Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ååå, nå begynte jeg å savne hundene mine som vi hadde før. Måtte gi de bort pga. skilsmisse og andre ting (gidder ikke forklare alt nå). Uansett så er de på forskjellige steder, synd de ikke fikk vært i lag når de trivdes så godt sammen. Den ene hunden vet jeg ble gitt bort til noen venner av broren min, men den andre aner jeg ikke hvor er, og foreldrene mine brydde seg for lite til å holde kontakt med den nye eieren om hvordan det gikk osv. Skulle vært sånn "Tore på sporet"-program bare at det var for å finne igjen kjæledyr istedet for familiemedlemmer. :p

Lenke til kommentar
Har aldri hatt Ylva på utstilling, selv om oppdretterene var veldig interessert i det. Hun er visstnok veldig "pen", og særlig hodet var veldig kloss opptil "rasestandarden".

 

Men jeg mener det er en hund, ikke et maleri.

Jeg synes det blir litt feil å tenke slik.

Greit nok at folk ikke er så stor fan av å reise på utstilling, men det skader vel ikke å prøve EI i nærområdet? ;)

Det er veldig fint for en oppdretter når valpene blir stilt ut. Lager ei tispe mange "stygge og dårlige" valper, så vil de ikke avle videre på den tispa feks.

Så det er jo ikke bare for gøy man stiller, men for å se om det ligger noe i bikkja som er verdt å avle på.

 

Jeg kjenner ei, som kjøpte valp fra faren til ei venninne (boxer-malamute) sammen med samboeren sin. Det ble slutt, og de skulle ha delt foreldrerett på bikkja.

Når det var hennes tur til å ha den, en gang etter bruddet, så fikk hun den sjokkerende beskjeden at bikkja var AVLIVET !

Tenk å være såååå råtten ??? :wallbash:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Med basenjier er jo miljøtrening og sosialisering ekstremt viktig! Og jeg trenger også litt sosialisering :blush: Så sånn sett er utstilling fint. Men jeg mener det er viktigst at hunden er grei og fin å ha hjemme og ha med på tur osv. Er derfor jeg kjøpte hund også.

 

Jeg har også tenkt meg på rasespesialen. Har meldt han på i dag :) Litt fordi det var ganske kjekt i dag, med tanke på det sosiale for oss begge :) Og fordi jeg tenker på å kjøpe en hund til etterhvert (nytter ikke å ha bare èn basenji!), og vil finne en god oppdretter.

Lenke til kommentar

Lamial: Det synes jeg var en utrolig fin ide! Der treffer du mange flinke oppdrettere, og kan snakke med valpekjøpere av denne oppdretteren. Det må være en svært god oppskrift til å finne den perfekte valpen fra den perfekte oppdretteren :)

 

De oppdretterne som driver aktivt med utstilling selv og som kan skilte med fornøyde valpekjøpere er de som kan selge de beste valpene, både eksteriørmessig, helsemessig og med tanke på gemytt :)

 

Jeg blir så glad av folk som undersøker skikkelig før de skaffer seg hund :love:

Lenke til kommentar

Jepp, jeg er livredd for sykdommer :blush: Og vil at en oppdretter skal følge med på valpene også etter at de er solgt, slik at man kan ringe dem når man trenger råd :) Kan ikke akkurat skryte av å ha gjort så mye research før jeg kjøpte Tufani, men det har jo noe med at vi egentlig bare skulle låne han litt for å sjekke om samboeren min tålte rasen. Så endte vi såklart opp med å kjøpe. Men vi var heldige med den! Finere personlighet har i hvertfall ikke jeg opplevd hos en hund :D Men NÅ skal vi jobbe og lese og undersøke masse før vi kjøper. Kan ikke regne med å være like heldig to ganger!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Ponni nyter verandalivet :p

Er så utrolig skjønn. :wee: Minner meg om ene papillonen jeg hadde før, var like kosete (mtp. da jeg var på besøk der).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...