Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

I dag gikk jeg tur sammen med ei venninne, og hennes to hunder. Hun skrøt såå masse av pelsen til Diesel. Den er skikkelig blank om dagen :D

Jeg vil på det sterkeste anbefale V&H :)

Er det tørrforet du bruker? Jeg er hvertfall veldig fornøyd med Royal Canin sin veterinær for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Royal Canin tørrfor her også.

Fikk masse skryt for pelsen hos dyrlegen sist, så da regner jeg med det er bra.

Utrolig greit å kjøpe inn de 10kg sekkene. De varer omtrent en måned, og er mye enklere enn hele tiden og måtte huske å kjøpe med seg den dyre næringsfattige maten på på den lokale dagligvarebutikken.

 

Edit.

Ser de selger V&H der jeg holder til også. Hvor mye koster dette i forhold til for eksempel Royal Canin?

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Edit.

Ser de selger V&H der jeg holder til også. Hvor mye koster dette i forhold til for eksempel Royal Canin?

Max halve prisen av Royal...

 

vi regnet på det å fant ut.

Royal Canin på 3hunder = ~16000kr på et år...

Vom & Hundemat på 3 hunder = ~6000kr på et år...

 

Minde bæsj og bedre pels og bare fordeler...

Men mye fryseplass og man må behandle rått slakteavfall hver dag, tines å styre... :p

Lenke til kommentar
Edit.

Ser de selger V&H der jeg holder til også. Hvor mye koster dette i forhold til for eksempel Royal Canin?

Max halve prisen av Royal...

 

vi regnet på det å fant ut.

Royal Canin på 3hunder = ~16000kr på et år...

Vom & Hundemat på 3 hunder = ~6000kr på et år...

 

Minde bæsj og bedre pels og bare fordeler...

Men mye fryseplass og man må behandle rått slakteavfall hver dag, tines å styre... :p

Ok. Tror jeg skal prøve det. Hvordan er tørrforet deres da?

 

Royal Caninen til min hund kommer vell på 469,- x 12 = 5628

 

En ca 14,- per dag (300g per dag)

 

Bruker selv bare tørrfor, men det kunne vært interessant å prøve ferskmat også.

Lenke til kommentar

15 kg sekk RC koster 580,- og varer i 3 mnd her, og da jeg tenkte på V&H kom jeg vel frem til at jeg sparte ca. 800,- i året på V&H enn tørrfor.

Man sparer mye og får endel søl og gris med på kjøpet, men over halvparten får ikke jeg til å stemme uansett hvordan jeg regner på det.

 

 

Teac: Om du bruker RC sitt tørrfor er det ingen grunn til å bytte leverandør av dette.

Er om du skal over på våtfor at V&H er veldig gode, og mitt tips er at RC er like godt eller bedre på tørrfor.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Teac: Om du bruker RC sitt tørrfor er det ingen grunn til å bytte leverandør av dette.

Er om du skal over på våtfor at V&H er veldig gode, og mitt tips er at RC er like godt eller bedre på tørrfor.

Ok. Tror jeg tester ut et par kg av råforet deres og ser hvordan det faller i smak hos hunden. Sier ikke nei til rimeligere og mer næringsrik mat.

Lenke til kommentar

Regnestykket er enkelt...

 

RC koster ~600kr sekken her og det går med ca 1sekk i mnd på den største og 1,5mnd på de to minste pr stk....

 

12sekkerx600=7200kr

8sekkerx600 = 4800kr

8sekkerx600 = 4800kr

SUM = 16800kr på et år.... ~16000kr

 

å V&H kan jeg ikke si vår pris på men totalpris blir rundt 5-6000kr for et årsforbruk...

 

Klart om man baserer seg på prisen av 0,5kg pølser så blir det dyrt...

Bruker man 20kg blokker blir regnestykket noe helt annet...

Også huske at hundene trenger mye mindre råfor en tørrfor i antall gram...

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Synes uansett det hørtes noe voldsomt mye ut jeg da.

Nå har du tydeligvis noen plugger som er ganske mye større enn min da, så klart dette gjør vel at summene blir endel større.

I mitt tilfelle kom jeg vel frem til at jeg ikke hadde fryserplass og at lønnsomheten ikke var all verden mot tørrforet hun alt var vant med.

Lenke til kommentar
Regnestykket er enkelt...

 

RC koster ~600kr sekken her og det går med ca 1sekk i mnd på den største og 1,5mnd på de to minste pr stk....

