mushi Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Nå har det gått to dager siden galastopp-kuren var ferdig. Og puppene blir bare større Bortkasta penger ass. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg har ikke lest avisen selv, men det stod skrevet at det var to hunder som hadde løpt etter et rådyr, og skadet det. Det måtte avlives. Trist! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Se disse Mallene. Flinke politihunder !! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg har ingen problemer med narkohunder, og vakthunder går på grensen. Men å trene opp hunder til jakt på mennesker byr meg mot. Argumentet for er selvsagt at det er nøyaktig det samme som i elgjakt, fuglejakt, osv, men for meg er det en stor forskjell. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jeg ser ikke hva som er galt med dette. De hjelper politiet. Fanger tyver som gjør innbrudd hos meg og deg. Hunden tar ikke akkurat skadet av det, heller tvært imot. Malinois er ikke en familiehund, og har heftige drifter -og må brukes deretter. De er lynkjappe og passer yppelig som tjenestehund Dessuten så elsker disse bikkjene å jobbe. Jeg synes det er rått. Endret 23. februar 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Ja, men jeg skulle ønske de ikke krevde så mye. De er jo så fine Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Vi snakket med en oppdretter av Malle før Diesel kom i hus, men vi slo fort fra oss rasen Hundemiljøet her i byen er ikke såå stort, og jeg hadde ikke hatt mulighet til å trent hunden så mye som en slik rase fortjener. Selv om Malinois og Groenendael er begge Belgiske fårehunder, er det to forskjellige raser med tanke på feks aktivitetsnivå. Siden det er en brukshund framfor utstillingshund, er ikke alle et like fint eksemplar av rasen.. Men det er uansett en utrolig tøff og spennende hunderase (google) Denne er norsk (også google). Den fjerde fårehunden, Laekenois. Den er det bare et par stykker av i norge. Her er alle fire. Endret 23. februar 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Noen som vet om man kan utsette løpetiden med hjelp av en pille eller noe? Regnet ut til at den ene tispa får løpetid under jakta, noe jeg gjerne skulle sluppet.. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Er mulig det. P-pillene katten min får kan og brukes til utsettelse av løpetid hos hund - så det fins piller for det. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Ring dyrlegen din og hør! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Ikke bruk p-piller på bikkja di. Hunder har ikke godt av p-piller. Da vi ville ordne p-piller til tispa jeg hadde da jeg var 12 år, frarådet veterinæren det på det sterkeste. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Løpetid kan utsettes med noe som heter Perlutex http://www.google.com/search?client=opera&...-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Bare for å gjøre det klart: jeg annbefaler det ikke. Jeg sier bare at det er en mulighet. Selvfølgelig bør man rådføre seg med vetrinær når det gjelder sånt. Tror pillene som katten går på heter for perlutex. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har ingen problemer med narkohunder, og vakthunder går på grensen. Men å trene opp hunder til jakt på mennesker byr meg mot. Argumentet for er selvsagt at det er nøyaktig det samme som i elgjakt, fuglejakt, osv, men for meg er det en stor forskjell. Vel, det er jo ikke akkurat det samme som en jakthund man slipper løs og som bare fyker avgårde. Dette er stabile hunder som er under kommando hele tiden. Har man en hund som ikke er knallgod i hodet så får den rett og slett ikke trene i sånne grener.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Det har ingenting med hundene å gjøre, jeg liker bare ikke tanken på at folk trener opp hunder til å angripe _mennesker_. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Bare for å gjøre det klart: jeg annbefaler det ikke. Jeg sier bare at det er en mulighet. Selvfølgelig bør man rådføre seg med vetrinær når det gjelder sånt. Tror pillene som katten går på heter for perlutex. Det er til hund og katt. Lenke til kommentar
Right Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har ingen problemer med narkohunder, og vakthunder går på grensen. Men å trene opp hunder til jakt på mennesker byr meg mot. Argumentet for er selvsagt at det er nøyaktig det samme som i elgjakt, fuglejakt, osv, men for meg er det en stor forskjell. Vel, det er jo ikke akkurat det samme som en jakthund man slipper løs og som bare fyker avgårde. Dette er stabile hunder som er under kommando hele tiden. Har man en hund som ikke er knallgod i hodet så får den rett og slett ikke trene i sånne grener.. Tja. Det så nå ut som den ene hunden bet en av politimennene. (Jeg har ikke lyd, så hvis de sier noe om det i videoen.... ) Skjønner jo greia, men må si meg enig med tofagerl. Jeg liker heller ikke helt tanken på at hunder jakter på mennesker. Det blir feil i mitt hode. Men, men. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Skjønner jo greia, men må si meg enig med tofagerl. Jeg liker heller ikke helt tanken på at hunder jakter på mennesker. Det blir feil i mitt hode. Men, men. Nå skal jo hundene gjerne jakte på oss når vi har gått oss vill, tatt av snøskred osv, men du tenkte kanskje på angripe mennesker? Jeg mener det er bedre å ofre et hundeliv enn menneskeliv i truende situasjoner, så synes det er helt greit at slike hunder blir trent slik de gjør, og som oftest vinner hunden situasjonene uansett Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Ser for meg en lavinehund som henger i beinet til en nedgravd fyr :!: Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 NRK2, nå! Dokumentar fra BBC: Hunderaser på ville veier. Rasehunder lider ofte av genetiske sykdommer som har sammenheng med oppdretterens arbeid for å få fram spesielle egenskaper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå