Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke hva som er galt med dette.

De hjelper politiet. Fanger tyver som gjør innbrudd hos meg og deg.

Hunden tar ikke akkurat skadet av det, heller tvært imot. Malinois er ikke en familiehund, og har heftige drifter -og må brukes deretter. De er lynkjappe og passer yppelig som tjenestehund ;)

Dessuten så elsker disse bikkjene å jobbe. Jeg synes det er rått.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Vi snakket med en oppdretter av Malle før Diesel kom i hus, men vi slo fort fra oss rasen :p Hundemiljøet her i byen er ikke såå stort, og jeg hadde ikke hatt mulighet til å trent hunden så mye som en slik rase fortjener.

Selv om Malinois og Groenendael er begge Belgiske fårehunder, er det to forskjellige raser med tanke på feks aktivitetsnivå.

Siden det er en brukshund framfor utstillingshund, er ikke alle et like fint eksemplar av rasen.. Men det er uansett en utrolig tøff og spennende hunderase :)

(google)

Vanrusselhof_MBFP.jpg

07278211310585_1.jpg

Denne er norsk (også google).

malle.jpg

Den fjerde fårehunden, Laekenois. Den er det bare et par stykker av i norge.

laekenois_lang.jpg

Her er alle fire.

Berger-belge.jpg

allfour.jpg

4varing.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med narkohunder, og vakthunder går på grensen. Men å trene opp hunder til jakt på mennesker byr meg mot.

Argumentet for er selvsagt at det er nøyaktig det samme som i elgjakt, fuglejakt, osv, men for meg er det en stor forskjell.

Vel, det er jo ikke akkurat det samme som en jakthund man slipper løs og som bare fyker avgårde. Dette er stabile hunder som er under kommando hele tiden. Har man en hund som ikke er knallgod i hodet så får den rett og slett ikke trene i sånne grener.. :)

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med narkohunder, og vakthunder går på grensen. Men å trene opp hunder til jakt på mennesker byr meg mot.

Argumentet for er selvsagt at det er nøyaktig det samme som i elgjakt, fuglejakt, osv, men for meg er det en stor forskjell.

Vel, det er jo ikke akkurat det samme som en jakthund man slipper løs og som bare fyker avgårde. Dette er stabile hunder som er under kommando hele tiden. Har man en hund som ikke er knallgod i hodet så får den rett og slett ikke trene i sånne grener.. :)

Tja. Det så nå ut som den ene hunden bet en av politimennene. :ermm: (Jeg har ikke lyd, så hvis de sier noe om det i videoen.... )

Skjønner jo greia, men må si meg enig med tofagerl. Jeg liker heller ikke helt tanken på at hunder jakter på mennesker. Det blir feil i mitt hode. Men, men.

Lenke til kommentar
Skjønner jo greia, men må si meg enig med tofagerl. Jeg liker heller ikke helt tanken på at hunder jakter på mennesker. Det blir feil i mitt hode. Men, men.

Nå skal jo hundene gjerne jakte på oss når vi har gått oss vill, tatt av snøskred osv, men du tenkte kanskje på angripe mennesker?

Jeg mener det er bedre å ofre et hundeliv enn menneskeliv i truende situasjoner, så synes det er helt greit at slike hunder blir trent slik de gjør, og som oftest vinner hunden situasjonene uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...