Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor høy er du Juliess? Så på galleriet og lurer på høydeforholdet til hunden din..

7193064[/snapback]

Jeg er ca. 167, hun er 82 :)

 

Jeg kjente igjen den hunden når jeg så i galleriet/bilder på siden din, du er hu gaffel-dama, Juliess :p

 

Kaos (hunden min) slever vel ingenting, men det kan være litt klissete når han vekker en med et stort bløtt kyss  :w00t:

7193141[/snapback]

Gaffeldame? :p

Lenke til kommentar

Jeg har svært lyst på hund, men har allergi og er ikke så aktiv, eller har ikke så mye tid til mosjonering og sånn.

 

Noen som kan, ut i fra dette, si meg om jeg i det hele tatt da burde skaffe meg hund, og hvis ja, hva slags hunder som passer for allergikere uten noe særlig kondisjon? (kondisen kan vel alltids fikses på, allergien er det verre med. Den har forverra seg med årene, så ser ikke ut til at jeg vokser DEN fra meg med det første...)

 

Har litt lyst på en Chinese Crested Power Puff,

Oliver%20valp%2010%20uker.jpg

 

men jeg vet ikke jeg.

Allergi og sånn dritt.

Lenke til kommentar

Har du allergi, så er det best å ikke utfordre den i det hele tatt. Så hvis du vil teste, så spør om du kan få låne en hund av den rasen du ønsker en periode. Enkelte oppdrettere kan være vennligenok til å låne bort en hund til en potensiell valpekjøper, men det krever kanskje at du kjenner dem litt.

Manglende kondisjon er ikke noe problem så lenge du klarer å gå, jeg heller har ikke noe særlig kondisjon ;)

Edit: Jeg ville gått for bichon frise om jeg hadde allergi. Kanskje ikke den kuleste bikkja, nei, men en helt ok hund. Sjekk ut glefs.net om du vil se mer.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

post-108848-1162803789_thumb.jpg

Her er yngstegutten i en høyst sjarmerende posering, med nesen helt oppi kameraet. Han er ikke så glad i båt, og når mor da henter frem kameraet er hun bare til bry. Atlas er navnet han bærer, Collie er rasen han tilhører, Sobel heter fargekombinasjonen, og ja, han er lassie. Han er gutt, men litt liten for rasen, han ser ut som en tispe, og han ser ut som en 50-70-tallscollie, altså litt større ører og litt tettere kroppsbygningen enn "vanlige" collier. Allikevel faller dommere på utstillinger som fluer for ham. Og er det egentlig rart ? :love:

post-108848-1162803922_thumb.jpg

 

Jeg har ikke mange bilder av de to andre godguttene, men jeg har et mobilbilde fra hyttetur i sommer, da.

Skal se om jeg får tatt flere.

Chico er eldst i flokken, han er og en Collie, han bærer fargene til en tricolor. Han har begynt å få grå stær, mistenker jeg, så han skal nok til dyrelegen i nærmeste fremtid.

Kayzer er nest yngst, og han er og en Collie (svakhet for rasen? Vi? Neeeida. :)), han bærer den sjeldneste av de tre fargene, Blue Merle, og han er og den av hundene som kommer til å bli størst. Faren hans er norges nest største Collie. :)

post-108848-1162804049_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hmm.

Bichon Frisé så ut som en fin hunderase.

Ligner litt på en rase jeg ønska meg før.

Bolognese.

 

Sikkert noe av det samme, men hva vet vel jeg.

 

Får komme meg til å lege og ta noen tester, har ikke testa allergien min siden midten av nittitallet, og ser ut til å gå bra med noen hundetyper, mens andre ikke :p

 

Men ja...

Får se :p

Lenke til kommentar

Atlas har fått de sertifikatene vi trenger for å få ham i avl.

Chico er omplasseringshund, men han har gjort det veldig bra på show før vi fikk ham. Da vi fikk ham var han immidlertid helt ødelagt, han var nesten tyve kg unervektig (han veide femten, skal veie mellom 30-35) og turde ikke spise, var redd for små barn, andre hunder og fremmede mennesker. Nå er han blitt en stor kosebamse, men vi har på en måte valgt å pensjonere ham. Vi vurderer å sette ham i avl, da. Men utenom det så skal han få slippe kjas og mas, vi vil ikke se ham rase ned i vekt igjen.

Kayzer er snart to år, og klarer ikke løfte ørene skikkelig, så det blir nok ikke utstilling på ham på en stund enda. ^^

Lenke til kommentar
Dere som har hunder, hvor mye penger går med i måneden på fôr og andre ting?

7227508[/snapback]

Fòr: Ca. 500. Vi bruker Royal Canin, og det er jo et ganske dyrt merke. Men jeg satser heller på sånn "ordentlig" mat enn butikkmat, som egentlig bare er skrot (no offence til dere som bruker det).

 

Ellers er det ikke så mye annet i mnd. annet enn godbiter. Og selvfølgelig kurs og vaksiner og sånt, men det er jo ikke hver mnd, da.

Lenke til kommentar

Hva som er verdig er jo opp til hver enkelt å bestemme. Og du vet.. ikke alle har tilgang til fryser slik at de kan fòre rått (nei, jeg forsvarer ikke det å la en hund leve på tørrfor hele livet, jeg venter bare på fryseplass jeg, hehe). Våtfòr er nok det beste sånn om hunden kunne velge selv, men næringsmessig tar de ikke skade av å gå på tørrfor, selv om det ER kjip og trist mat et helt hundeliv.

 

Men ja. Min hund får hvertfall andre ting i tillegg til tørrforet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...