Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

La det være sagt.

Idiotfeil som hunden gjør, alla ta en bit mat den ikke skulle eller tisse inne om uheldig er langt unna grunn til at jeg tar hunden min i nakkeskinnet eller kjefter voldsomt.

Min hunds velvære er vel det viktigste for meg, men noen steder setter jeg en grense, og kommer det til fare for hunden kan jeg nok gjøre alt mulig for å hindre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip* Hund skal ha hundemat er min mening og har du problemer med dette så klag til noen som bryr seg..

Jeg syns nå det høres forferdelig trist ut å spise tørrfòr eller kun V&H et helt liv (skikkelig råfòring blir litt på siden av dette). Sålenge hundene ikke blir dårlige eller syke av det er det jo bare kos med litt variasjon for dem. Nei, ikke som erstatning for maten sin, for den må de jo ha ;) Men som f. eks godbiter under trening, eller liten snacks etter middag.

Er det like fælt å se mor ta valpene sine i nakkeskinnet, eller er det kun galt om mennesker gjør det?

Er du en hundemor med ekstremt god timing?

Sarah hyler som en stukken gris om man tar borti halsbåndet hennes og hun får kjeft. Bare for at vi skal syns synd på henne.

Eller for at hun forteller at nå er det nok, hun er kjempesnill og liten og utgjør ingen trussel ;) Hunder tenker ikke uttrykk som å synes synd på, ta hevn osv.

Lenke til kommentar
Hunder skriker ofte selv om det ikke er smerte. Særlig når de vet at det hjelper ;p

Jeg hadde en Shiba som nabohund tidligere. Den hyyyyyyylte som en stukken gris for ingenting!

Noen hunder er bare dramaqueens.

Jeg har tatt tak i hunden min flere ganger, også slik at han har gitt lyd fra seg. Å ta hunden fordi den ikke har lært å gå i bånd, blir for dumt. Diesel KAN å gå fint, men noen ganger er han håpløs..og da sier jeg i fra. Men jeg dreper ikke bikkja ;)

Det er bedre å si fra en skikkelig gang, istedet for å gå å småkjeften på hunden hele tiden.

Jeg husker en gang jeg gikk forbi en veranda med en hund. Den bjeffa som bare det. Eieren kom ut og tok den så det sang etter!!! Da stilte jeg meg opp å kjefta fyren huden full.

Værste jeg ser er folk som knøvler bikkjene sine !

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Eller for at hun forteller at nå er det nok, hun er kjempesnill og liten og utgjør ingen trussel ;) Hunder tenker ikke uttrykk som å synes synd på, ta hevn osv.

Vel jeg sier jo bare nei og tar henne i halsbåndet for å flytte henne unna "åstedet":p Men joda. snill og god er hun og ting må jo læres^^

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar
nei. var bare tenkt på som en liten smakebit i ny og ne liksom.

Kan aldri tenke meg at det er noe farlig. Kjøttdeig er jo et rent produkt. Det er jo bare kjøtt/kjøttrester. Du kan jo prøve å gi litt og se hvordan hunden reagerer på det. Så lenge kjøttet ikke er røkt, krydret osv.

Selv pleier jeg å gi kalkurester når vi har kalkun. Da får han opptill en halv kilo med kalkun rester, og da er hunden i ekstase.

Kom på en ting.. en del kjøttdeig er saltet - kan være smartere å kjøpe ren karbonadedeig i steden.. litt dyrere men da slipper du salt ihvertfall :yes:

Huff. Det var nettopp noen som gikk forbi med hunden sin og tok den skikkelig hardt. Hørte hunden peip helt inn til oss. Og vi har radioen på. Hunden gikk uten bånd og gikk tydeligvis ikke så fint som eieren (?) skulle ha det til. Da han ikke satt på stedet han ville (hunden satt seg ned litt bak) så tok han hunden i nakkeskinnet og dro han med seg.

Stakkars hund. :cry:

En veldig "god" metode for å få hunden til å IKKE gå på plass det der.... Hunden vil naturlig nok søke vekk fra det ubehagelige...

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar

Nesten litt bekymret nå. Når jeg løfter opp sarah så piper hun til. Virker som hun får vondt rundt ene skulderen eller noe. Hun løper fint og leker fint og går fint. halter ikke og piper ellers ikke. Kan dette være noe med vokse smerter eller kan det være noe mer alvorlig? siden alt virker ok ellers liksom. Hun peip litt da hun kom borti stolen når hun prøvde og presse seg igjennom men.. vetta pokker.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Nei for kan jo klappe henne og massere henne og alt det der uten at hun reagerer. Men regner med at hadde det vært noe galt med foten eller noe så hadde hun haltet litt iallefall...Prøvde også og legge henne på rygg og heise henne forsiktig litt opp (så labbene blir helt utstrekt) uten noen reaksjon. kan også bøye labbene i alle retninger uten noen reaksjon, Men men. får se ann hvordan det utvikler seg. Men får jo noia når hun hyler litt^^

EDIT: La på litt til.

EDIT 2: Siste lufteturen så flippa hun helt ut. løp som en ferrari bortover veien, hoppa og styra på så har ikke mye tro på at hun er noe skada iallefall. Kansje en liten strekk eller forstuelse eller noe:S Får vel ta det litt med ro i noen dager.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Hvor lang tid bruker deres hunder på å stå opp? :p

Tror vår hund er en ganske morgentrøtt en. Det går ofte fem minutter fra den våkner, til den gidder komme seg ut av buret. I disse fem minuttene strekker den seg og gjesper mye, og sukker litt. Egentlig ganske morsomt. :p Kan liksom se at den sier "nei, jeg gidder ikke stå opp nå. La meg sove i fem minutter til!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...