medlem-90636 Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Store hunder er en ting , men jeg synes småhundene kan være hjemme når det er snakk om å gå i store folkemasser. Typen og jeg skulle på noe opplegg i sentrum en solskinnsdag og det var masse folk. Han ville absolutt ha med hundene, mens jeg prøvde å nekte. Det ble til at jeg tok med en hund (var sikkert før vi fikk thea dette). Jeg ville løfte henne opp og bære henne fordi jeg syntes det var dritkjipt å gå der og følge med at ingen tråkka på bikkja mi.. typen likte ikke at jeg bar henne så da ble det en kort tur (siden jeg ble dritsur) Og hvorfor skulle ikke fyren ha med seg chien sin på tivoli? Han hadde den i hånda og det var garantert fin miljøtrening med mye folk , rare lyder og masse forskjellig bevegelse. Fordi om mannen befant seg på tivoliområdet betyr det ikke at han tok karuseller Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Jeg har med bikkja mi overalt.. 17 Mai, tivoli, grillfest og bursdager. Han er seff hjemme de aller fleste gangene. Jeg synes ikke noe om å drasse med en stor hund hjem til folk. Isåfall så spør jeg først Hadde helt sikkert bært ved flere anledninger, om det ikke hadde vært for størrelsen :!: Ble mye bært som bebis, faktisk. Blir fort klar en liten valp. Endret 18. mai 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Neinei, men det var litt rart bare. ^^ Du har rett i det du sier, jeg bare syns det så snodig ut. Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 er det vanlig at hunder blir så gira når de hilser på folk at de tisser? min gjør det ganske ofte. er det noe han kommer til å vokse fra? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Når jeg sammenligner Ylva med et barn får jeg rare blikk... Prøver å unngå å si ting som "kom til pappa" blant non-dogpeople. Hehe.. Kjenner meg godt igjen. Herlig. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 er det vanlig at hunder blir så gira når de hilser på folk at de tisser?min gjør det ganske ofte. er det noe han kommer til å vokse fra? Det var en liten hund som tisset seg ut da jeg hilste på den her om dagen. Om den gjør det ofte, vet jeg ikke. *roper på eieren * Hvor gammel er hunden? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Thea tisser seg ut når hun hilser på folk hun er veldig veldig glad i eller hvis hun er bittelitt gladredd. Jeg vet ikke hvilken som gjaldt for deg på lørdag Turtlis :!: Thea tisser seg ut hvis broren min er glad til henne og snakker med lys stemme når hun hilser på han hvis vi er der på besøk også. Geisha og en tispe jeg hadde før , Kaisa tisset seg alltid ut når pappa kom hjem fra jobb når de var under 1 år gamle. En liten skvett bare ja. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 AAARGH.. Sarah er håpløs til tider. Gjør ifra seg ute og kommer inn. Setter seg ned og pisser på gulvet... Kan dem ikke bare gjøre ifra seg helt når dem er ute da? Men men. får skylde på alderen:p Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Hah. :'D Det blir bra størrelse på dammene også tenker jeg. Lenke til kommentar
Right Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Hmm. Var det ikke et tips om at når hunden ble så oppspilt at den tisset på seg, så skulle man overse den i de situasjonene til den roet seg, og så hilse på den på en rolig måte? Huff, savner ikke den tiden da man knapt kunne gå over gulvet uten å ende opp med en våt sokk, evt. se utover gulvet og se en fiiiiin rekke bløte hundespor. Endret 18. mai 2009 av Right Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Thea tisser seg ut når hun hilser på folk hun er veldig veldig glad i eller hvis hun er bittelitt gladredd. Jeg vet ikke hvilken som gjaldt for deg på lørdag Turtlis :!: Hun bruker jo normalt å hilse på meg sammen med Diesel.. Så det er ikke godt å vite nei :!: Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Hah. :'DDet blir bra størrelse på dammene også tenker jeg. Hehe ja. dem er ikke så små nå lenger:p Men er heldigvis såpass skjelden at det går greit og tørke opp. Hadde vært værre om det var flere ganger pr dag, døgnet rundt liksom. Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 er det vanlig at hunder blir så gira når de hilser på folk at de tisser?min gjør det ganske ofte. er det noe han kommer til å vokse fra? Det var en liten hund som tisset seg ut da jeg hilste på den her om dagen. Om den gjør det ofte, vet jeg ikke. *roper på eieren * Hvor gammel er hunden? han er ca 5 mnd. en annen ting. helt siden vi fikk han har jeg vært uten jobb så han har vært lite hjemme alene. men til høsten begynner jeg på skole og det gjør dama og så da blir det mye alene hjemme for han.. åssen er beste måten og lære han og være alene hjemme uten og bjeffe og pipe i evigheter.. noe jeg kan gjøre for å få han til å like å være alene? Lenke til kommentar
pwned Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 beste er vel å vende han på det gradvis. begynn nå med korte perioder og øk gradvis opp til ant. timer dere skal være borte til høsten. du kan jo også tilrettelegge noe han kan gjøre mens dere er borte.. legge hundeleker litt rundt omkring før du drar f.eks. Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg har et par spørsmål angående hunden vår, en 6 mnd. gammel jaktlabrador. Den har fått et lite sår på høyre poten, ser nesten ut som et insektsstikk/bitt, og er ca. 1-2 cm i diameter. Selve såret er kanskje 4-5 mm i diameter, men det er et lite område rundt, der håret er mye tynnere, og litt hovent.`Dette har han hatt i 4-5 dager. Etter en eller to dager ble det mindre, men nå har han begynt å slikke litt på det, som ser ut til at gjør at det ikke gror skikkelig. Hva er dette, og burde vi gå til vetrinæren med det? Og i dag merket vi at den pustet litt rart. Den oppfører seg helt normalt, men han pustet ganske fort og korte pust med litt tung utpust. Noen som har en ide om hva dette er? Er du helt sikker på at det ikke sitter noe inne i poten? Du bør forsøke å unngå at den slikker på det - for det blir det fort enda mer irritert. Ta på en potesokk hvis du har, men sjekk ofte for å se om det er betent. Er det noe som irriterer vil det muligens verke ut... men følg med på det. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 skader vel ikke å dra til vetrinæren? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 er det vanlig at hunder blir så gira når de hilser på folk at de tisser?min gjør det ganske ofte. er det noe han kommer til å vokse fra? Lara holdt på sånn da hu var yngre. Hu tissa litt hver gang hu ble veldig glad. Det ga seg gradvis, og nå er det nesten helt borte. Er bare om det er veldig, veldig lenge siden jeg har vært på besøk at det skjer nå. Vi fikk i hvert fall høre at det var ganske så vanlig med yngre tisper. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 skader vel ikke å dra til vetrinæren? Nei det gjør det ikke, men vil helst ikke gå før noe skjer, for eksempel at det forverrer seg, eller hunden begynner å bli plaget av det. Ellers er det bare irriterende utgifter. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg vile heller dratt ti veterinær en gang for mye, enn en gang for lite. Men det er nå meg da. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 19. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2009 Meg og Harley Beagle var nettopp ute og gikk en liten tur. Her hvor jeg bor er det masse harer, vi pleier ikke treffe noen på veien, men idag la jeg merke til en hare i det fjerne. Etter 10 sekunder forandret hele hunden seg. Han traaaaaaakk pusten dypt inn, så gikk han berserk i sikksakk før han gikk rett i los (Beagle jakteul) og dro avsted som en rakett etter haren. Jeg kunne jo ikke slippe han løs etter haren så jeg måtte holde igjen. Har aldri følt meg så råtten som når jeg måtte det! Beagelen er jo laget for jakt og min har tydeligvis det instinktet dypt innpodet. Første gang for Harley at han får det primale draget etter jakt, så jeg er både stolt og lei meg for at han ikke fikk utfolde seg. Jeg kan ikke gå på jakt p.g.a helsa mi, men jeg lurer på om jeg skal låne ham vekk til en jeger under harejakta Dette var tydligvis både julaften og søttende mai på en gang for hunden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå