Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde noe lignende her forrige dagen, bare litt mer ekkelt.

 

Jeg har langt hår og dermed samler det seg alltid en hårball i sluket i dusjen når man er ferdig.

Dette må jeg alltid huske å ta bort, da min hund synes dette er godt å putte i munnen igjen, og igjen..

Problemet er jo som alle vet at det er ganske ubehagelig å ha hår i munnen, også for hunder, så når det setter seg godt ned i halsen begynner hunden å spy.

Jeg hadde selvfølgelig stresset på morgenen og glemt å fjerne denne, og latt døra til badet stå åpen når jeg dro.

Da jeg kom hjem 4 timer sener var det spyklaser i forskjellig størrelse rundt i leiligheten (sofa osv :( ) , og bikja satt ganske pjusk i senga si med masse hår ut av munnen.

Nå har jeg lagt inn varsel hver morgen på tlf at jeg må huske å lukke døra og rense sluket :p

Lenke til kommentar
Når du er vant til å fore med våtfor så vil du nok synes at han drikker mye når du bruker tørrfor vil jeg tro. Jeg merker veldig forskjell på mine her ihvertfall.

 

Her er Milla, en 6 uker gammel irsk setter. Vi skal hente henne i vinterferien. Gleder meg så utrolig til å få hund i hus, etter at den gamle hunden vår døde i høst.

 

 

Er hun ikke en hjertesmelter? :love:

Så nydelig :love: . Skal dere bruke henne på jakt?

 

Vi er egentlig ikke en jaktfamilie, men vi skal ta henne litt jaktkurs og slikt. Forhåpentligvis blir det jaktsertifikat på meg i løpet av høsten :) Men hun blir mest en familiehund.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt med valpen som jeg fikk tilbake rundt omkring, bl. a hos veterinæren og hos ei jeg kjenner som har en vill og glad havanaisetispe pluss en valp som er like gammel som henne. Det gikk utrolig fint, litt tilbakeholden, men etter en liten stund var det full lek. Hos vet. gikk det også helt fint etter noen godbiter og kos. Så hun er heldigvis ikke så skadet som en skulle tro. Men mannfolk er hun definitivt redd for, kanskje ikke så rart, så det må vi bruke mye tid på. Vil ikke selge henne før hun er helt trygg igjen. :thumbup:

Endret av elelmar
Lenke til kommentar

Hvorfor stopper du de ikke? Det er jo en skikkelig uting. Hormonell eller stress. Det er ingen unnskyldning her i hus hvertfall.

Diesel ridde på bamsen sin som valp, når han var skikkelig gira og herjete. Red på tante en gang og, men det var fordi jeg hadde bursdagsselskap med mye folk og bikkja ble litt oppkavet.

Haha, jeg holdt på å glemme: han prøver å ri på hannkatten noen ganger.

Lenke til kommentar

Mine tisper rir også på hverandre under løpetiden - men kun da... De får ikke lov til å gjøre dette inne - så gjett hvem som da står og maser om å få lov å gå i hundegården :!: . Kjempefin trim ;)

 

Har vært på ultralyd i dag og veterinæren så ihvertfall 6 valper - vi telte til 9 men det var litt usikkert så vi ble enige om mellom 6 og 9 valper :thumbup: .Gleder meg enormt :new_woot:

Lenke til kommentar

Gratulerer med snart mange valper i hus :D

 

Jeg tenkte jeg skulle pakke på meg klær og gå meg en liten kveldstur med dyret, her for tyve min siden. Tror du ikke jeg fikk en sms med pappa da? "Er Diesel våken?". Så nå er de ute å går tur sammen, de to. Kjekt. Det har snødd en hel masse de siste timene og bikkja er helt gaaaaal! Hopper rundt som en valp på speed. Koser seg masse i snøen :) Glad det ikke er meg som går kveldstur med en hund full av energi :p

 

Nå er bikkja kommet hjem fra tur, med masse kladder mellom tåfisene :!:

Jeg får nesten klippe håret mellom potene i morgen. Jeg er GLAD for at jeg ikke har puddel, eller lignende krøllehund med mye pels!!! Har mer enn nok med en katt som kommer inn som en stor snøball.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...