Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Doh, ser at hunden min har fått seg noe som ligner på en kjønnsvorte etter endt løpetid.

Er dette noe man ved å holde det godt rent kan ordne selv, eller må man til dyrlegen?

Er det slike små kviselignende med gult i midten? Jeg har hatt veldig god effekt med å pensle med litt jod jeg.. Det tørker det ut kjemperaskt. Råd fra min gamle veterinær :thumbup:

Lenke til kommentar
Doh, ser at hunden min har fått seg noe som ligner på en kjønnsvorte etter endt løpetid.

Er dette noe man ved å holde det godt rent kan ordne selv, eller må man til dyrlegen?

Er det slike små kviselignende med gult i midten? Jeg har hatt veldig god effekt med å pensle med litt jod jeg.. Det tørker det ut kjemperaskt. Råd fra min gamle veterinær :thumbup:

 

Hun har en som ligner på en ganske forvokst kvise, men den er nesten hvit og ser verken betent eller fylt ut.

Jeg får både klemme og ta, men det virker som den klør litt inn i mellom.

Snakket med dyrlegen og de ville ta henne inn for å sjekke det til neste uke, så håper på det beste,

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge ut bilde av hunden vår. Er noen gamle bilder, og de er ikke så gode da jeg ikke har så bra utstyr og er ikke så flink å ta bilder. :blush:

 

Vår engelske springer spaniel, Balder:

 

Diverse077.jpg

Diverse061.jpg

Diverse063.jpg

Diverse065.jpg

 

Skal prøve å ta noen nyere bilder av vår lille skjønnhet. Skammer meg litt da jeg ser hvor fine bilder dere andre tar. :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg tror det er ulovlig å tørke dyr i tørketrommelen, Turtlis. :!: Kliss lik (bortsett fra i størrelse, da..)

Hehehe, det tror jeg og :!:

Skikkelig NUSSELIG liten sak. Hadde jeg kommet over en slik valp hadde jeg slått til med en gang.

Skal jeg ha en ny hund, skal jeg ikke hva hvilkensomhelst farge ;) *motebevist*.

 

Da hadde du også fått evig spørsmål "å , er det mor og datter" :!:

Ser for meg det ja :p jeg tror "er det pappan?" hadde vært mest brukt, siden han er så stor. Tispene er jo så søte og små :p

Artige med snøbilder. Ingenting er så godt som å se bikkjene løpe og kose seg. I morgen skal jeg og Diesel på "bautaen" før jobb. Får se om jeg ikke får tatt noen bilder..

Søren, langtauet ligger på jobben til bestefar. Og det er så typisk at det er folk der de gangene jeg har planer om å slippe han løs :roll:

Lenke til kommentar

Når er det normalt at hunden begynner å jokke? Vi var på noe valpetreff eller kurs/informasjonstime før kurs. Der var det tre andre valper, og vi har som sagt en labrador på 3,5 mnd, og etter litt lek og slikt, begynte den å jokke på en annen guttehund (tror det var en lappehund eller noe slikt. Den bjeffet i hvertfall mye!) som han hadde lagt i bakken! :p Syntes det er ganske tidlig med 3,5 måneder og allerede begynt med det.

Lenke til kommentar

Virma rir på ett spesielt pledd om hun får mulighet til det. Dvs. om hun klarer å stjele det og snike det unna uten å bli oppdaget.

 

Rart det der. Hun lærer fort at det kan være lurt å skjule det hun ikke får lov til å gjøre.

 

F.eks klarer hun å stjele + spise kattemat helt uten å lage lyd, uten kjangse for å bli tatt på fersken. Når hun gjør dette lister hun seg stille inn på badet, tar med seg en veldig liten munnfull kattemat, og går ut av badet mens hun spiser sakte. Kommer det noen vet hun at det er lurt å spasere rolig forbi og spise etterpå.

