Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lette etter annonsen og hadde tenkt å gjøre det samme. Før jeg kom så langt snublet jeg over denne :

 

Mini dvergpincher søker en liten hann hund til parring.Pincheren er 3 år og farge black/tann. Ikke pris over 3000 for parring.

 

Tola ønsker å finne en blac/tan hund og parre med. det kan godt være en Chihuaua. Hun har fått valper en gang før og det gikk godt. Hun veier kun 2 kg, så en liten hann øskes.

prisen for parring bør ikke cvære over 3000.

 

For det første. . mini dvergpinscher? For det andre.. når man har rasehund bør man kunne stave rasenavnet riktig. (Har utelatt s'en i pinScher). Det er INGENTING som heter minidvergpinscher heller da så.. Thea er omtrent så liten som de kan bli, og hun veier over 1 kg mer enn denne... Bildet viser tydelig en chi-blanding.

 

Jeg spyr..

Lenke til kommentar

Send de en mail !

Det gjorde jeg da ei dame her i byen solgte papillon/chi/yorkie-blandinger for 10tusen. Hun hadde fem kull på rappen.

 

Hoho, dvergpinscher/chihuahuavalper til 15.000 ,- :rofl:

 

Det er to annonser jeg ikke greier å ta seriøst;

1. De som ikke greier å skrive navnet på rasen sin korrekt.

2. De som har megadårlige bilder av hundene/valpene.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
"Jeg bryr meg ikke om stamtavle..skal bare ha den som kosehund uansett". Jeg tror folk ikke helt skjønner dette med stamtavle? Du har jo det som et bevis for at bikkja er renraset og registrert i NKK. Ikke fordi du skal på utstilling? :roll:

Nja, nå er det vel ikke alle som er så opptatte av at hunden skal være renraset og registrert, da, så da er det vanskelig å se det argumentet. Men å kjøpe en blanding til så mye, og spesielt når det bevisst blandes, da blir det feil for min del.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot blandinger, men når folk skal ha ti tusen kroner bare fordi den er liten og søt, da reagerer jeg :roll:

Jeg tenker spesielt på de som kjøper en rasehund, uten stamtavle. Det kan jo være at foreldrene har stamtavle, men i de fleste tilfellene har bare en av foreldrene det. Og de går for full pris. En hund uten stamtavle bør selges til redusert pris !

 

 

På tur i dag :)

n750515373_5964087_5853470.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Jeg har ingenting imot blandinger, men når folk skal ha ti tusen kroner bare fordi den er liten og søt, da reagerer jeg :roll:

Jeg tenker spesielt på de som kjøper en rasehund, uten stamtavle. Det kan jo være at foreldrene har stamtavle, men i de fleste tilfellene har bare en av foreldrene det. Og de går for full pris. En hund uten stamtavle bør selges til redusert pris !

Da er vi enige. :)

Lenke til kommentar
Nja, nå er det vel ikke alle som er så opptatte av at hunden skal være renraset og registrert, da, så da er det vanskelig å se det argumentet. Men å kjøpe en blanding til så mye, og spesielt når det bevisst blandes, da blir det feil for min del.

 

Renraset, registrert og etter friske foreldre som er sjekket for arvelige sykdommer som er vanlig i rasen. En stamtavle er jo ikke noe jeg har bruk for kun for å kunne stille ut .

 

Kjøper du en chipompin av Olga fra flekkefjord , og Olga insisterer å møte deg på en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter på en søndagskveld - da bør du tenke deg om ti ganger.

Lenke til kommentar
Renraset, registrert og etter friske foreldre som er sjekket for arvelige sykdommer som er vanlig i rasen. En stamtavle er jo ikke noe jeg har bruk for kun for å kunne stille ut .

 

Kjøper du en chipompin av Olga fra flekkefjord , og Olga insisterer å møte deg på en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter på en søndagskveld - da bør du tenke deg om ti ganger.

Da tolker jeg det slik at du er imot blandingshunder uansett?

Lenke til kommentar
Jeg er imot bevist avl.

Ei venninne av meg sa her om dagen at hun hadde lyst på hund, og valper :roll:

Jeg har hatt kattunger, og jeg synes at det var mye arbeid når de ble store.

Bevisst avl på blandingshunder er jeg også imot. Så lenge hun har lyst på, men ikke får, så er det vel greit? ;)

Er selv sinnsykt valpesyk for tida. Dalmatiner, corgi og grand danois står på ønskelista, men det blir nok ikke noe av egen hund på enda noen år. :!:

Endret av Right
Lenke til kommentar
Hun kommer nok til å få hvis hun går inn for det :roll:

 

Kunne godt tenkt meg enda en hund selv, men det får bli når vi flytter :)

Joda, men det er litt (!!!) som med baby: Man kan fint ha lyst på det som sekstenåring, men det betyr ikke at man nørvendigvis går hen og blir gravid.

 

Men uansett: Noen som kjenner noen med corgi, og som kan fortelle litt om inntrykket av rasen på generelt grunnlag? Har lest litt på internett, men er greit å få inntrykk andre steder fra også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...