Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir skikkelig provosert!!

 

Har ei venninne som mente hun skulle begynne med oppdrett. Hun hadde en blandingshund, men skulle få seg rottis, eller noe :roll:

Det er ikke BARE å kjøpe seg en hund og begynne å avle. Det er faktisk så enkelt da, men skal du være seriøs krever det at du har LITT peiling.

Lenke til kommentar
Jeg blir skikkelig provosert!!

 

Har ei venninne som mente hun skulle begynne med oppdrett. Hun hadde en blandingshund, men skulle få seg rottis, eller noe :roll:

Det er ikke BARE å kjøpe seg en hund og begynne å avle. Det er faktisk så enkelt da, men skal du være seriøs krever det at du har LITT peiling.

Tydeligvis ikke. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Lønner seg alltid å google oppdrettere, spørre rundt på forum, og lignende.

Og raseklubben, hvis det eksisterer for den rasen.

 

Det er faktisk ganske lett å gå i fella, selv om du har gjort undersøkelser. Det er ikke alle som er flinke med data og vet hva de skal søke på osv...

 

Ei venninne, som jeg har fortalt om før, hun skulle kjøpe seg en franske i danmark. Seriøs mann. Hadde mye kontakt på mail, telefon, hjemmeside med referanser ++

Dessuten hadde svigersen allerede en hund derifra, og gikk god for han. Bikkjer uten stamtavle med chip dette, prisen var også noe redusert pga det.

Svigersen jobbet i danmark, og skulle ta med hunden tilbake til norge. Endelig var ventetiden og papirstyret over, men det var ingen hund å se? Den hadde blitt "syk", eller noe. Tiden gikk..og de så aldri noe til denne hunden. Det var unnskyldninger på unnskyldninger. Det viste seg også at oppdretter solgte hunder han ikke hadde, så det var mange som ble lurt.

Bikkja til svigers utviklet etterhvert et kraftig utslett/eksem over hele kroppen. Hun var meget syk. De måtte bare gi slipp på henne. Dyrelegen oppdaget også at chippen var tom. Oppdretteren hadde chippet hundene, selv.

Heldigvis får ikke denne fyren lov til å selge hunder til danmark og sverige, etter å ha blitt anmeldt.

 

Det er lett å bli lurt.

 

Gratulerer til vakre Zelda :love:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Jeg lå i senga mi å halvsov, her for en time siden. Plutselig ser jeg i den lille gløtten jeg har på liftgardina mi, at det er noe/noen som går forbi utenfor vinduet mitt. Hva faen liksom? Ingen naboer som låste seg inn i huset heller. Sikkert en tyv eller en laken, tenkte jeg :!: Jeg åpnet vinduet og så ut.. Ingenting å se. Så legger jeg hodet på puta igjen, men har fortsatt denne lille gløtten hvor jeg kan drive spionasje. Jeg får igjen øyne på noe, tre meter fra vinduet mitt. *dramatisk musikk* Jeg var så trøtt at jeg var ikke noe redd(noe jeg normalt ville ha vært,hehe), så jeg titter ut.

Joda, der står det noe oransje greier........ Hva er det jeg ser?

Jo, nabohunden FELIX !!

 

Felix piiiper når han ser meg og er sååå lykkelig. Hopper inn igjennom vinduet mitt og er glad for å være i hus. Jeg ringte til politiet, og de kom å hentet han for en halvtime siden. Eieren hadde ringt og meldt han savnet tidligere på kvelden.

 

Felix ble solgt her ei helg , og har fått nye eiere. Babyen til de nye eierene viste seg dessverre å være allergisk mot hund, og de ga han igjen bort til noen i familien sin.

 

Klokken halv ni i kveld, gikk jeg tur med Dieseldyret. Jeg ble stoppet av en bil, som spurte om jeg hadde sett en brun liten hund, ved navn Felix. Han ble observert i området i syvtiden. Visst han var å se her, så kommer han nok til meg, tenkte jeg.

Felix har vært borte i minst syv timer. Han har gått fra byen og hit. Det tar tyve minutt, men det er også ei bro han må gå over, som kan være noe trafikkert. Helt utrolig egentlig, at han kom hit. Felix vet hvor han bor(bodde), og han vet hvem som er bestekompisen hans ;)

 

Jeg holdt også på å kvele aspiranten som kom. Han drev å lyste meg i ansiktet med ei helvettes maglight :roll: Greit nok at jeg ser ut som et vrak uten sminke, klokken to om natta, men det får da være måte på!!

 

Nå skal jeg prøve å sove, igjen :)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Den er vel ikke såå veldig sjelden? Ikke den mest utbredte rasen her til lands, men jeg tipper det er et par hundre?

 

Kule hunder :D

Møtte en her i sommer, og jeg spurte om det var en slik vannspaniel. Eieren så på meg med store øyne, for det var det værste han hadde hørt på lenge :!: Jeg blander de to rasene hele tiden og måtte be om unnskyldning :p

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...