 

12sekkerx600=7200kr

8sekkerx600 = 4800kr

8sekkerx600 = 4800kr

SUM = 16800kr på et år.... ~16000kr

 

å V&H kan jeg ikke si vår pris på men totalpris blir rundt 5-6000kr for et årsforbruk...

 

Klart om man baserer seg på prisen av 0,5kg pølser så blir det dyrt...

Bruker man 20kg blokker blir regnestykket noe helt annet...

Også huske at hundene trenger mye mindre råfor en tørrfor i antall gram...

Det så jo fornuftig ut det der. Her går det vell med omtrent 10 kg tørrfor i måneden (300g per dag). Har regnet meg frem til daglig mengde ut i fra hva som står anbefalt på esken. Tror hunden kunne spist dobbelt så mye om jeg hadde gitt han det.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Er det tørrforet du bruker? Jeg er hvertfall veldig fornøyd med Royal Canin sin veterinær for.

Niks.

Min brukte RC tidligere, men det ble så ille til fislukt :p

 

Har du lyst til å prøve vom, så gjør det. Du kommer nok ikke til å angre.

Den MED fisk, er fullfor. Den uten er ikke det, og bør blandes med feks tørrfor(evt tilsett diverse oljer -som jeg ikke helt husker i farten hva heter).

Vom og Hundemat her også, det finnes ikke noe bedre... (v&h er råfor)

Enig! Det er ekkelt å venne seg til den blodige pølsa, men det er helt klart verdt det. Det tok også en stund før bikkja ble vant med den type mat. Han ble liksom aldri mett, til å begynne med.

Han har jo fått DEN pelsen, etter at vi begynte med v&h.

 

Det er billigere og bedre enn tørrfor. Hvertfall her i huset.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Jeg elsker tall, så her kommer mitt regnestykke. Det er regnet ut ifra at jeg har 2 hunder. En på 5 kg, og en på 3,5 kg (det sier seg derfor selv at jeg ikke sparer like mye på å bruke v&h som en person med 3 hunder på 15-20 kg hver )

 

20 kg v&h koster 400 kroner. Mine hunder skal ha 2% av kroppsvekten sin hver dag

 

170g vom per dag.

20 kg varer da i 117 dager. Dette gir en matutgift på 3,42 kroner per dag, og ca 102 kroner per mnd ( 30 dagers mnd).

 

En sekk på 8 kg royal canine koster ca 450 kroner (korriger meg gjerne hvis jeg tar feil) Mine hunder. Mine hunder spiser 80 gram hver av denne per dag. Sekken skal da vare i 50 dager, og hundene mine spiser for 9 kroner dagen. Per mnd blir dette 270 kroner.

 

V&H per mnd: 102

Royal canine per mnd: 270

 

V&H per år: 1224

Royal canine per år: 3240

 

For meg, med 2 miniatyrer sparer jeg 2016 kroner i året dersom jeg fullforer med V&H.

 

Vi har nå desverre en liten v&h pause, da min yngste hund sluttet å spise vomen, og bare spiste tørrforet rundt (jeg mater med 50/50 Tørrt og vått).Jeg merker det VELDIG godt.. dårligere pels, dårligere , oftere og mer avføring, og mer fislukt. Får håpe Thea vil ha vom igjen etter en liten pause, hvis ikke får jeg få typen til å kappe kilospølsene en gang til slik at jeg kan mate bare Geisha med vom...

Lenke til kommentar
Har dere lyst til å se Fanny med sine nyfødte små så ta en titt her: http://fonkebakken.viewnetcam.com:190/

brukernavn: flatvalper

passord: valper

Velg fane: Single. Der kan dere velge bildeformat selv:-)

 

Selvfølgelig er ikke så små valper "fine" meg jeg synes nå de er utrolig søte jeg da.. hønemor som jeg er:-)

 

Litt vanskelig å se noe særlig, men lurer på om det var deg jeg så nå :)

Lenke til kommentar
Har dere lyst til å se Fanny med sine nyfødte små så ta en titt her: http://fonkebakken.viewnetcam.com:190/

brukernavn: flatvalper

passord: valper

Velg fane: Single. Der kan dere velge bildeformat selv:-)

 

Selvfølgelig er ikke så små valper "fine" meg jeg synes nå de er utrolig søte jeg da.. hønemor som jeg er:-)

 

Litt vanskelig å se noe særlig, men lurer på om det var deg jeg så nå :)

Ser du ikke skikkelig? Jeg var bortom og hilste på fanny nå ja;) Bedre kvalitet med lite bilde...Men hos meg ser jeg godt altså.. bruker det som overvåkning når jeg ikke er i rommet:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...