Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Hunden min tar halve baksetet og kommer til å knekke nakken ved en evt bilulykke. Vi har prøvebremsa litt og den strammer på halsen, ikke brystet liksom der selen går og er polstret. Eller noe i den duren...jeg husker ikke helt hva vi kom fram til. Jallagreier.

Men det er bedre det enn av han flyr ut av frontruta. Nå er jo hunden min 30 kg mer enn din, og jeg tipper det er mye bedre for en liten hund å være i sele enn et stort beist som såvidt får plass i baksetet :)

Gleder meg til høsten (enda ikke helt avklart måned og årstid). Da skal vi kjøpe oss stasjonsvogn :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her blir det stasjonsvogn ganske snart . Kan knapt vente til å få en bil hvor jeg har plass til hundebur med fin størrelse på . I "nybilen" er det nemlig uaktuelt med hunder i setene sier typen :!:

 

Må bare få bort all den dumme snøen. Jeg er mye tryggere når jeg kjører rundt i lillebilen min dersom noe skulle skje. Det er min bil liksom, og ingen kan bli sure på meg hvis jeg skader den.. slik som da jeg rygga inn i brakka forrige helg :blush:

Lenke til kommentar

Diesel satte seg ned for å bæsje på tur, her i kveld. I det han satt der, kom det en mellomstor hund gående, som han hilste mye på som valp. Når Diesel var ferdig på do tuslet han i mot denne hunden. Eieren fikk PANIKK(!). Ropte, nærmest hylte, "TA HAN, TA HAN!!". Jeg snudde meg rolig og sa "Han er i bånd....". Hun er så redd for at Diesel skal ta hunden hennes, og fryser hver gang hun ser han. Jeg ser for meg Cesar Millan i en slik setting "blabla..negativ energi".

Holdt på å le meg rett ihjel :rofl: Dama kunne selvsagt ikke vite om han var i bånd, da det var mørkt ute, samt båndet lå langs bakken. Men det få da være måte på til roping? :!:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Diesel satte seg ned for å bæsje på tur, her i kveld. I det han satt der, kom det en mellomstor hund gående, som han hilste mye på som valp. Når Diesel var ferdig på do tuslet han i mot denne hunden. Eieren fikk PANIKK(!). Ropte, nærmest hylte, "TA HAN, TA HAN!!". Jeg snudde meg rolig og sa "Han er i bånd....". Hun er så redd for at Diesel skal ta hunden hennes, og fryser hver gang hun ser han. Jeg ser for meg Cesar Millan i en slik setting "blabla..negativ energi".

Holdt på å le meg rett ihjel :rofl: Dama kunne selvsagt ikke vite om han var i bånd, da det var mørkt ute, samt båndet lå langs bakken. Men det få da være måte på til roping? :!:

Var det du eller hunden hennes som skulle ta Diesel? :!: For en komisk situasjon.

Lenke til kommentar

Usj..... :!:

 

For mange år siden, da jeg hadde Caiser:

Jeg skulle på do, midt på natta, og det var mørkt i gangen. Jeg tråkket i noe veldig mykt og varmt. En herlig bløtbæsj :rofl:

 

Hahaha, Diesel spydde i hånda mi da vi var å hentet han. Ei stooor klyse. Hadde ikke papir i nærheten og jeg så han holdt på å brekke seg.

Jeg måtte kaste den med skjevhånda ut igjennom vinduet, et meter før vi måtte stoppe til mannen i bommen :whistle:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Når hormonene har stabilisert seg. Blir vel om to-tre mnd hvis den sprøyta funker, fungerer den ikke må jeg legge på tre mnd på den tiden, men da kan det godt være jeg ikke rekker det før neste løpetid kommer hehe. Ordner seg nok :)

Hun er sykt kosete og lager bare koselyder og gnir seg inntil meg hele tiden. Båndagressiviteten har blitt værre enn når hun hadde løpetid og hun stresser seg ihjel ute. Gøy!

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Ponni har fått innbilt gitt. Tenkte å ringe dyrlegen på mandag for å få sprøyte. Var ikke helt sikker før idag, for nå popper puppa ut.

Hva slags sprøyte er det hun få da? Jeg bruker Galastop med meget god virkning på Tessa når hun får det, og det er et flytende middel jeg gir i maten.

Lenke til kommentar

Tja.. jeg synes han er veldig lik seg enda, jeg da. Han har det samme rampete ansiktet og faktene som han alltid har hatt :p

Pelsen har forandret seg, ja. Som valp hadde han en lodden ullpels, og nå langhåret.

På valpebildene over er han jo bare 2-3 mnd, og pitteliten.

 

Han vokser fort hvertfall :D

Her ca seks mnd.

i292201384_28788_5.jpg

Ca året.

i330306312_10083_5.jpg

Her 1.5 år

i330306429_14630_5.jpg

Straks to.

i333220586_44224_5.jpg

Dere kan se mange flere bilder på min "fantastiske" hjemmeside :)

 

Jeg synes det er så morsomt når folk kjenner oss igjen, på feks utstilling. Her i vår/sommer var det flere som sa "dette var et kjent fjes..er det Diesel"? :)

--

 

Jeg har gjort noe jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre: ringt til Oppdal katte- og hundepensjonat!

Jeg har reservert ei uke i begynnelsen av august. Vi skal til syden og har ingen til å passe bikkja. Eller vi har helt sikkert noen, men jeg kan ikke leve med et kanskje fram til Juni, og når august er der har jeg ingen til å passe han og pensjonatene er fulle.

GRØSS :p

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...