Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg brukte diverse JIF-sprayer (Jif kjøkken f.eks)

Jeg synes de er greie, jeg og. Men ble lit bekymret for at det ikke tok vekk lukten skikkelig. :)

 

Hvis gulvet tåler det kan du prøve med litt klorinvask - IKKE salmiak men det vet du vel. Ellers ville jeg forsøkt med eddik jeg faktisk! Det fjerner lukt. Det med tisselaken dit de pleier å gå er et lurt trekk.. etterhvert legger du tisselakenet nærmere og nærmere døra slik at du får valpen til å gå mot døra. Da vil du se tegn på a de må ut etterhvert.

Litt usikker på om det tåler klorin, men takk for tips. Ene stedet hennes (der kattedoen stod) er redd ved utgangsdøra. Flaks. :)

 

Selv bruker jeg en såpe kjøpt på dyrebutikken som virker veldig bra.

Min går i ring utenom det området som er vasket med denne.

Er ikke hjemme nå så husker ikke navnet på den da, men er verdt de pengene den koster ;)

.

Takk for tips. Ante ikke at sånt fantes en gang, jeg. Hehe :)

Lenke til kommentar
Men blir vel litt større hund, så skal da ha en hannhund. Ønsker meg en stabil hund med litt selvsikkerhet som kan få skikk på lille udyret :p

 

Så en tispe kan ikke være stabil?

 

Å oppdra voksne hunder er menneskene sin jobb. Jeg ser ikke for meg at en valp av større rase vil kunne "få skikk på" ei voksen tispe...

 

Omvendt derimot, hadde vi mye god hjelp i Geisha med å oppdra Thea . Jeg hadde ikke villet skaffe meg en hund nr 2 med mindre hunden jeg hadde fra før var stabil jeg da. Og ville iallefall ikke regna med at valpen ville "fikse" den voksne.

Lenke til kommentar
I helgen gikk vi til innkjøp av et stk reisebur til, slik at vi har to. Før det hadde jeg Geisha i reisebur og Thea i bilsele.

 

Burene er plassert i bagasjerommet, og det er ingen mulighet for at de skal komme flygende, siden glippa mellom setet og taket er mindre enn bredden/høyden på buret.

Ok. :)

Har det gått greit å vende Thea til bur?

Lenke til kommentar
Så lite bil som vi kjører må jeg nok innrømme at det som oftest blir løs i setet ved siden av meg.

Skal vi kjøre langt tar jeg buret ut i bilen, men burde vel vært flinkerer på kortere turer også.

Ok. :) Jeg er avhengig av bilen (bor kronglete til). Så det blir en del kjøring. Fram til nå nylig har vi vært to under bilkjøring og hun har blitt vant til bil ved å ligge i fanget til den som sitter på. Nå er hun blitt rolig under kjøring og sovner fort.

 

Jeg er alene for tiden, så nå har vi begynt å trene på at hun skal ligge alene. Det går overraskende bra og hun ligger fint ved siden av meg i passasjersetet. Det jeg lurer litt på om vi allerede nå bør kjøpe bur? Eller om vi skal vente til hun er litt større og satse på sele? Hun er 10 uker i dag. (Russian toy)

 

Akk, så mange valg. Livet er hardt! hehe ;)

 

Vi gleder oss til vi skal kjøpe oss stasjonsvogn, for da kan vi ha et litt større jernbur med plass til begge hundene stående fast i bagasjerommet :)

Vi har stasjonsvogn også, men jeg hater å kjøre den bilen. *Pingle* hehe ;)

Lenke til kommentar

Vi hadde dyret i bur i bil helt til han hoppet ut av det, hekta fast kloa, og rev den av. Siden den gang nekter pappa å ha ham i bur der han må hoppe ned. Men tror kanskje jeg skal foreslå sele for ham. Er det noen som vet om noen nettbutikker eller lignende med slike ting? Regner ikke med at den lokale dyrebutikken har slikt.

Endret av Right
Lenke til kommentar
Vi hadde dyret i bur i bil helt til han hoppet ut av det, hekta fast kloa, og rev den av. Siden den gang nekter pappa å ha ham i bur der han må hoppe ned. Men tror kanskje jeg skal foreslå sele for ham. Er det noen som vet om noen nettbutikker eller lignende med slike ting? Regner ikke med at den lokale dyrebutikken har slikt.

Stakkars bissevovven. :(

Søk litt rundt på nettet og se ang. sele?

 

Jeg ville definitivt kjøpt et lite reisebur og hatt henne i det allerede nå :)

 

Da venner du henne til det :)

Da skal jeg gjøre det. I morgen får jeg barnevakt, så da får jeg anledning til å kjøpe! hehe ;)

Lenke til kommentar

Har du russisk toy?? :D Jeg hadde såå lyst på det, her i fjor. Men de blir nok litt for små :(

Bilde!!!

 

Det beste er allerede nå å venne henne til bur. Start med fem minutt, og så øker du gradvis.

Bikkja mi har aldri vært i bur, og jeg kommer nok til å slite med å få han til å like å være i ett. Det er så lett med en liten hund..bare å sette den inn i buret. Diesel er 30 kg tyngre enn en Toy :p

 

 

Lengre bak her var det noen som linket til en sele. Den synes jeg så fint ut, og mye mer solid enn den på dyrebutikken. Diesel sin bilsele kostet 250 kr. Jeg liker den ikke. Den "trykker" feil. Blir det en kræsj, knekker bikkja nakken. Men det er vel bedre det, enn at han flyr framover, sånn sett.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Vi hadde dyret i bur i bil helt til han hoppet ut av det, hekta fast kloa, og rev den av. Siden den gang nekter pappa å ha ham i bur der han må hoppe ned. Men tror kanskje jeg skal foreslå sele for ham. Er det noen som vet om noen nettbutikker eller lignende med slike ting? Regner ikke med at den lokale dyrebutikken har slikt.

 

De fleste dyrebutikker har bilsele til hunder.

Men forvente at de har mest utvalg for litt større hunder.

Alltid tomt for de til småhunder her borte i hvertfall, mens de har masse til større dyr.

 

Vanlige bur som selges i dyrebutikker vil klappe sammen som et korthus ved en kollisjon med litt fart, så da er det nesten tryggere å ha den løst i baksete enn et hundebur, som mange selgere påstår er fint å ha hund i bilen med.

Vær nøye på at det er godkjent for bilbruk og har veldig sterke fester ;)

Lenke til kommentar
Vi hadde dyret i bur i bil helt til han hoppet ut av det, hekta fast kloa, og rev den av. Siden den gang nekter pappa å ha ham i bur der han må hoppe ned. Men tror kanskje jeg skal foreslå sele for ham. Er det noen som vet om noen nettbutikker eller lignende med slike ting? Regner ikke med at den lokale dyrebutikken har slikt.

Stakkars bissevovven. :(

Søk litt rundt på nettet og se ang. sele?

Jobber med saken. Lurte bare på om noen hadde noen gode tips liggende og slenge. ;)

 

Vi hadde dyret i bur i bil helt til han hoppet ut av det, hekta fast kloa, og rev den av. Siden den gang nekter pappa å ha ham i bur der han må hoppe ned. Men tror kanskje jeg skal foreslå sele for ham. Er det noen som vet om noen nettbutikker eller lignende med slike ting? Regner ikke med at den lokale dyrebutikken har slikt.

 

De fleste dyrebutikker har bilsele til hunder.

Men forvente at de har mest utvalg for litt større hunder.

Alltid tomt for de til småhunder her borte i hvertfall, mens de har masse til større dyr.

 

Vanlige bur som selges i dyrebutikker vil klappe sammen som et korthus ved en kollisjon med litt fart, så da er det nesten tryggere å ha den løst i baksete enn et hundebur, som mange selgere påstår er fint å ha hund i bilen med.

Vær nøye på at det er godkjent for bilbruk og har veldig sterke fester ;)

Vel, bur er uaktuelt, dessverre.

Og dyrebutikken hjemme er knøttliten, så det tar jeg egentlig ikke sjangsen på. Kan sjekke uansett, da. Er en 20-kilos blanding, så størrelsen er vel ikke et problem. Kan hende Felleskjøpet har det, da. Hmm.

 

 

Er det forresten noen her som bruker solbriller på hunden sin? Så det i en butikk, men har liksom aldri tenkt på det før.

Endret av Right
Lenke til kommentar
Har du russisk toy?? :D Jeg hadde såå lyst på det, her i fjor. Men de blir nok litt for små :(

Bilde!!!

 

Det beste er allerede nå å venne henne til bur. Start med fem minutt, og så øker du gradvis.

Bikkja mi har aldri vært i bur, og jeg kommer nok til å slite med å få han til å like å være i ett. Det er så lett med en liten hund..bare å sette den inn i buret. Diesel er 30 kg tyngre enn en Toy :p

 

 

Lengre bak her var det noen som linket til en sele. Den synes jeg så fint ut, og mye mer solid enn den på dyrebutikken. Diesel sin bilsele kostet 250 kr. Jeg liker den ikke. Den "trykker" feil. Blir det en kræsj, knekker bikkja nakken. Men det er vel bedre det, enn at han flyr framover, sånn sett.

Sender deg en PM! :)

 

Skal bla meg bak til linken. Leser alt jeg kommer over.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...