Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Amstaff: Hannene blir gjerne ca. 46–48 cm i skulderhøyde og veier omkring 18–20 kg. Tispene blir ca. 43–46 cm i skulderhøyde og veier gjerne noe mindre.

 

Sammenlignet med amerikansk staffordshire terrier og pitbullterrier er staffordshire bull terrieren kortere og mer kompakt. Den er også mye mildere i sin væremåte i forhold til de to førstnevnte rasene. Mankehøyde på voksne individer er mellom 35,5 og 40,5 cm i forhold til vekten. Rasestandarden sier at hannhunder skal veie mellom 12,7 og 17 kg, mens tisper skal veie mellom 11,0 og 15,4 kg, men det er ikke uvanlig med hannhunder over 20 kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Noen som vet ca omkretsen på brystet på en drever? Skal kjøpe sele til hunden til vennina mi, men hun har ikke målebånd og google vil ikke hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Var ute på en liten tur i dag, og møtte ei litt eldre dame med en golden. Hunden hadde satt seg ned, og dama hadde flexibånd. Hun sto et lite stykke foran den og ventet. Jeg hadde ørepluggene i, så hun trodde nok jeg hørte på musikk, for med en gang jeg hadde passert henne, så hørte jeg: "Nei, hvis du skal sitte der så får du bare gjøre det. Jeg går. Hadet." Småkomisk, men jeg turde ikke snu meg for å se om hun faktisk gikk, men jeg tviler på det. :!:

Lenke til kommentar

Legger ut en gjettekonkurranse på rase før jeg finner senga. Jeg har dessverre ikke noen fasit på denne.

 

Fra Finn.no:

 

Valp , mellomstørelse

 

Beskrivelse

 

Middelstor ,uregitrert rasehund, flott gemytt :)

Turkamerat, familiehund.

 

skriv noen ord om hvorfor du har lyst på hund, hvor du bor, landlig eller i by.

Gjør også oppmerksom på at dyr ikke er barneleke, det er ett fullverdig familiemeldlem, som lever i 10-15 år.

At man er snill, og har rolige familieforhold er ett must, og vil bli sjekket.

Dette er ikke en rase som er egnet for å stå i hundegård i flere timer, mens eier er på jobb. Det vil bli foretrukket eiere som er hjemme deler av dagen.

Lenke til kommentar

Haha, jeg må le av bikkja mi.

De dagene mannfolket står opp før meg, legger Diesel seg på plassen hans.

Før jeg stod opp ropte jeg på mannfolket. Jeg ba han om å ta med seg Diesel utenfor.

Bikkja NEKTER !!! Han ville ikke en gang stå opp for ei kjeks :!:

Men med en gang jeg reiser meg opp, så spretter Diesel opp...

Hunden min er rar :p

Lenke til kommentar

Geisha må tvinges ut av senga hver morgen uansett hvem det er som vil ha henne med seg ut på tur hun :ph34r: Mer morragretten enn det verste pms-troll.

 

Typen bruker å tisse henne når han står opp om morgenen (6'tiden, jeg står opp kvart på syv, så han tisser de slik at jeg skal få ordna trynet mitt litt før jeg går tur) Han pleier å rope på Geisha, men jeg må ta av henne dyna og dytte henne ut for at hun skal gidde å bli med han :whistle:

Lenke til kommentar
Geisha må tvinges ut av senga hver morgen uansett hvem det er som vil ha henne med seg ut på tur hun :ph34r: Mer morragretten enn det verste pms-troll.

 

Typen bruker å tisse henne når han står opp om morgenen (6'tiden, jeg står opp kvart på syv, så han tisser de slik at jeg skal få ordna trynet mitt litt før jeg går tur) Han pleier å rope på Geisha, men jeg må ta av henne dyna og dytte henne ut for at hun skal gidde å bli med han :whistle:

Hehe. Min og er litt treg om morningen av og til, men har du dyne til hunden?

Lenke til kommentar

Bikkja mi (golden) er oppe før resten av byen han :p

 

Noe som skjedde før mamma døde:

Mamma kjørte til byen. Bikkje hørte at hu stakk, og åpna døra, la seg i senga hennes. Når han hørte at mamma kom hjem (han kjenner motorlyden han :p) så gikk han ned fra senga, stengte døra etter seg og la seg i kurven :p

Lenke til kommentar
Bikkja mi (golden) er oppe før resten av byen han :p

 

Noe som skjedde før mamma døde:

Mamma kjørte til byen. Bikkje hørte at hu stakk, og åpna døra, la seg i senga hennes. Når han hørte at mamma kom hjem (han kjenner motorlyden han :p) så gikk han ned fra senga, stengte døra etter seg og la seg i kurven :p

:!:

 

Kondolerer med mammaen din.

Lenke til kommentar
Hehe. Min og er litt treg om morningen av og til, men har du dyne til hunden?

 

Hundene ligger under dyna sammen med meg eller i samboerens dyne når de får lov å sove i senga :)

 

Som regel pleier vi å legge de i kurven på gulvet med saueskinn og noen gode myke tepper, men sånn i 5-6-tiden om morgen bruker en av de å krype inn under dyna mi istedet :love:

 

EDIT: Dette er hunder som ELSKER å ligge varmt, og den ene bruker å ligge inntil magen min, og den andre på andre siden bak lårene mine

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Bikkja mi (golden) er oppe før resten av byen han :p

 

Noe som skjedde før mamma døde:

Mamma kjørte til byen. Bikkje hørte at hu stakk, og åpna døra, la seg i senga hennes. Når han hørte at mamma kom hjem (han kjenner motorlyden han :p) så gikk han ned fra senga, stengte døra etter seg og la seg i kurven :p

:!:

 

Kondolerer med mammaen din.

 

Er tre og et halvt år sia, så er ikke noe stress nå lenger ;)

 

Gikk tur med han nettopp, en 5km kanskje, og han er 8 år, oppfører seg som han er 8 måneder. Dreper ALLE snøklumper på veien, springer rundt som en gal, og høres ut som om han skal drepe alle hundene han møter på veien :p

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at du sa du ikke likte disse hundene. Dessuten var de altfor lik Dvergpinscher.

 

Jeg har hatt lyst på en slik i mange år, men de blir for skjøre. Da går jeg heller for en langhår Russian Toy :love: De er noe tyngre. Med noe mener jeg tre gram :p

 

Haha, omtrendt slik blir det her i hus, visst vi kjøper oss en liten knert.

335990529_32deb1c0c2_o.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...