Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

På onsdag drar jeg til Oppdal. Der skal jeg være fra onsdagskveld til søndag.

Jeg har bestilt hundepass hos ei venninne og samboeren hennes. De har to hunder fra før. Diesels kjæreste på snart to år og hennes bror(et senere kull) på seks måneder.

Det skar seg litt med nyhuset, og de må utsette flyttingen. De orker ikke å ha tre bikkjer i ei lita leilighet, så de skal på påsketur med bikkjene, på ei hytte ved molde. Der skal de bo tre hunder og fire mennesker :p

Jeg har egentlig dårlig samtittighet for at jeg må sende de på fjellet, siden det blir for mye med tre hunder i kåken deres. Jeg trodde nyhuset var ferdig til påske, men ting tok litt lengre tid enn forventet.

Jeg sa til venninnen min at det er lov til å si nei! Men hun står på sitt "har jeg sagt ja til å passe han, så har jeg sagt ja. vil ikke ta det tilbake".

Skal kjøpe sele og flexibånd til når over helga. Mye bedre å gå tur med slikt :) Særlig når de har tre beist med seg..hehe.

Håper Diesel går godt sammen med hundene. Han er noe dryg med Zita, og har "tatt" lille Rex to ganger (den ene stod han for nært bosset og den andre var når vi var hos ei venninne, og hennes hunder. ble litt for mye til Diesel) :roll: Men så lenge venninna mi forteller han hvor landet ligger, og de ikke har bein og annet godt liggende som de kan sloss om, regner jeg med at det går bra :)

Diesel er også trippulf.. tripp tripp tripp tripp..når han er hos fremmede. Det tar en stund før han slår seg til ro, på nye plasser. Jeg får satse på at de sliter han ut på fjellet, før natta kommer :p Visst ikke kommer jeg hjem til ei bikkje uten klør :!:

Dette blir også første gang Diesel har hundepass i mer enn en dag.

Jeg gruer meg :blush:

Stoler på venninna mi. Sånn sett er det ikke noe problem, men jeg liker å ha kontroll på ting. Og det er litt vanskelig når jeg sitter i skiheisen og lukker øyenen(høydeskrekk..hihi).

Jeg får roe nervene med et par plass vodka. Det pleier å funke :p

Babyen min.... :love:

Her står han faktisk å spiser gress sammen med hestene !

n750515373_6347192_4581685.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spørsmål. Rå kjøttdeig. farlig for hund?

Rå kjøttdeig er nok ikke farlig for hund -men er nok ikke å anbefal som fullfor (men det er jo ikke det du spør etter heller...) Tidligere ga jeg alltid mine valper rå kjøttdeig iblandet litt havregryn som "første" faste "måltid" (Bare en liten kule.. og de elsket det)Nå gir jeg de Norvegian Polar isteden og valpemagene tåler det utrolig bra!

Lenke til kommentar
nei. var bare tenkt på som en liten smakebit i ny og ne liksom.

Kan aldri tenke meg at det er noe farlig. Kjøttdeig er jo et rent produkt. Det er jo bare kjøtt/kjøttrester. Du kan jo prøve å gi litt og se hvordan hunden reagerer på det. Så lenge kjøttet ikke er røkt, krydret osv.

Selv pleier jeg å gi kalkurester når vi har kalkun. Da får han opptill en halv kilo med kalkun rester, og da er hunden i ekstase.

Lenke til kommentar

Kjøttdeig er ikke farlig å gi! Alt av kjøtt så lenge det er rått og så naturlig som mulig (ikke røkt etc), er trygt.

Er tom for penger nå, så bikkja får fiskepinner, tørrfor og rå lever hver dag. :p Hun er glad og fornøyd, vil neppe tro det er noe usunt. Bedre enn å kun gi bikkja kjeks i hvertfall.

Lenke til kommentar
Kjøttdeig er ikke farlig å gi! Alt av kjøtt så lenge det er rått og så naturlig som mulig (ikke røkt etc), er trygt.

Er tom for penger nå, så bikkja får fiskepinner, tørrfor og rå lever hver dag. :p Hun er glad og fornøyd, vil neppe tro det er noe usunt. Bedre enn å kun gi bikkja kjeks i hvertfall.

Hvor sunt det er eller hvor langvarig vet jeg ikke, men ville vurdert å ha en "krise"-kasse hvis jeg var deg :)

Lenke til kommentar

Huff. Det var nettopp noen som gikk forbi med hunden sin og tok den skikkelig hardt. Hørte hunden peip helt inn til oss. Og vi har radioen på. Hunden gikk uten bånd og gikk tydeligvis ikke så fint som eieren (?) skulle ha det til. Da han ikke satt på stedet han ville (hunden satt seg ned litt bak) så tok han hunden i nakkeskinnet og dro han med seg.

Stakkars hund. :cry:

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Hender jeg gjør det når Ylva er uskikkelig flere ganger, men det er svært sjelden. Nakkeskinnet er faktisk ikke så ille som det ser ut som. Hunder bærer valpene sine i nakkeskinnet hele tiden når de er små.

Edit: Gjorde det faktisk senest i dag når hun stakk av for tredje gang når jeg skulle ned til byen. Etter å ha jaget henne gjennom korridorene i fem etasjer to ganger på rad fikk jeg faen ta meg nok, og før jeg gikk ut tredje gangen, tok jeg henne i nakkeskinnet, la henne ned, og sa "ligg" GRUSOMT høyt. Hvis noen hadde gått forbi akkurat da hadde jeg sett ut som en forferdelig person, men dette var altså relativt begrunnet :(

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Hender jeg gjør det når Ylva er uskikkelig flere ganger, men det er svært sjelden. Nakkeskinnet er faktisk ikke så ille som det ser ut som. Hunder bærer valpene sine i nakkeskinnet hele tiden når de er små.

Når hunden skriker så høyt at vi hører det som det var her inne, så var det tydeligvis ille. (Men jeg skjønner hva du mener. :) )

Lenke til kommentar
Hunder skriker ofte selv om det ikke er smerte. Særlig når de vet at det hjelper ;p

Jaja..du om å forsvare det. Jeg så hva jeg så og synes det var vondt å se på. Kunne aldri ha klart å gjort noe sånt mot min egen hund (eller andres).

Lenke til kommentar

Hunden til et vennepar av meg hyler voldsomt bare noen tar den i nakkeskinnet.

Altså ikke hardt eller vondt, men likefullt gauler bikja av full hals.

Er min uskikkelig tar jeg også min i nakkeskinnet, men igjen har jeg aldri hørt en lyd fra min.

Som hundeeier kan man noen ganger se både brutal og slem ut for forbipasserende, og selv om jeg har reagert noen ganger på andre, kan jeg vel aldri si jeg har sett noe jeg ville kalle dyremishandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...