Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Våren har kommet for fullt her (selv om vi fortsatt har halvannen meter snø liggende) og bikkja er storfornøyd med været. Hun vil ut om mårran og sitter der til jeg fysisk kommer og drar henne inn :p Tørr ikke la henne sitte ute alene i tilfelle hun stikker av eller noen stjeler henne.

 

Hun elsker å sole seg i hvertfall :)

 

Leke2303029.jpg

 

Men plutselig så hun noe som kunne minne om ett eller annet som burde knurres på :p

Leke46.jpg

 

 

EDIT: Jeg tror photobucket maltrakterer bildene mine. :( De ser mye bedre ut før jeg la dem ut der.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Kjøp en lever og hakk den i passe godbiter. Så tørker du dem i ovnen :)

Det samme kan gjøres med fiskepudding.

Takk for tips, mushi. :) Jeg fant ikke lever på butikken, men kjøpte fiskepudding.

 

Prøvde ut ene oppskriften fra boka nå.

 

Tunfisk i langpanne

2 bokser tunfisk i vann (á ca 140 g fisk)

- eller tilsvarende mengde fisk med kraft

 

1 fedd hvitløk, finhakket

2 ts rosmarin

1 egg

1 1/2 dl hvetemel

1 1/2 lettkokte havregryn

 

Mos fisken og egget sammen, bland inn krydder, mel og havregryn. Fordel blandingen utover en langpanne dekket med bakepapir eller lag små boller som du setter på papiret. Stek godbtiene midt i ovnen på 180 grader til de er gjennomstekte. Avkjøl og del opp i passe biter.

 

 

 

Jeg tok 1 boks tunfisk (ville ikke lage så mye tilfelle det ikke falt i smak hos hunden.) Så droppet jeg rosmarin og hvetemel. Tok heller i litt mere havregryn. Tok også i en god del mindre hvitløk. Brukte en spiseskje og la "deigklumper" på plata.

 

PS! Valpen så ut til å like kjempegodt bitene jeg ga til henne.

 

Edit:

Dette står også i boka:

 

Tilberedningstid: 45 min

Konsistens: Lommetørre og myke

Kvalitet: God

 

Jeg tok ikke tiden når jeg stekte, bare fulgte litt med. Tror ikke jeg stekte de så lenge, men de var likevel gjennomstekte.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Jeg har selv 2 små hunder. Jeg har sett på muligheten til å bli sammen med en som hadde en eller flere store hunder som ganske umulig egentlig, da dette ville komplisert hverdagen vår (meg og hundene) betraktelig.

 

Hadde jeg hatt 1 hund av vanlig størrelse, og fyren hadde en hund av vanlig eller stor størrelse hadde det ikke vært så problemfyllt, men med mine små + 1 stor har vi plutselig 3 hunder sammen. Og av forskjellig størrelse - som gjør at de bør holdes adskillt når vi ikke er tilstede (på jobb f.eks)

 

Jeg er der hvor jeg synes 2 hunder er mer enn nok , selv om jeg drømmer om en til er det ikke noe jeg ser for meg at jeg kommer til å realisere.

 

Men for all del, det kan jo fungere utmerket for dere - man venner seg jo til alt og finner løsninger der det trengs. :)

Lenke til kommentar

Å, standard " ojojoj, det var forskjell i størrelse". Noen folk virker nesten helt forskrekka over at det går an å lufte f.eks Diesel sammen med mine små .

 

 

Å, jeg trimmer mye for tiden, og da er hundene selvsagt med. På en tur på 1-1,5 time i turområdet hender det vi møter mye folk. Jeg har musikk på øret, men må dra ut proppen eller skru ned hver gang jeg skal gå forbi fordi de vil snakke med meg, kommentere hundene mine osv.

 

I går møtte jeg ei som tok kaka. Hu hadde en blandingshund, noe som sikkert har litt å si på hennes manglende rasekunnskaper : "Er det dachs du har?" .

 

Jeg svarer , nei, det er dvergpinscher.

 

Hun svarer bare : å, det ligna på dachs.

 

Jeg sa bare "åja, hehe". Men hadde lyst å si "nei, langt derifra".

Lenke til kommentar
I går møtte jeg ei som tok kaka. Hu hadde en blandingshund, noe som sikkert har litt å si på hennes manglende rasekunnskaper : "Er det dachs du har?" .

 

Jeg svarer , nei, det er dvergpinscher.

 

Hun svarer bare : å, det ligna på dachs.

 

Jeg sa bare "åja, hehe". Men hadde lyst å si "nei, langt derifra".

Ja, det er jo helt likt! :!:

 

Hva er egentlig likeheten? At de begge er hund? :p

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Det finnes dachs med likedan farge. Ellers er likheten svært liten spør du meg.

 

Jeg reagerer ikke på at dama spurte om det var en dachs, men jeg syntes det var litt "artig" at hun påpekte at de var veldig like :ph34r:

 

Kanskje hun hadde glemt brillene sine. Hun var tross alt godt oppi årene :p

Så søtt... ;)

Lenke til kommentar

De fleste kommentarene eg fikk var: Og han store spiser ikke de små?

Var noen som smilte og mente han var bodyguarden til de små osv.

 

Mange tror at santoz er boxer og noen tilåmed trodde han var rottweiler. Merkelignok var det eldre kvinner i 60årene som spurte om han var amstaff eller pitbull. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...