Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Det står sikkert på i noen andre tråder men kan noen gi meg noen tips på få litt mere kontroll på hunden min.

Her er rasen på hunden min. Eller den bor hos min mor men anyway.

 

Keeshon - problemet er vel at han ikke reagerer så bra imot andre mennesker og hunder for den del. Det er vel det jeg har lyst å prøve å få litt bedre kontroll på siden jeg synes ikke det er så veldig gøyt å gå tur og måtte unnskylde meg pga hunden.

 

Har ikke vært på noe dressurkurs med hunden og det vises nå vil eg si. Han er kanskje 5 år eller noe slikt.

 

Wikipedia

Tysk spitz er robust, livlig og allert av type. Den er vanligvis svært rolig av seg, men også gjerne noe selvstendig og ofte litt mistenksom overfor fremmede. Den knytter sterke bånd til eier og kan bli litt sjalu om den ikke får klare retningslinjer fra valpestadiet av. De større typene er ofte også svært modige og kan være noe pågående overfor fremmede. Det er derfor viktig med en fast oppdragelse fra starten av. De kan også være dominante overfor andre hunder.

 

Det er vel det som er problemet.

Endret av Zeüs
Lenke til kommentar

Zeüs: Gå kurs! Det er verdt det. Der kan du få skikkelig hjelp med hunden din, og det er enklere enn å bli "kurset" over nettet.

 

Et veldig grunnleggende tips er å trene kontakt i alle slags situasjoner og omgivelser. Start enkelt, på et sted der hunden faktisk klarer å ta kontakt med deg. Belønn med leke, godbit eller hva den syns er kjempestas. Så går du gradvis frem slik at det blir vanskeligere omgivelser.

I starten må du kanskje være 300 m unna det som hunden reagerer på, men du må starte der hunden klarer å fokusere.

Lenke til kommentar

Merket liksom aldri at hunden kom i puberteten. Han kan være litt muggen på noen hunder (ikke bare hann-hunder) som heller ikke liker ham, og så er han litt mer "snusende" når diverse hunder i nabolaget har løpetid, men merker liksom ikke på noe spesielt at han er hannhund.

 

Kanskje han er jente mentalt. :roll:

Endret av Right
Lenke til kommentar
Hvilken rase har du ? *glemsk!!*

Noen raser er veldig rolige. Min er en stor og leken vims, med masse energi. Jeg merker helt klart at han har vært/er i værste alder.

Gjeterhundblanding. Han er ikke alltid like rolig, men det ser jeg mer på som et resultat av blandingen, og ikke kjønnet. Men kanskje det er hannhunden i ham som slår ut på det viset? :hmm: Han har dog alltid vært slik, og som .. eh.. *tenke* ... 5-åring, så burde vel puberteten være overstått. :p

Endret av Right
Lenke til kommentar
Er vel ikke veldig vanlig akkurat, i prosent. Med en hannhund får du ofte store utfordringer hele året.

På små hunder er det veldig vanlig. Så og si alle kinesere har innbilt i løpet av livet sitt. Er ikke akkurat uvanlig på chihuahua heller etter hva jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

"hei jeg har en kjempe fin blandings hund av forster og shæffer hun er 7år gammel.så da er det på tide med valper så vi søker etter en lang håret shæffer han som kan hjelpe henne til og bli mamma.vi er fra drammen så det kan ikke være for langt vekk alt fra øvere eiker til lier ta kontakt da på epost og fortell litt hun heter tanja og er barne elsker"

Lenke til kommentar
"hei jeg har en kjempe fin blandings hund av forster og shæffer hun er 7år gammel.så da er det på tide med valper så vi søker etter en lang håret shæffer han som kan hjelpe henne til og bli mamma.vi er fra drammen så det kan ikke være for langt vekk alt fra øvere eiker til lier ta kontakt da på epost og fortell litt hun heter tanja og er barne elsker"

:cry: Det der finner jeg skremmende. I alle fall hvis noen svarer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...