Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke de dekker det annet enn hvis det er livmorbetennelse etc.

Kostet 4k.

 

EDIT:

 

Står på agria

Kastrering: Behandlingen må være et ledd i behandlingen av diabetes,

betennelsessykdommer i livmoren, forløsningsskader, vaginalprolaps,

prostatasykdommer, perinealbrokk, analadenom, testikkelbetennelse eller

tumor i testikler, vagina eller eggstokker.

 

Får det ikke dekket nei, regnet ikke med det heller.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Er ingen medisinsk grunn sånnsett. Steriliserte fordi hun har løpetid og innbilt 11 av årets 12 mndr. Og hun blir helt tulling da.

Hun har vært normal i hormonene i en uke nå og det er utrolig deilig! Er som en helt annen hund ute. Dyrlegen sa at det var bra jeg kom nå, fordi han så på eggstokkene at hun hadde fått ny løpetid hvert øreblikk.

Lenke til kommentar
Pleier ikke alle valper å ha slike "kviser" da? Har alltid hatt det på mine valper under magen og ned mot kjønnsorganene når de var små - og de forsvinner da alltid av seg selv og veterinæren har da aldri gitt antibiotika for det? Er ikke så glad i antibiotika for alt mulig jeg.. Så lenge ikke hunden er syk altså! Sa de noe om hva slags betennelse det var snakk om da? Klør hun seg mye?

 

Hei. Nei hun klør ikke i det hele tatt. Men hun kunne visst ikke ha betennelse i kroppen (da disse kvisene var litt sånn store) når hun skulle vaksineres. Så han ville få det bort før han vaksinerte henne. Var ikke noe uvanlig syn sa han. Og jeg gjør jo bare som jeg får beskjed om jeg. Vil jo få henne vaksinert liksom. Men det beste i dag for meg og sarah var at hun ble bekreftet middfri.

Var ikke ment som noen kritikk av deg altså.. er bare generelt nysgjerrig jeg :). Så flott at Sarah er middfri - har hun vært veldig plaget?

 

Veldig plaget kan jeg vel ikke påstå da den kuren hun var på tok det med en gang. Dvs 2 doser med advocate eller hva det heter. Men hun flassa ekstremt når jeg henta henne og hadde masse småsår. Men oppdretter hadde tatt henne med til vetrinær før jeg fikk henne og fått medisin så kosta meg bare litt energi i å holde henne unna andre hunder en måneds tid. Og medisinene hun fikk for "kvisene" funker veldig bra. MYE bedre allerede etter 3 dager. Så ser lyst ut.

Lenke til kommentar
Veldig plaget kan jeg vel ikke påstå da den kuren hun var på tok det med en gang. Dvs 2 doser med advocate eller hva det heter. Men hun flassa ekstremt når jeg henta henne og hadde masse småsår. Men oppdretter hadde tatt henne med til vetrinær før jeg fikk henne og fått medisin så kosta meg bare litt energi i å holde henne unna andre hunder en måneds tid. Og medisinene hun fikk for "kvisene" funker veldig bra. MYE bedre allerede etter 3 dager. Så ser lyst ut.

 

Fikk du noen dokumentasjon fra veterinær? Hadde vært veldig skeptisk til å hente en valp full av sår, særlig hvis jeg bare hadde oppdretters ord på at det var ufarlig og raskt ville gå over.

 

Er heller ikke ideelt å måtte holde seg unna andre hunder en måneds tid, men det kan man vel leve med.

Lenke til kommentar

Hadde liksom ikke store åpne sår da. Var bare små greier av pelsmidden. Oppdretter sa heller ikke at det bare ville gå over. Fikk da medisin mot pelsmidden. Må slutte og være så kritisk. Hadde ikke kjøpt valp derifra om ikke andre anbefalte det.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar
Hadde du hørt på absolutt alle råd som ble gitt i denne tråden hadde du antageligvis endt opp med en katt.

En smule salt er med andre ord greit å ha med seg.

Jeg opplever en del av det i RL. "Alle" skal gi råd. Greit nok, det er en del som har peiling og det er int. og prate hund med. Men så er det de som har ei svigerinne og tanta hennes igjen, har en hund som de gjorde sånn og sånn med. Og hvis jeg (tilfeldigvis) forteller om en episode, så blir det spm. om jeg gjorde det på den måten. Mange sier at da må jeg ta bikkja hardt og straffe henne ellers vil hun fortsette sånn når hun blir stor. Men jeg har aldri skjønt det. Jeg vendte henne f.eks. fort av med å bite på ledninger uten måtte kjefte og smelle. *Sukk*

 

Edit: Ikke misforstå, jeg elsker å prate om hund og synes det er kjekt med råd og tips. Men det er litt slitsomt med de som vet best, selv om de knapt har tatt i en hund. (Satt på spissen.)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

I dag har vi vært på Jærutstillingen, og han var nok ikke så veldig flink, haha. Det var oppdretter som løp i ringen med han, men han ville bare ut til meg :) Prøvde å sette seg ned på bordet også. Men han er nå bare en valp, så det går seg vel til. Nå er han meldt på til basenji-spesialen, og da skal jeg vise han selv. Han fikk BIM valp i dag, da. Vet ikke hvor mye det har å si, for jeg vet ingenting om utstilling.

Lenke til kommentar
BIM betyr "Best i Motsatt". Altså han var den beste hannhund-valpen, siden ei tispe ble BIR (Best i Rasen).

BIM = Best i Motsatt kjønn...

Hva det betyr kommer an på hvor mange valper han "konkurerte" mot...

 

Om dere var bare to så er BIM "siste plass"

Om dere var 5 så er BIM nest beste totalt, og beste av sitt kjønn.. :p

 

EDIT: ups, muschi svarte først...

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...