Reeve Skrevet 4. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2009 Hvorfor har Golden sort neste, mens lys labrador har rødrosa nese? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 4. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2009 Hvorfor har Golden sort neste, mens lys labrador har rødrosa nese? Fordi det er to forskjellige raser Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2009 Hehe, fryktet et sånt svar. Er bare meg som sitter og tenker så simpelt som at begge er lys i pelsen, og derfor skulle begge hatt "lys" hud, eller i det minste lys nese. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Hvorfor har Golden sort neste, mens lys labrador har rødrosa nese? Det har med pigmentering å gjøre. Sinnapels: Vi må treffes snart Må hilse på minipuffen din (og få tapet opp øra he he) Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Ørene har vi faktisk kommet frem til at skal henge. IOM at det er enkelte dommere som ikke liker det ved eventuell utstilling, og viss han får veldig mye hår på ørene, så hadde de kanskje hengt alikevell... Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Dere har bestemt dere for å la ørene henge fordi enkelte dommere ikke liker det? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Ørene har vi faktisk kommet frem til at skal henge. IOM at det er enkelte dommere som ikke liker det ved eventuell utstilling, og viss han får veldig mye hår på ørene, så hadde de kanskje hengt alikevell... Med tanke på utstilling har ørene ingenting å si... Begge deler er lov. Har man ørene opp ser de jo mye mer ut som en nakenhund, også er de kulere! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Det er jeg enig i. Puffer med hengeører kan i mange tilfeller ende opp med å se ut som gatemixer. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Enkelte dommere ser på puffer med oppstående ører som negativt ja. Det kan jeg si etter en god del utstillinger bak meg med puffer. Nakne har jeg ikke noe spes erfaring med. Og puffer med halvt hengende ører er ikke noe særlig. Puff med hengende ører. Jeg syntes det er ganske fint jeg. Endret 5. juni 2009 av Sinnapels Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Shanaya er jo bare nydelig i seg selv, med helt hvit pels Men du har rett, de kan være fine med hengeører også Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 OK, her kommer jeg og disser utstillinger igjen, men hvis idealet er at hunden skal ha oppstående ører (og det vet jeg ikke nødvendigvis er tilfellet), hvorfor skal man da late som om de gjør det ved å stive de med papp? Da kødder man jo med den allerede unaturlige utviklingen i rasen Dette tar jeg ikke så seriøst altså, jeg kjeder meg bare Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 De har ganske store ører i forhold til hodet, derfor trenger de fleste litt hjelp, spesiellt puffer, siden de ikke har blitt prioritert i avl før de seneste årene. De ble jo slått ihjel frem til 80-tallet, og det er vankeligere å vinne på utstilling med enn puff, enn naken. Dette er jo noe oppdrettere jobber med Se så flott da! Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Ja, de er fine. Men har valgt å ikke tape nå. Har jo bestemora hans ganske ofte. Hu har ørene opp. Men er "stygg" i pelsen, hu har halvlang pels. Altfor kort pels til å være puff. Men helt nydelig i mine øyne Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Har truffet både naken og med pels, og jeg må si jeg liker de med pels bedre rent estetisk. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg var enig med deg, helt til jeg så en helt sort naken. Da er de nydelige og ufattelig kule!!! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg er litt enig med tofagerl angående øretaping, det må jo bli vanskelig å vite hvilke hunder som faktisk gir avkom med sterke nok ører som står av seg selv, om alle uansett blir tapet fra de er valper. Prøvde å tape Siri sine ører èn gang før jeg ga opp Følte det var mer stress og plagsomt enn hva jeg kunne fått ut av det til slutt. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Har akkurat hatt besøk av en italiensk mynde på fire mndr. Er det søteste jeg noengang har sett Skulle bare kosemose heletiden Fikk tilbud om en til 10k på avbetaling, var utrolig hardt å si nei ^^ Sein edit: Så søøøt! Skal passe den til i mårra. Han er jaggu frekkere enn ponni på tigging, trodde ikke det var mulig Endret 6. juni 2009 av mushi Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2009 Så nettopp en død påkjørt hund Var noen som hadde stoppet , og vi oppdaget det for sent slik at vi ikke rakk å stoppe - vei uten avkjørsler... Holdt på å grine meg ihjel, og dro umiddelbart på dyrebutikken for å få ordne telefonbrikke med riktig nummer på til Thea. Hvis noe slikt skjer med en av mine vil jeg at folk skal kunne ringe meg umiddelbart.. Alternativet er jo at de ringer meg etter noen timer når politiet har fått sjekka chip-en.... Eller tilogmed over helga når dyrlegen har fått inn hunden. Fy søren så vondt det var å se .. fine hunden... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2009 Dagbladet har det gøy på en søndag: http://www.dagbladet.no/2009/06/07/nyheter.../kanin/6598664/ Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 7. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Dagbladet har det gøy på en søndag: http://www.dagbladet.no/2009/06/07/nyheter.../kanin/6598664/ ..men utrolig fin hund! Linn: Huff, så ekkelt! Og stakkars hund. Mushi: Kommer du til å kjøpe hunden da? Den var flott! Apropo flått ( ), tok en på valpen for noen dager siden. Kjennes ut som huden har en liten hevelse der flåtten var. (Fikk tatt ut hele flåtten.) Er det noe grunn til bekymring? *Hønemor* Endret 7. juni 2009 av Mirann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå