Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Årsaken til at jaktversjonen ble trukket inn "in the first place" er fordi jeg nå i over 1 år har opplevd flere diskusjoner hvor folk ser ned på Labradoren/Goldenen i sin vanlige form, og sier "skal jeg ha Labrador må det være jaktversjonen". En merkelig mening.

 

Da er det ganske vesentlig hva man skal bruke hunden til. Men synes jo selv at de slankere linjene gjerne er penere også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en helt normal reaksjon å LØPE når en hund er klar til krig.

Det kan jo ha vært et jaktinstinkt som har tatt overhånd når guttungen løpte.

 

Du over:

mange hundeeiere drar rett til dyrelegen, dersom hunden deres biter. Andre ikke.

Ser du på bildene av gutten, ser du at det er flere en ett lite bitt og klor her.

Hadde hunden "bare" bitt en gang. Her er det tydelig at hunden har vært voldsom.

 

Trist sak. For alle parter !

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har tenkt en stund på å skaffe meg en hund. Og siden vi hadde Irsk rød og hvit setter når jeg var mindre, har jeg blitt veldig glad i dem. De er flotte hunder, samt at jeg skal ta jegerprøven etter hvert, og de er veldig gode jakthunder.

 

Problemet er jo så vidt jeg har forstått, at de er veldig vanskelige å få tak i.

 

Jeg lurte rett og slett på om noen har peiling på hvor man kan få kjøpt valper, og hva det ville kostet meg?

 

Evt. andre råd?

Lenke til kommentar

Var ikke mer enn at om han var så hundelærd burde han ha visst at å løpe fra hunder man blir skremt av er kanskje det dummeste man gjør.

Snu ryggen til og ikke gi den oppmerksomhet er jo klart bedre enn å legge på sprang om man ønsker at hunden skal finne på noe annet.

Selvsagt er det ikke enkelt for en på 8 og huske og vite slike ting i sånne situasjoner, men samtidig slår det meg at to gutter på 8 kan finne på mye i forkant som man selvfølgelig ikke får vite.

Er hunden på noe som helst lastet med aggresiv adferd er jo saken grei, men å rope ut at hunden skal dø fordi den har bitt er jeg ikke tilhenger av.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Sorry mate, men jeg har STORE vanskeligheter for å se for meg et hendelsesforløp hvor den hunden er 100 % uskyldig.

At avlivning er litt sterkt kan jeg være enig i, men slike ting burde tas på saksbasis.

 

Men hvor sier jeg at hunden er det da?

Jeg påpekte bare at moren sitt argument om at han var så kyndig så litt dumt ut når han gjør en elementær feil i følge henne noen setningen nedenfor, og samtidig utrykker jeg min misnøye med at denne hunden sin skjebne virker bestemt.

 

Edit: At gutter på 8 år i par kan finne på mye faen også er vel hevet over enhver tvil og kan være i det minste greit å ta med i vurderingen, ettersom det i følge artikkelen tydelig ikke har vært voksne der før etter angrepet var godt i gang.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Jeg håper dere som er for dødsstraff for hunder (avlivning ved biting) er for dødsstraff når det gjelder mennesker også?

 

Heldigvis har vi ikke likestilling mellom hund og menneske. Synes forresten det er riktig å avlive hunden, hvis det ikke er noen vesentlig informasjon om hva som skjedde i forkant vi mangler.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar

Gutten er 8 år. Om han gikk bort og dabbet hunden så hadde det likevel ikke vært hans ansvar. Men foreldrene som ikke passet på han.

 

Hunden burde avlives. Selv om jeg var eieren og utrolig glad i denne hunden så hadde jeg gjort det. Kunne aldri stolt på at den ikke ville gjøre noe slikt igjen.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å få trent vekk den vanen (eller instinktet) hunder har for å løpe etter noe som prøver å stikke av fra dem? Hittil har jeg brukt det litt til min fordel med hunden vår (en 6 mnd gammel labrador), for eksempel når han ikke kommer når jeg roper på han, så er det et greit triks, siden han da kommer med en gang. Men jeg er redd for at dette kan skape kjipe situasjoner for eksempel hvis jeg av en eller annen grunn har hunden løs, og han ser for eksempel et menneske som han vil hilse på, og denne personen er redd og løper vekk. Han biter ikke eller noe slikt når han kommer fram, men det er jo en skummel opplevelse for en person som ikke kjenner hunden, vil jeg tro. :)

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Ah, skyldig inntil det motsatte er bevist... Nydelig.

 

Ja, så klart. Det er vel hevet over enhver tvil at det er denne rottweileren som har påført gutten disse skadene.

 

Da er naturligvis hunden "skyldig til det motsatte er bevist". Men det skal ganske mye til for at jeg ikke skulle være for avlivning.

Lenke til kommentar

Oi, hadde helt glemt ut denne tråden :p Siden det er så lenge siden sist jeg postet tar jeg en liten statusoppdatering på Boerboelen min Bowser :)

 

Bowser ble 2 år for noen dager siden, og snillere hund skal du lete lenge etter. Han begynner å bli dominant mot andre hunder, som er naturlig, men mot mennesker er han fortsatt snill som et lam. Dagene hans går mest i å springe sammen med sauene våre, og gjøre som hunder pleier å gjøre. Nå er han vel i overkant av 70 cm til skuldrene, og rundt 65 kilo. Jeg har vært uten kamera en stund, så poster et gammelt bilde inntil jeg får nytt kamera :)

 

Bowser.jpg

Endret av TyrantOfWinter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...