Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Urk, driver og leter etter leilighet (leie i Oslo). Hver gang jeg nevner at jeg har hund blir jeg "ikke aktuell i denne omgang" eller lignende omskrivninger.

 

Hvordan løser folk dette? Det er vel ikke akkurat kult å la være å nevne det for så å troppe opp med hund når man henter nøkkelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh, jeg hater sånne utleiere. Gruer meg til det blir aktuelt for meg... (Han vi leier av nå, sa NEI! da vi spurte om å få skaffe oss en hund... Men så sa jeg JO A! Også krangla vi litt fram og tilbake, og til slutt fikk vi lov :D ) Men det er jo verre når man allerede har en hund, og skal på jakt etter leilighet... Folk er vanskelige. Hater å være avhengig av andre folk, som man er når man må leie. Blargh

Lenke til kommentar
Se her ja. Skikkelig tråd om hunder der vi slipper å se katter. :tease:

 

Anyways santoz heter vofsen min og er en Amerikansk staffordshire terrier aka amstaff.

Han er 2.5år og er ca 53cm over ryggen og tror han veier ca 30kg+-

Han er en kjempe herlig gutt som er full av liv og energi. Han er veldig glad i folk og barn. Er til tider litt ivrig med unger og skal sleike de i ansiktet med velter dem bakover. :p

Han er overraskende lydig innimellom og andre ganger er det som å snakke til en stein. Han er svært kosete inne og vil bare ha kroppskontakt og mat mens ute er han en energi bombe som vil være aktiv.

 

Anyways legger noen tilfeldige bilder:

 

Vofsen som valp (ca 3mnd)

 

Santoz_Sleeping_3-4month.jpg

 

Vofsen som valp/unghund (ca 7mnd)

 

Resize%20of%20Picture%20029.jpg

 

Vofsen Ca 1.8år

 

Santoz_after_running.jpg

 

Vofsen med leke venninen sin (2.5år)

 

Santoz_lady_spring01.jpg

 

 

 

 

Amstaff er ulovlig i Norge ?

Lenke til kommentar

Hva mener folk her om hundelisenser? Altså slik at man må ta et kurs på f.eks. to kvelder med elementær hunde "kunnskap" før man får lov til å kjøpe en hund. Hunden må i tillegg være registrert mot eier i et nasjonalt register, og man kan (som nå) fradømmes lisensen/retten til å ha hund.

 

Overkill, eller et godt steg mot bedre hundeeiere?

Lenke til kommentar

Det hadde tatt for mye tid og penger. Tenk på alle hundene som trenger nye hjem?

De pengene kunne man heller ha brukt på dyr som trenger hjelp.

 

Det burde helt klart vært strengere regler for hundehold. Men jeg tror ikke en form for lisens vil være tingen. Strengere lover, og hyppigere kontroller hos de mattilsynet blir tipset om..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...