Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var helt naturlig for meg også å velge tispe, fikk ikke anbefalt frem eller tilbake. Har ikke den minste peiling på hvorfor, men det var nå slik jeg ville ha det :)

 

Edit: Forøvrig FANTASTISK irriterende hvordan ordet tispe er blitt gjort om til et skjellsord. Når folk på gata spør om hun er "gutt eller jente", og jeg svarer at hun er tispe, får jeg halvparten av tiden hevede øyenbryn som om de ikke visste hva ordet betød. Forbanna vestkantkjerringer...

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Var helt naturlig for meg også å velge tispe, fikk ikke anbefalt frem eller tilbake. Har ikke den minste peiling på hvorfor, men det var nå slik jeg ville ha det :)

 

Edit: Forøvrig FANTASTISK irriterende hvordan ordet tispe er blitt gjort om til et skjellsord. Når folk på gata spør om hun er "gutt eller jente", og jeg svarer at hun er tispe, får jeg halvparten av tiden hevede øyenbryn som om de ikke visste hva ordet betød. Forbanna vestkantkjerringer...

Hvis hun er gammel nok kan du jo kalle henne "kvinne", for å virkelig sjokkere. :ermm:

Lenke til kommentar
Hva mener du?

Vurderer kanskje å ha en kineser til og alle hannhundene jeg kjenner (som er en del) markerer inne. Er nesten skummelt å være på hundetreff med flere hannhunder og folk bare fler på dem hannhundbukser, ingen korrigerer.

Synes det er rart, men orker ikke ta sjangsen på at jeg får en hund som markerer inne. Pluss at nakenhundballer er extremt ekkelt.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Om man er vant til å ha tispe og kanskje ha hannhunder på besøk kan man jo få et inntrykk av at hannhunder markere mye inne.

Jeg har satt stopp for besøk av hannhunder hit etter at Zelda var i løpetid, for alle hundene tisser jo ned alt fra gardiner til pcer her i huset om man da ikke sitter på den hele tiden.

Jeg har min første tispe med Zelda, og må si jeg er blitt litt overrasket over hvor mye hannhunder markerer når de kommer inn døra her.

Lenke til kommentar

Er ikke det med markering inne kun et utslag av manglende oppdragelse på området? Kan liksom ikke få det til å stemme at det skal ha noe med rase eller størrelse på hund å gjøre, annet en at "småhunder" får "tillatelse" til å utvikle en masse uvaner som vi ikke lar en større hund gjøre? Har vært ute for hannhunder som har forsøkt å markere inne jeg også, men da har de jammen fått svar også! Forøvrig en uting at mange hannhundeiere lar bikkja si gå å tisse på alt og ingenting hele tiden også. Det kan stoppes som alle andre uvaner.

 

Når det gjelder valg av hannhund eller tispe så er det fordeler og ulemper med begge kjønn. Slik jeg pleier å si til de som spør: Tisper har løpetid en til to ganger i året - hannhunder hele året ;) Hannhunder kan være greiere å ha med å gjøre, da tisper er som "kvinnfolk flest" mer lunefulle. Selv har jeg bare tisper og det er fordi jeg synes det er mye enklere å ha alle av et kjønn. Flatcoated retriever er av lynne en veldig myk hund, så slik sett er det ikke store forskjeller på hannhund eller tispe. Hannhunder blir i hovedsak større en tisper, så det er også noe man kan ta med i vurderingen.

Lenke til kommentar

Hva bruker dere/har brukt til å vaske bort tiss/bæsj av valp inne?

 

Har brukt Jif spray til gulv + jif våtservietter, men det ser ut til at noen steder har blitt faste steder for henne. Har lagt tisselaken på to av de og det funker veldig bra. (Den ene faste plassen var der kattedoen stod før, kan det ha noe med saken å gjøre?)

Lenke til kommentar
Er ikke det med markering inne kun et utslag av manglende oppdragelse på området? Kan liksom ikke få det til å stemme at det skal ha noe med rase eller størrelse på hund å gjøre, annet en at "småhunder" får "tillatelse" til å utvikle en masse uvaner som vi ikke lar en større hund gjøre? Har vært ute for hannhunder som har forsøkt å markere inne jeg også, men da har de jammen fått svar også! Forøvrig en uting at mange hannhundeiere lar bikkja si gå å tisse på alt og ingenting hele tiden også. Det kan stoppes som alle andre uvaner.

 

Det er helt klart mangel på trening på området som gjør at de markerer, men mitt inntrykk er at veldig få hundeeiere med hannhunder tar dette så veldig alvorlig, og når det skjer prøver de bare å le det bort, selv om det er en uting av dimensjoner å pisse ned huset til de man er på besøk hos.

Mitt inntrykk er at store hunder minst får lov til det samme av sine eiere som småhunder gjør i det store og det hele, og det ligger mer hos eiere enn størrelse på hund.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Hvis gulvet tåler det kan du prøve med litt klorinvask - IKKE salmiak men det vet du vel. Ellers ville jeg forsøkt med eddik jeg faktisk! Det fjerner lukt. Det med tisselaken dit de pleier å gå er et lurt trekk.. etterhvert legger du tisselakenet nærmere og nærmere døra slik at du får valpen til å gå mot døra. Da vil du se tegn på a de må ut etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...