Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Modern har kjøpt seg bikkje og det er jeg som går ut med den(mesteparten). Siden jeg ikke er veldig intressert så blir det lite tid på trening osv. noe som gjør at den er vanskelig å ha med å gjøre når jeg går tur.

Det er en Engelsk Springer Spaniel. Nå for noen dager siden ble den dritredd for avløpsrør og komlokk. Det skal gå milevis utenom. Kan jeg gjøre noe for å hjelpe han å minske frykten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta med godbiter og start et stykke unna kumlokket.

For hver gang hunden kommer litt nærmere gir du godbit og roser masse.

Med tid og tålmodighet vil dere tilslutt ende opp oppå kumlokket og hunden har forhåpentlig glemt at det var noe å være redd for.

MIn har begynt plutselig å være redd for buss/varebiler, så vi sitter mye i veikanten og roser hver gang hun takler at en slik bil kjører forbi :)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Hæ?

Jordrotte?

Tror ikke det er noe særlig for magen å spise så veldig mange ;)

Tenker da på parasitter og annet svineri.

 

 

6 mnd ja. Det kan være at den er inne i en "spøkelsestid" ;)

Har disse kumlokkene plutselig blitt skumle, eller har de vært det hele tiden?

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
En slags jordrotte ja.

Han har gjort det mange ganger før, uten at han gjør noe spesielt med det, men det er jo ikke godt å vite.

Etterpå spiser han forresten grønt gress, hvorfor? :hmm:

Hvis han spiser det etter å ha fortært en vånd - så kan det være fordi den føler det som greit å kaste opp igjen pels og annet tungt fordøyelig :p . Ville nok prøve å unngå for mye vånd spising da man jo ikke vet om disse kan ha vært å forsynt seg med muse/rotte gift som er lagt ut.Nå skal det jo litt til for at det skal være farlig for en hund (hvis det da ikke er en liten hund..) men kan du hindre det ville jeg nok gjort det. Som en annen er inne på - så kan den jo også bli smittet av bendelorm og andre "ekklerier" også....

Lenke til kommentar

Diesel går å halter rundt meg. Har fått et lite kutt på poten sin.

Blør ikke da, heldigvis. Kutt under poten dror heller ikke over natta, og et blødende sår vil blø hver gang han tråkker på noe.

 

:love: I dag stilte han seg opp slik at jeg fikk tatt bilde.

Han er veldig fotogen, så lenge han ikke har tunga sin hengende ut :p

146399-1-1242243912424.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...