Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Ja, han har stingene på enda. Endte opp med at vi måtte sy dem på nytt igjen med lokalbedøvelse i stedenfor å dope han ned på ny. Er litt redd for at han skal begynne å bite i det lille som stikker opp av stingene. Ikke lett når naboens Rottweiler på 60kg går løs i hagen alene, og finner ut at han vil spise opp min hun :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må være dårlig oppdragelse. Rottweilere pleier ikke å bite.

Sannsynligvis. Den gikk hvertfall rett i angrep. Litt overlegen mot min 23 kgs hund. Måtte få en tilfeldig bil som kjørte forbi til å hjelpe meg, men min hund fikk heldigvis tatt igjen. Delte øyret hans i to. Fikk selv et par tygg i foten. Irreterende med eiere som lar hunden gå løs i hagen.

Lenke til kommentar
Må være dårlig oppdragelse. Rottweilere pleier ikke å bite.

Ingen hunder pleier å bite. Det har mye med linjer, oppdrettet, sosialisering og som du sier, oppdragelse å gjøre.

 

Teac:

Har du anmelde eieren av hunden? Hva sa eieren i ettertid?

Jeg hadde IKKE funnet meg i at en annen hund hadde kommet å tatt min. Særlig ikke når det er en såpass stor hund, som flyr på en liten. Det skal ikke være nødvendig å være redd for å gå ut døra med bikkja, i frykt for at det skal komme et beist å angripe.

Lenke til kommentar
Må være dårlig oppdragelse. Rottweilere pleier ikke å bite.

Sannsynligvis. Den gikk hvertfall rett i angrep. Litt overlegen mot min 23 kgs hund. Måtte få en tilfeldig bil som kjørte forbi til å hjelpe meg, men min hund fikk heldigvis tatt igjen. Delte øyret hans i to. Fikk selv et par tygg i foten. Irreterende med eiere som lar hunden gå løs i hagen.

 

Hunden din delte øret til Rottweileren i to? Da får vi satse på at det er selvforsvar som gjelder her også :)

Lenke til kommentar
De aller fleste hundene har en forsvarsmekanisme, uansett størrelse. Svært sjeldent at en hund legger seg ned for å bli "drept".

 

Hvilken type hund har du, Teac? :)

Var faktisk hos politiet rett etter dette skjedde, men fikk beskjed om å komme tilbake i dag for å gi avhør, men jeg droppet det siden eieren kom på døren med blomst og unnskyldte seg i mellomtiden. Mannnen hos politiet sa at det kun var snakk om et brudd på båndtvangsloven, og i og med at jeg ikke tror at det er båndtvang i kommunen min frem til 1.april så lot jeg vær å anmelde eieren.

 

Hunden min prøvde å forsvare seg, men jeg hadde han i bånd og tørte ikke å slippe. Rottweileren bet fast i begge bakbeina, men fikk gjort igjen til tross for at han var i bånd.

 

Hunden min er en Border Collie, med en liten smule Buhund i seg.

 

post-105988-1236722903_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke helt politimannen du snakket med, vet hva han snakker om. Poenget med ikke båndtvang er at man skal ha KONTROLL. Og det hadde ikke eieren av rottisen.

Det var hvertfall tydelig at de var lei seg, siden de kom med blomster på døren. Jeg hadde nok ikke anmeldt naboen min dersom han kom med blomster på døren.. De ville jo ikke at hunden skulle gjøre det den gjorde :)

Betalte de dyrelegeutgiftene også? Det hadde jeg helt klart krevd!

 

Jeg skrev vel litt om dette sist for noen få sider tilbake.

Bikkja mi ble også angrepet da han stod i bånd, sammen med meg. Eieren mistet kontroll over hunden sin, og den kom løpende. Ingen ble skadet. Men det var like før jeg skadet eieren !!! :realmad: Jeg var så sint at jeg fikk ikke en gang åpnet munnen, og det skal mye til. Angrer på at jeg ikke kjeftet henne huden full. Enn å ikke si et kløyva ord? Jeg hadde grått og blitt helt fra meg hvis min hund hadde gjort noe lignende. Det skal såå lite til før en hund må bøte med livet, for eierens feil. Synd.. Veldig synd!

