Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får vel se å poste et bilde av bikkja jeg passer av og til for søstra mi, ei rottweiler-tispe. Nokså sky overfor fremmede mennesker, men aldeles utrolig kosete overfor flokken sin. Hu blei henta igjen av oppdrettern fra de som hadde henne først da hun var noen måneder og hadde ikke blitt behandla særlig pent av dem. Dessverre. Sikkert derfor ho er var for fremmede mennesker og spesielt herrer. Unger derimot elsker ho så til de grader.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er fôring noe av det viktigste vi gjør med kjæledyrene våre!

Men skal jeg gi råôr til en to år gammel, litt liten collie med ustabil mage? ikke søren.

7228414[/snapback]

 

 

Nettopp.

Å gi råfôr til en hund som allerede har ustabil "valpemage" er som å BE om å måtte løpe ut med ham hvert kvarter for at han må drite. Oo

7228464[/snapback]

 

 

 

Tenkt på at bikkja kan være allergisk mot tørrfor? :innocent:

 

Schæfertispa jeg hadde sleit med diare de 4 første månedene vi hadde henne. Konstant rennemage og dyrt veterinærfor osv osv. De neste årene kunne hu ikke spise NOE annet enn tørrfor før hu fikk diare. Fikk hu en bitteliten pizza bit av oss, så hadde hu diare i to dager...

 

Da hu var 4 år eller noe rundt der testet vi rå mat til henne. Lagde selv først, men gikk over på Vom og Hundemat etterhvert, og etter det var diare en sagablott.Hu spiste vom og hundemat som vanlig foring, fikk alle mulige slags godbiter, bein, matrester, pizza, et fett om det var sterk mat, melk eller hva som helst, diare hadde hu ikke i det HELE tatt lenger! KUN da hu stjelte 2 kg med frolic som hu kvelte nedpå mens jeg var borte.

 

Så, kanskje du sku prøve v og h?? ;)

 

 

 

Det som gir hunden mest dårlig mage, er nok brå forandring i kosten. Hvis en hund som kun spiser tørrfôr plutselig får kjøtt, vil den sannsynligvis få rimelig løs mage. Hvis du vender den gradvis til det, derimot, vil det nok gå bedre, og når den har fått råfôr en stund, fungerer det helt utmerket.

 

Det er klart at noen hunder har mer følsom mage enn andre, men dette kommer nok mest an på hva den er vant til.  ;)

 

EDIT: Gratulerer med dagen til Santoz! :fun:

7230216[/snapback]

 

 

Brå forandring eller ikke, har min mening her også jeg.. Prøvde å blande tørrfor og vogh på Buffy, hu fikk diare tvert. Men da jeg gikk brått over, så ga diareen seg med engang. Ikke ALLTID det er lett å blande to forskjellige typer mat sånn, men det er selvfølgelig individuelt til hver hund... Det, som alt annet.

 

 

 

Men, JEG kommer til å bruke vom og hundemat på min nye valp etterhvert. Jeg vil gi henne et skikkelig valpefor i tillegg i oppveksten, men kmmer til å fore KUN vom og hundemat (om hu tåler det) når hu vokser opp.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva slik hale hunden i min avatar har?

Mener det var kupert eller noe, men er ikke sikker.

 

Noen som vet hvor man kan finne avataren min i større versjon? :cry:

Den forsvant dessverre fra Google-søket jeg pleier å bruke for å finne den (boxer), og har prøvd mye annet. Det bildet var uansett kun 100x100 eller noe slikt, men jeg vil ha en større, for alt jeg har nå er denne.

 

ENDRET: Eller hva med en nye avatar? Noen fine hunder eller?

Se her: http://www.kateconnick.com/postcards/page1c.html

ENDRET2: Jeg klarer nemlig ikke sette briller på vår egen bokser, han blir bare helt gæern og ruller rundt, tar seg til hodet med labben og, ja, man kan si det er en grunn til at hunden vår heter Kaos :p

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...