Shruggie Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Urk, driver og leter etter leilighet (leie i Oslo). Hver gang jeg nevner at jeg har hund blir jeg "ikke aktuell i denne omgang" eller lignende omskrivninger. Hvordan løser folk dette? Det er vel ikke akkurat kult å la være å nevne det for så å troppe opp med hund når man henter nøkkelen? Lenke til kommentar
lamial Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Argh, jeg hater sånne utleiere. Gruer meg til det blir aktuelt for meg... (Han vi leier av nå, sa NEI! da vi spurte om å få skaffe oss en hund... Men så sa jeg JO A! Også krangla vi litt fram og tilbake, og til slutt fikk vi lov ) Men det er jo verre når man allerede har en hund, og skal på jakt etter leilighet... Folk er vanskelige. Hater å være avhengig av andre folk, som man er når man må leie. Blargh Lenke til kommentar
Right Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Du har ikke prøvd å annonsere selv, da, tofagerl? Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Gruer meg til jeg skal flytte ut med dyrene mine. Om jeg ikke finner noe hvor det er lov å ha dyr må jeg jo la de være hjemme, og det blir fryktelig ensomt og kjedelig. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Kan være smart å sette inn annonse selv. Det var to stk som ringte meg da jeg gjorde det, og jeg skrev at jeg hadde hund. Ellers er det bare å holde motet oppe når man ringer på leiligheter, og spørre med en gang om husdyr er tillatt. Si positive ting, men ikke smør for tjukt på. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Har hatt annonse, men den er ikke oppe lenger. Kan prøve igjen. Edit: And then I did: http://www.hybel.no/bolig/mann-med-hund-on...ighet-kollektiv Finn.no tar faen ta meg 499,- for en "ønskes leid" annonse. No chance! Endret 13. mai 2009 av tofagerl Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Har dere snø enda? Hah, stakkars. Det der er ikke snø , men sjø :!: Her har vi hatt vår siden Mars tofagerl: jeg likte annonsen din kjempegodt. "av den spesiellt leilighetsvennlige typen". Kjempebra skrevet Endret 14. mai 2009 av Linn_Christin Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Skriv annonse på hundesonen. Og heng opp lapper på matbutikker i området hvor du har lyst til å bo. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 De fleste fjelltopper har vel snø enda? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 De fleste store fjelltopper har snø enda. Det var havet jeg mente men jeg ser nå at jeg tok feil. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Hehe, det var hav ja gitt Lenke til kommentar
Gretchen93 Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Se her ja. Skikkelig tråd om hunder der vi slipper å se katter. Anyways santoz heter vofsen min og er en Amerikansk staffordshire terrier aka amstaff. Han er 2.5år og er ca 53cm over ryggen og tror han veier ca 30kg+- Han er en kjempe herlig gutt som er full av liv og energi. Han er veldig glad i folk og barn. Er til tider litt ivrig med unger og skal sleike de i ansiktet med velter dem bakover. Han er overraskende lydig innimellom og andre ganger er det som å snakke til en stein. Han er svært kosete inne og vil bare ha kroppskontakt og mat mens ute er han en energi bombe som vil være aktiv. Anyways legger noen tilfeldige bilder: Vofsen som valp (ca 3mnd) Vofsen som valp/unghund (ca 7mnd) Vofsen Ca 1.8år Vofsen med leke venninen sin (2.5år) Amstaff er ulovlig i Norge ? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg ser at posten er fra 2006, og da var hunden 2.5 år gammel. Den er altså født før forbudet, og lovlig. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Hva mener folk her om hundelisenser? Altså slik at man må ta et kurs på f.eks. to kvelder med elementær hunde "kunnskap" før man får lov til å kjøpe en hund. Hunden må i tillegg være registrert mot eier i et nasjonalt register, og man kan (som nå) fradømmes lisensen/retten til å ha hund. Overkill, eller et godt steg mot bedre hundeeiere? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 I teorien så sier jeg ja. Men det er før man begynner å tenke over hvordan man skulle overholdt det osv Tror veldig mange hadde hatt godt av det før de skaffet seg hund. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Mjah, det trenger ikke akkurat være en lov som politiet overholder som en fascist-stat, men det vil jo føre til at idioter som hopper over papirarbeidet når de kjøper seg en hund og ikke vet hva de driver med kan miste hunden enklere. For good or bad Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Det hadde tatt for mye tid og penger. Tenk på alle hundene som trenger nye hjem? De pengene kunne man heller ha brukt på dyr som trenger hjelp. Det burde helt klart vært strengere regler for hundehold. Men jeg tror ikke en form for lisens vil være tingen. Strengere lover, og hyppigere kontroller hos de mattilsynet blir tipset om.. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Synes det er en god idé om det er et kortvarig kurs med det som er mest basic. Kunne også hatt en prøve hvor man ikke kunne hatt altfor mange feil. Har vært på trafikalt grunnkurs og sett hvor useriøst det er når det er nok å møte opp. Lenke til kommentar
Right Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Men det å kunne svare riktig på spørsmål betyr ikke at man har noe ønske om å gjennomføre det man svarer riktig på. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Men det å kunne svare riktig på spørsmål betyr ikke at man har noe ønske om å gjennomføre det man svarer riktig på. Hele vitsen er at man da vet hva som er riktig. Spørsmålene må ha klare riktige svar da, ikke "er bur bra for hund?". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå