Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Valpene nærmer seg nå 3 uker og begynner å bli skikkelig sjarmtroll :love:

*klippe bilde*

Det er dere som har tatt på det hvite eller, for å se forskjellen? :)

Ja... merker de med tipex for alle er jo svarte.. greit for å kunne følge med på vekt og slikt. Men den ene har en fin hvit flekk i brystet så den er lett å kjenne igjen, så han slapp merke ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøft gjort å velge en Basenji :)

Det er jo en nydelig hund men jeg fikk angst da jeg leste om rasen på Canis og da spesielt ting som udresserbar, særdeles forsiktig, lett redd, angrep det beste forsvar, forstår ikke irettesettelser, kan ikke benytte vanlige treningsmetoder, hund for spesielt interesserte da rygget jeg unna for dette er en hund som trenger veldig dyktige mennesker som leder men en flott hund for de som liker noe å bryne seg på (jeg turde ikke)

Lenke til kommentar
Tøft gjort å velge en Basenji :)

Det er jo en nydelig hund men jeg fikk angst da jeg leste om rasen på Canis og da spesielt ting som udresserbar, særdeles forsiktig, lett redd, angrep det beste forsvar, forstår ikke irettesettelser, kan ikke benytte vanlige treningsmetoder, hund for spesielt interesserte da rygget jeg unna for dette er en hund som trenger veldig dyktige mennesker som leder men en flott hund for de som liker noe å bryne seg på (jeg turde ikke)

Ja, det var en veldig grov beskrivelse for å si det mildt. Noen forhåndsregler bør man ta. Jeg bodde for eksempel her i åtte måneder før jeg turde å la henne gå uten bånd i parken. Trening er helt umulig, ikke fordi hun er dum, hun gidder bare ikke gjøre som jeg sier med mindre hun får en godbit.

Irettesettelser forstår hun fint. Det pleier faktisk å være nok å si "Nei!" til henne.

Å ja, og så kan du bare glemme å sove på samme rom som henne og forvente å ha senga i fred hele natta. Hun sniker seg inn under dyna mens jeg sover nesten hver natt! Forbanna varmesøkende rakett...

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener, fikk småangst selv når jeg leste om den på Canis. Men synes Canis var litt for negative i omtalen av basenji altså. Den er ikke SÅ ille :p Oppdretteren til Tufani kjente seg heller ikke igjen i beskrivelsen der. De er ikke nødvendigvis vanskeligere å trene enn andre hunder, men man må være veeeldig tålmodig, og være klar over at den ikke er en "vanlig" hund :) Nå har ikke jeg hatt min lenge nok til å si så mye da, men.

Min basenji er veldig rolig! Han er forsiktigere enn de andre i kullet i lek, og trekker seg unna når det blir voldsomt. Han liker seg best i sofaen eller på fanget :)

Lenke til kommentar

Jeg har bodd sammen med en basenji i ett år, det var ikke noe for meg :p Gjorde akkurat som den ville og slapp du den løs så du den ikke gjen før den ble lei eller ble sulten. Han løp foran meg på fortauet, akkurat så langt unna så jeg ikke fikk tatt han igjen. ^^

Bilde av lubbe (eller lubutu som han egentlig het)

post-61441-1238699104_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hemmeligheten er å sette deg ned å vente til den kommer nær nok, så plutselig komme med kommandoer som "sitt", "stå", whatever. Da glemmer den hva den driver med og går over i treningsmodus :)

Hemmeligheten er å ha godteri i lomma :p Da er det bare å stikke hånda i lomma og late som du skal ta opp noe, så kommer den løpende og overfaller deg :) Det gjorde i hvertfall min i dag, haha.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet... hehe. I dag øver vi på å ligge pent alene. For å få han til å slutte å hyle om natta! Samboeren er som sagt allergisk, så Tufani kan ikke være på soverommet. (Ikke vits i å trigge allergien, i hvertfall ikke der han sover). Så Tuf må lære seg å være alene. Han har vært ganske flink i dag.

Lenke til kommentar

Hvis Ylva ikke får en godbit når hun forventer en straffer hun meg :(

She's very strict...

Straffemetoder inkluderer å stikke av, sette seg og se vekk fra meg, være mutt, og å la være å spise. Jeg har ikke helt skjønt hvordan dette skal være effektiv straff, men sånn er det bare...

Lenke til kommentar

Kjøpte nesten en kilo storfelever til bikkja idag :p Var så billig, betalte 30 kroner, så klarte ikke la være hehe.

Tror det har den ekleste konsistensen jeg noengang har vært borti, fikk helt krampe nå fingeren satt fast i en diger blodåre 0_o Og jeg synes så og si ingen mat/matrester er ekkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...