Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Hva er det, sånn rottehund? :p Russian Toy eller noe?

 

Det er en slik kryczsh -greier :p

 

Jeg har aldri møtt en IRL før , så jeg kan vel egentlig ikke uttale meg om at jeg ikke liker den. Ei dame spurte mora mi om det var en slik hun hadde og syntes det ligna :p Så viste mamma meg en link med mange veldig fine bilder av rasen. Tror faktisk hun fikk lyst på en selv. Dessuten er de jo nettopp blitt godkjent av NKK, og det er jo en fordel. Det var de ikke sist jeg uttalte meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
helledussen, det er så mange fine bilder på SPKK sin side at jeg får helt fnatt. De er vel like mye mindre enn Thea som det Thea er mindre enn Geisha tenker jeg.

 

Tripp trapp tresko?

 

Lov å fantasere, men det kommer ikke noen firbent baby her i gården på en stund :p

De var skjønne! Ligner en god del på RT.

 

Tjekkisk Rottehund var et lite fint navn! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg har kommet frem til at Basenji er den beste hunderasen for meg, så når jeg skal ha hund til neste år (forhåpentligvis) blir det nok fra samme kennel.

 

Litt kjedelig, men da slipper jeg i hvert fall bekymre meg for at de skal gå dårlig sammen, siden Basenjier aldri har problemer med hverandre. De er veldig gruppefokuserte.

Lenke til kommentar

Jeg møtte en søøt Chi på tur i dag. Jeg trodde han het TINGEN, men han het visst Kingen, eller noe. Tingen hadde vært et genialt navn :p

Lysbrun med hvite labber. Ni måneder :love:

De måtte gi bort sin andre Chi, fordi de to gikk ikke overense. Den største var slem med den minste.

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Gitt bort den nye valpen, eller den du hadde fra før? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg møtte en søøt Chi på tur i dag. Jeg trodde han het TINGEN, men han het visst Kingen, eller noe. Tingen hadde vært et genialt navn :p

Lysbrun med hvite labber. Ni måneder :love:

De måtte gi bort sin andre Chi, fordi de to gikk ikke overense. Den største var slem med den minste.

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Gitt bort den nye valpen, eller den du hadde fra før? :hmm:

Valpen, uten tvil. Den har større sjangse for å få et nytt og godt hjem, og man har sannsynligvis ikke knyttet seg så mye til den enda, sammenlignet med den "gamle". Tror nå jeg. ;)

 

 

"Tingen, kom til mamma. Ja, så fin Ting. Ååå, så fin." :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg føler meg som en dårlig hundeeier nå!

Har i de siste dagene kjøpt TO slike bokser med landlord bløtfor til hund !!! :blink:

Vi har gått tom for vom, og jeg får lønn i morgen. Derfor har han de siste dagene levd på billigmat og rester(brødskiv, pasta, ris og gulerot). Jaja, han lever hvertfall :D

En slik boks koster 11 kroner, og det er 1250g. Ikke noe jeg ville ha gitt hunden min i femten år, men det får duge i et par dager.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Det var det jeg mente med rottesak :p hehe.. jeg så en på Kongsbergutstillingen, og helt ærlig... veldig veldig spinkle, de ser ut som de er avla bare for å være minst mulig. Jeg syns ikke de var spesielt fine. Eierene sa også at de har problemer med å finne halsbånd til dem, og da de var valper FANTES det ikke noe som var smått nok :p Ikke kattehalsbånd engang.

 

Edit: Hvis hundene mine begynte å monge på hverandre, så hadde jeg faktisk prøvd å få mamma til å overta Mona. For hun har vokst opp der, og de digger henne. Om det ikke hadde gått, ville jeg omplassert Siri. For hun kom sist, og jeg føler det er veldig urettferdig å bytte ut den første..

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Gitt bort den nye valpen, eller den du hadde fra før? :hmm:

 

Jeg vet ikke om det er samme chi det er snakk om som ble gitt bort, men i tillegg til at de ikke gikk sammen, hadde de kanskje noen andre problemer med den eldste. F.eks at den var litt agressiv, kunne bite osv. Da er det ikke så vanskelig å velge igjen..

Lenke til kommentar

Kan jo være de ikke hadde en skikkelig bra "connection" med den eldste, og en bedre med den lille. Må være kjipt da..

 

For meg så har jeg et "dypere" (det hørtes utrolig dust ut, haha) forhold til Mona enn med Siri. Sikkert fordi hun er min første hund, og jeg har jo hatt henne nå i 4 år i motsetning til Siri i kun 1 år. Så på sikt kommer nok Siri også til å bli mer jevnet ut i forhold til Mona, men det er helt klart Mona som er NUMMER EN hos meg. Selv om jeg digger absolutt Siri ;) Vet ikke om det var forståelig for noen av dere? Hehe.

Lenke til kommentar

Jo, jeg forstår helt klart hva du mener.

 

Geisha er liksom godpia mi. Hun er så sabla spesiell og ufattelig god.

 

På den andre side har Thea vokst opp hos meg (Geisha bodde hos foreldrene mine til hun ble ett år) , så Thea har jeg liksom fått formet veldig mye mer enn Geisha.

 

Jeg tror nok jeg er like glad i de begge to, men på hver sin måte. Håper jeg slipper å velge mellom de to noengang . Heldigvis går de veldig godt sammen de to jentene mine :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...