 

Kattematstjelingen er så ille at vi måtte flytte kattematen opp i 2.etasje. Heldigvis skjønner hun at det ikke er mulig å snike seg opp trappen uten å bli tatt. :p

Lenke til kommentar

Når det kommer til ulovlige ting, så er katter like gale. Den ene katten vår, Fusius vet godt at han ikke får lov til å være på kjøkkenbenken, men han liker veldig godt å sitte der og se ut vinduet. Det som er morsomt er at han ikke skjønner at vi hører at han. Han hopper nemlig ned når han hører at noen nærmer seg kjøkkenet. Er ganske morsomt å høre *dunk* nesten hver gang man er på vei til kjøkkenet, fulgt med en smånervs katt som så fort og så anonymt som mulig, jogger forbi meg. :)

Lenke til kommentar

For å gjøre en kjempelang historie ganske kort angående jokking. (nei ingen erotisk novelle).

 

Vi har en flat som til tider jokker ganske mye, dette kommer ofte av at han "flipper over" når han blir for stressa. Hunden har blitt mer og mer stressa de siste månedene og har begynt å jukke på alle ha møter.

 

Vi regnet med at dette var vanlig pubertetsting, men etter tips fra både canis-instruktør og NKK-instruktører så ble vi fortalt at dette var ikke helt normalt, han var til tider ekstremt stresset (som igjen førte til jukking). Vi kontaktet 2 dyrleger her i byen og la frem problemet og fikk litt forskjellige råd, jeg ringte retrieverklubben og ba om råd, vi ringte oppdretter og ba om råd og vi ringte reproduksjonsavdelingen ved veterinærhøyskolen om råd. Det generelle oppfatningen var at det var grunnet 1 testikkel og de fleste ville nok vurdert å få fjernet testikkelen(e). Men han var litt ung enda (11mnd).

 

Retrieverklubben anbefalte en kjemisk kastering først, og ingen dyrleger så noen spesiell hindring for dette. Vi tok da en hormonsprøyte og ventet deretter noen dager. Utenforstående hundefolk sier nå at vi har fått en ny hund, madammen som er den aktive treneren av oss får bedre kontakt med han på trening og jokkingen har blitt sterkt redusert. Og sist men ikke minst: hunden er mindre stressa og har det betraktelig bedre. Han blir fortsatt veldig fort høy, som en flat ofte blir, men det som er nytt er at han faktisk klarer å komme seg ned på bakken uten å stesse seg ihjel.

 

Årsaken var antagelig at han har 1 testikkel og har dermed fått overproduksjon av hormoner i den funksjonerende testikkel.

Endret av stoners
Lenke til kommentar

Synes det er så utrolig godt å høre at dere som eiere faktisk tar et problem på alvor og forstår at det kan være lønt hvert å undersøke litt rundt med folk som faktisk kan ha gode råd! Veldig mange hadde "bare" slått seg til ro med at "flattene er jo så stressede og gale.. så det må vi bare leve med" Eller rett og slett omplassert hunden! Regner vel med at dere etterhvert får fjernet testikkelen også? Siden det virker som det er denne som er problemet.

Lenke til kommentar
Synes det er så utrolig godt å høre at dere som eiere faktisk tar et problem på alvor og forstår at det kan være lønt hvert å undersøke litt rundt med folk som faktisk kan ha gode råd! Veldig mange hadde "bare" slått seg til ro med at "flattene er jo så stressede og gale.. så det må vi bare leve med" Eller rett og slett omplassert hunden! Regner vel med at dere etterhvert får fjernet testikkelen også? Siden det virker som det er denne som er problemet.

 

Ja, testikkelen skal fjernes, siden det kan være økt kreftfare. Kjemiske kastreringen varer rundt 2-3 måneder så da får vi se hva vi gjør etterpå.

Hvis man ikke tar problemet tidlig så kan man jo risikere at problemadferden blir etterhvert en innlærd og vanlig adferd. DA vil jeg tro vi snakker om å få problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...