegen, men det er uaktuellt.

Lenke til kommentar
Har hun spist noe rart paa ttur som hun ikke taaler kanskje?

Mange gir biola for aa stabilisere magen.

 

Ikke som vi vet. Hun har hatt i seg litt gress på tur, og lekte med en tangbit for ett par dager siden. Begge deler er ting jeg tviler på kan gjøre stor skade. Hadde det vært Thea som ble syk hadde jeg tenkt på fuglen hun heiv i seg, men Geisha har ikke spist noen døde dyr... Prøver å ringe igjen nå, men får bare opptattsignal .

 

Da fikk jeg tak i de. Skulle kjøpe noe som heter Solac. Fikk også anbefalt noe tørrfor, men siden Geisha ikke spiser det jeg har til henne (som er for kresne hunder) tviler jeg på at hun er mer interessert i denne typen.

Endret av Sookie
Lenke til kommentar
Har hun spist noe rart paa ttur som hun ikke taaler kanskje?

Mange gir biola for aa stabilisere magen.

 

Ikke som vi vet. Hun har hatt i seg litt gress på tur, og lekte med en tangbit for ett par dager siden. Begge deler er ting jeg tviler på kan gjøre stor skade. Hadde det vært Thea som ble syk hadde jeg tenkt på fuglen hun heiv i seg, men Geisha har ikke spist noen døde dyr... Prøver å ringe igjen nå, men får bare opptattsignal .

 

Da fikk jeg tak i de. Skulle kjøpe noe som heter Solac. Fikk også anbefalt noe tørrfor, men siden Geisha ikke spiser det jeg har til henne (som er for kresne hunder) tviler jeg på at hun er mer interessert i denne typen.

Et råd som ALLTID hjelper så sant det ikke er noe hun kan ha spist som sitter fast - men da er jo allmentilstanden også som regel veldig dårlig: IKKE gi noe som helst slags mat det første døgnet. KUN Cultura (Biola gjør sikkert sammen nyttten)! Men det kan hun drikke flere ganger om dagen så hun får i seg væske. Da bør "sprutbæsjen" gi seg... Neste dag kan du blande litt tørrfòr i culturaen og så gradvis mer og mer mat så sant magen da er fin igjen. Dette har jeg gjort med hell på hele valpekull der ALLE fikk det etter tur... Lykke til! Solac hjelper nok også.. men det enkle er etter min erfaring ofte det beste....

Lenke til kommentar

Jeg fikk en sånn utrolig kjekk "sprøyte" med paste i.

 

Første dose på 2 mm. Trodde det skulle bli et problem å få Geisha til å spise det, men hun sleika velvillig på "sprøyta" hun.

 

Allerede etter første dose ble hun VELDIG mye bedre :) Hun fikk andre dose før jeg dro på jobb i dag - har noen som kan gå ut med henne dersom hun må på do i dag også.

Lenke til kommentar
Geisha har vært dårlig i magen både i dag og i går, og har hatt dårlig matlyst (noe som ikke er vanlig) i et par dager nå.

 

Jeg gav henne litt ris i går for å stabilisere magen, og det så ut til å hjelpe - men i dag får jeg beskjed om at hun har problemer med magen sin igjen.

 

Vanligvis hiver Geisha i seg maten med en gang den settes ned til henne.

 

Noen som vet hva det kan dreie seg om ? Googla og fant at det kan skyldes en tarminfeksjon . Orm tror jeg ikke det kan være , siden hun da mest sannsynlig ville beholdt matlysten sin(?).

 

Jeg skal selvsagt ringe dyrlegen, men dyreklinikken er stengt frem til klokken 14:00 i dag..

 

For å gi litt ekle detaljer er avføringen så rennende at jeg trodde det var spy da jeg fant det på gulvet etter jobb i går.. Og brunlig med noe rødt i (blod???)

 

Heldigvis er kjæresten min hjemme til henne - så slipper jeg at hun er alene. Han sier hun ellers virker som normal - men det er det samme som at hun ligger på plassen sin og slapper av.

 

Kjæresten min sier at vi skal vente med å snakke med dyrlegen, men det er uaktuellt.

 

Vår labrador har hatt dette ganske lenge nå (men for det meste periodevis). Det varierer fra mer eller mindre fin og fast bæsj i begynnelsen til halvbløtt på slutten, til noe som bare kan beskrives som å sette på springen med kloakkvann på det verste. Dette har jo selvsagt ført til en del besøk hos veterinæren, men vi har enda ikke fått et fullgodt svar. Vi har tatt en del prøver som bl.a. har vist en liten B12-mangel, så han fåt tilskudd for dette nå. Men vi er kommet frem til at det mest sannsynlig et overflod av bakterier i tarmene som er grunnen til dette. Enten pga. overproduksjon fra hunden selv, eller en slags infeksjon som kommer utenfra. Han skal snart begynne på medisin mot dette (tror det blir en form for antibiotika).

 

Vi har forøvrig klart å stabilisere magen hans ganske bra ved å bruke en tube som heter "Diarsanyl", som så vidt jeg kan huske skal legge seg som en slags hinne inne i tarmene. Den kommer i tubeform og hunden skal ha en viss mengde bestemt etter vekt i munnen to ganger daglig. Vet ikke akkurat hvilken funksjon dette har i seg selv, men det fungerte i hvertfall. Etter en eller to behandlinger var bæsjen mye fastere.

 

Håper det hjelper litt i hvertfall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...