 

 

Fin hund du har. Han ser veldig snill ut :love:

Lenke til kommentar

Løse hunder i seg selv blir ikke anmeldt, men så snart den løse hunden ute av kontroll går til angrep, så er det en god grunn til å ta en telefon til politiet.

Personlig hadde jeg nok ikke gjort det. Jeg hadde aldri greid å tatt livet av noen andres kjæledyr, fordi de har vært slurvete med innkalling eller hva grunnen måtte være.

Min hund suger på innkalling, når han ser en annen hund eller et menneske. Derfor har jeg han ikke løs heller. Jeg er livredd for at han skal gå bort å bølle med en hund.

 

Det virker som det er mange som ikke helt skjønner poenget med denne båndtvangen. Med en gang den er over, slipper de løs hundene sine. Jeg har møtt folk som sier "hvorfor har du ikke hunden din løs? Det er jo ikke båndtvang" :roll:

Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg fant ingen grunn til å anmelde det. Det er tross alt ikke hunden sin feil. Det er eierne som er naive og lar hunden gå rundt fritt. Den angrep ikke meg, men jeg fikk et par tygg i kneet når jeg prøvde og stoppe han. Så langt har vell dette angrepet kostet meg 3000,- dyrlege, legevakt, medisin til meg og hunden + ny bukse. Slipper heller aldri hunden min løs fordi jeg ikke er hundre prosent sikker på at jeg har kontroll. Hunden min er snill som dagen er lang, men jeg vil likevel ha full kontroll. Pleier å slippe den løs på hytta.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Eg hadde levert regning til eieren. Tydeligvis at de følte seg dårlige etter det som skjedde og kom med blomster og shit does happen og avogtil gjør man feil men da skal man ta ansvar og lære av det og unngå at det skjer igjen. Syns de har sluppet billigt unna så at de betaler for skadene siden det tross alt deres feil at det ble slåsskamp ville nok fått de til å tenke seg med å slippe hunden sin løs der andre ferdes.

Lenke til kommentar
Eg hadde levert regning til eieren. Tydeligvis at de følte seg dårlige etter det som skjedde og kom med blomster og shit does happen og avogtil gjør man feil men da skal man ta ansvar og lære av det og unngå at det skjer igjen. Syns de har sluppet billigt unna så at de betaler for skadene siden det tross alt deres feil at det ble slåsskamp ville nok fått de til å tenke seg med å slippe hunden sin løs der andre ferdes.

 

Når eieren kommer med blomster er det også et tegn på skyld. Hadde gått for å få det her dekket, ja :)

Lenke til kommentar
Aaaah. Da var togbilletter kjøpt og tisselaken og alt er klart til at jeg skal hente hjem lille "Sarah" på 8 uker neste torsdag. Det ble en Fransk Mastiff og er ikke noe impulskjøp iallefall. Gleder meg som en unge.. Håper bare det ikke er noe jeg har glemt nå da:S

Tisselaken fungerte kjempebra da vi hentet valp på lørdagen. Hun kastet opp 1 gang og tisset 1 gang. Da var det bare å kaste lakenet og ta et nytt. Ellers tok vi med en liten skål som hun kunne drukke vann fra.

 

Lykke til! Det er helt herlig med valp i hus. :love:

Lenke til kommentar
Majlo må dø.

 

hva mener hundefolket?

Helt tragiskt. Det at rasen i det hele tatt er ulovlig er synd, men at de ikke får lov til å ta hunden med tilbake til Sverige, selv om loven sier at dette kan gjøres er tåpelig. Håper virkelig at hunden får leve. Har vi så mye bedre forskning i Norge på at denne rasen er farligere enn andre raser i forhold til Sverige som tillater slike hunder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...