Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Her er selen, som ble linket til lengre bak

http://www.kleinmetall.de/produkte/Sicherh...e/allsafe00.jpg

http://www.mim.se/bilder/Allsafe.jpg

 

Nå har jo du en ganske liten hund, så en dyrebutikksele er bedre enn ingenting. Jeg vil ha en solid en, siden bikkja mi veier et tonn.

Men jeg håper vi får kjøpt oss stasjonsvogn snart. Så slipper vi dette styret med sele.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Solbriller på hund?

Det må vel være om man skal på høyfjellet det da eller de som liker å dresse opp hunden sin med klær og smykker osv.

Ser ikke helt poenget med slikt på min gitt..

Sto det var for å unngå snøblindhet, så er nok mtp. fjellet og slikt, ja.

Lenke til kommentar
Vanlige bur som selges i dyrebutikker vil klappe sammen som et korthus ved en kollisjon med litt fart, så da er det nesten tryggere å ha den løst i baksete enn et hundebur, som mange selgere påstår er fint å ha hund i bilen med.

Vær nøye på at det er godkjent for bilbruk og har veldig sterke fester ;)

Jeg google litt og fant dette:link

 

Stålbur er det sikreste. Jeg anbefaler et med fast plastbunn. De burene som har metallbunn skrangler, og noen hunder blir redde for å gå inn i buret.

Skal du gå for et i hardplast så anbefaler jeg et fra Vari Kennel, de er i tillegg godkjent for fly. Ikke sikkert dette er relevant for deg, men om du noen gang skal fly med hunden så slipper du hvertfall å kjøpe to bur. Atlas er et rimligere alternativ, men det er ikke flygodkjent. Dette anbefaler jeg ikke for bilbruk, da det i flere tilfeller sprekker ved eventuelle kollisjoner.

Selv har jeg hardplastbur fra Vari Kennel til min hund, og er veldig fornøyd med dette. Det er dyrere enn stålbur og Atlasbur, men det er verdt pengene

Hvis det er tilfelle er det kanskje greit å bestille fra nettet? (Merket Vari Kennel, mener jeg)

Lenke til kommentar
Bur som kan klappes sammen i en eller annen grad er sjelden gode for bruk i bil.

Smeller det er det festene ved klappsystemet som går først, og det kan bli ganske stygt bak der.

Selv ville jeg kun brukt hele stålbur beregnet på bil om jeg skulle kjørt mye.

Hmm.. Men jeg får ikke plass til noe stålbur i bilen min. Hunden blir max 3 kg, da. Men det finnes kanskje ikke så små stålbur at jeg får trøkt det inni golfen. :hmm:

Lenke til kommentar
Hmm.. Men jeg får ikke plass til noe stålbur i bilen min. Hunden blir max 3 kg, da. Men det finnes kanskje ikke så små stålbur at jeg får trøkt det inni golfen. :hmm:

 

Samme dilemma som jeg har de gangene jeg låner bil det.

Man får sikkert spesielle stålbur som er fast og passer i mindre biler, men disse koster vel sikkert deretter også.

Sele kan kanskje være et bedre alternativ, selv om jeg personlig har litt tvil til hvor bra det faktisk er for hundene å bli slengt rundt som en slik sele vil gjøre ved en kollisjon.

 

LC: Et slikt plastikkbur vil mest sannsynlig komme rett igjennom ryggen på baksetene og i full fart frem i bilen ved en kollisjon om det ikke festes skikkelig da.

Da holder det ikke med et par stropper over for å si det slik.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et veldig lite reisebur til 250 kroner som jeg plasserte i bagasjerommet på poloen sammen med Geisha sitt reisebur. Et slikt burde være mer enn nok for din lille.

 

Geisha sitt bur kan spennes fast i sikkerhetsbeltet i bilen . Er et slikt som jeg fikk med fra oppdretter

 

http://www.starimport.no/images/transportkasse.jpg

Jeg får dra ned å se på dyrebutikkene, samt lese mer på nettet. (Ikke ille pris, i alle fall.) :)

 

 

Samme dilemma som jeg har de gangene jeg låner bil det.

Man får sikkert spesielle stålbur som er fast og passer i mindre biler, men disse koster vel sikkert deretter også.

Sele kan kanskje være et bedre alternativ, selv om jeg personlig har litt tvil til hvor bra det faktisk er for hundene å bli slengt rundt som en slik sele vil gjøre ved en kollisjon.

 

LC: Et slikt plastikkbur vil mest sannsynlig komme rett igjennom ryggen på baksetene og i full fart frem i bilen ved en kollisjon om det ikke festes skikkelig da.

Da holder det ikke med et par stropper over for å si det slik.

Kanskje jeg bare skal kjøpe et babysete? De er vel ca. 3kg babyene når de blir født. :!:

 

På den vidoen jeg linket til, så det ikke så ille ut når man satt plastbur i dørken bak....?

Lenke til kommentar
LC: Et slikt plastikkbur vil mest sannsynlig komme rett igjennom ryggen på baksetene og i full fart frem i bilen ved en kollisjon om det ikke festes skikkelig da.

Da holder det ikke med et par stropper over for å si det slik.

 

I en slik kollisjon har vel ikke jeg eller hundene ha noen særlig sjangs alikevel.

 

Husk at hundene mine veier 7-8 kg tilsammen

Lenke til kommentar
Så lite bil som vi kjører må jeg nok innrømme at det som oftest blir løs i setet ved siden av meg.

Skal vi kjøre langt tar jeg buret ut i bilen, men burde vel vært flinkerer på kortere turer også.

Ok. :) Jeg er avhengig av bilen (bor kronglete til). Så det blir en del kjøring. Fram til nå nylig har vi vært to under bilkjøring og hun har blitt vant til bil ved å ligge i fanget til den som sitter på. Nå er hun blitt rolig under kjøring og sovner fort.

 

Jeg er alene for tiden, så nå har vi begynt å trene på at hun skal ligge alene. Det går overraskende bra og hun ligger fint ved siden av meg i passasjersetet. Det jeg lurer litt på om vi allerede nå bør kjøpe bur? Eller om vi skal vente til hun er litt større og satse på sele? Hun er 10 uker i dag. (Russian toy)

 

Akk, så mange valg. Livet er hardt! hehe ;)

 

 

Vi gleder oss til vi skal kjøpe oss stasjonsvogn, for da kan vi ha et litt større jernbur med plass til begge hundene stående fast i bagasjerommet :)

Vi har stasjonsvogn også, men jeg hater å kjøre den bilen. *Pingle* hehe ;)

Hei:-) Jo før du venner til bur jo letter er det å få det til. Du kan jo bare ha et lite reisebur ved siden av deg i setet du og feste med bilens bilbeltesele? Mulig du må feste på noe for å feste selen i - men det burde jo gå an? Da kan du jo ha full kontroll med henne hele tiden også :yes:

Endret av granny
Lenke til kommentar

Var ikke så lenge tilbake et program på Discovery som viste forskjellige ting i en bil som ved en kollisjon i 60 kmt var dødelig.

Ting som kofferter kom igjennom ryggraden og frem i bilen, så mye skal det nok ikke veie,

Når de tok en verktøyeske ble resultatet det totale kaos med tanke på hvor tung den var.

jeg ville nok vært veldig skeptisk til å ha et slikt bur uten skikkelig festemuligheter i bagasjerommet om det var min Polo.

Et annet råd kan være å rydde hattehylla i bilen for bøker,cder og andre gjenstander som kan gjøre vondt ;)

Lenke til kommentar
Hei:-) Jo før du venner til bur jo letter er det å få det til. Du kan jo bare ha et lite reisebur ved siden av deg i setet du og feste med bilens bilbeltesele? Mulig du må feste på noe for å feste selen i - men det burde jo gå an? Da kan du jo ha full kontroll med henne hele tiden også :yes:

Jeg tror jeg får tak i bur snarest mulig, og så kan det stå bak passasjersetet i dørken. :)

Lenke til kommentar
Hei:-) Jo før du venner til bur jo letter er det å få det til. Du kan jo bare ha et lite reisebur ved siden av deg i setet du og feste med bilens bilbeltesele? Mulig du må feste på noe for å feste selen i - men det burde jo gå an? Da kan du jo ha full kontroll med henne hele tiden også :yes:

Jeg tror jeg får tak i bur snarest mulig, og så kan det stå bak passasjersetet i dørken. :)

Sjekk opp slike "flykasser" som man MÅ bruke hvis man skal sende hund på fly. Ofte kan du få slike kjøpt brukte og de er MYE mer solide en de reisekassene! De er det også mulig å stroppe fast!

Googlet og fant denne helt tilfeldig... http://www.oshundeservice.no/butikk/index....mp;cPath=67_120

Lenke til kommentar
Hmm.. Men jeg får ikke plass til noe stålbur i bilen min. Hunden blir max 3 kg, da. Men det finnes kanskje ikke så små stålbur at jeg får trøkt det inni golfen. :hmm:

Har stålbur størrelse 1 til min hund i bilen. Det står i baksetet og er festet med belte. Passer akkurat til min og hun er 4,5 kg.

Lenke til kommentar
Sjekk opp slike "flykasser" som man MÅ bruke hvis man skal sende hund på fly. Ofte kan du få slike kjøpt brukte og de er MYE mer solide en de reisekassene! De er det også mulig å stroppe fast!

Googlet og fant denne helt tilfeldig... <a href="http://www.oshundeservice.no/butikk/index....mp;cPath=67_120" target="_blank" rel="nofollow">http://www.oshundeservice.no/butikk/index....mp;cPath=67_120</a>

Jeg skrev om dette litt lenger opp (Vari kennel). Greit å få bekreftet av flere at det kan være et godt kjøp. :)

 

Edit: Må man ha godkjent hundebur for å ha hunden med seg ved setet i flyet også?? Jeg har uansett ikke tenkt å sende henne alene med fly.

 

Har stålbur størrelse 1 til min hund i bilen. Det står i baksetet og er festet med belte. Passer akkurat til min og hun er 4,5 kg.

Men er det noe trygt å feste de sånn i baksetet med belte, da? :hmm:

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...