Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på RIK treningssamling i helgen. Morsomt å se hvor fort hunden vokser og lærer når det er erfarne trenere som holder på.

 

Dag1: Hestebæsj og publikum var mest interesant. Mor og trening var bare kjedelige

Dag2: Leken var morsom. Tenner litt og leker litt,

Dag3: Full tenning. Leken er best i hele verden. Den der skal ingen få ta ifra meg.

 

 

post-25139-1234198402_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Så utrolig bra at dere fikk henne tilbake såpass tidlig slik at hun kan få et godt liv! :)

 

 

Og da gjenstår bare et spørsmål, hvor mye skal de få tilbake? De betalte 14.000.- for henne, og nå må vi nok bruke minst to - tre uker på å sosialisere henne igjen, omregistrere og få ny veterinærattest.

Noen som har et forslag?

Lenke til kommentar

Dere har ikke noen skriftlig avtale på det? Jeg har aldri fått tilbake så små valper, men har omplassert noen voksne hunder, og jeg har alltid gitt beskjed om at de ikke kan regne med å få igjen noe for den, og det har som regel vært helt greit. Da har heller ikke jeg tatt noe for den av de som har overtatt den, men vært nøye med valg av nytt hjem.

 

Har noen venner som har måttet omplassere noen hunder, og de tar de inn til seg og betaler halv pris direkte til dem som ikke kan ha den lenger. De har dette også på kjøpeavtalen. Så blir det jo opp til dem selv hvor mye de selger den videre for.

Jeg synes det høres ut som en fair handel. Pass på da at dere får underskrift på eierskifteerklæringen med en gang!

 

Hadde de avlivet valpen hadde de jo ikke fått igjen noe som helst. Siden den er så ung så kan du vel kanskje fortsatt få full pris for den selv?

Lenke til kommentar

De har hatt valpen i en mnd. Men de var her på besøk for 10 dager siden og nevnte ikke at de hadde så store problemer med henne. Mannen i huset var hun ikke trygg på, og den eneste måten han kunne få tak i henne på var å jage henne inn i et hjørne!

Hun bet etter veterinæren da de var der og tok vaksine, så de har jo en dokumentasjon på at dette er en veldig nervøs valp. Og selvsagt prøver de å henge dette på oss, at valpen er blitt nervøs før de fikk henne.

Egentlig er de hyggelige folk, bare så utrolig uvitende!

De fleste tar et depositum på et par tusen som de ikke får tilbake, og hun må jo også omreg. Avtalen gir meg rett til å kjøpe henne tilbake, med en prisreduksjon etter 1,5 år, til halv pris, men hadde ikke regnet med at det skulle skje, iallefall ikke mens hun var så liten. Så her har jeg ikke sikret meg godt nok.

Lenke til kommentar

Mye kan skje med en valp på en mnd og hvis de ikke merket noe til at den var nervøs da de hentet den, og du heller ikke fikk noe om dette av din veterinær da du fikk attest på kullet så kan jeg ikke helt se at de kommer noen vei. Halv pris synes jeg de må være fornøyd med. Det er jo faktisk en "brukt" vare (for å holde oss til kjøpsloven - noe hunder jo er innunder) og så lenge de ikke kan vise til at den hadde "feil og mangler" da de kjøpte den så må de nesten regne med at den har sunket mye i pris...Det at de har jaget valpen inn i et hjørne for å få tak i den håper jeg du har skriftlig! MAKAN! :mad:

Lenke til kommentar

Er det noen som har mini bull (veit ikke helt hva de heter), eller har erfaring med dem? Det er de feteste hundene som finnes der ute :p. Har bare sett en i levende live til nå. Har prøvd å fine noen oppdrettere her i Norge, men har ikke lykkes enda, har bare funnet noen i Sverige. Er det mulig at det ikke er lov å ha dem her i Norge?

 

mini_bull_terrier.jpg

Lenke til kommentar
Er det noen som har mini bull (veit ikke helt hva de heter), eller har erfaring med dem? Det er de feteste hundene som finnes der ute :p. Har bare sett en i levende live til nå. Har prøvd å fine noen oppdrettere her i Norge, men har ikke lykkes enda, har bare funnet noen i Sverige. Er det mulig at det ikke er lov å ha dem her i Norge?

Du bør ta en titt her og se hva du finner av informasjon. Alltid lurt å kontakte noen i raseklubben når deg gjelder spesifikk rase!

 

http://www.ntk.org/klubben.htm

Lenke til kommentar

Familiens hund:

En Barbet, kjøpt fra Finland for snart 2 år siden.

Så vidt jeg vet fins det ikke mange fler enn to i Norge^^ Vi kjøpte henne pga allergiproblem i familien(barbet røyter ikke), og ingen har hatt problem med allergi:)

Kajsa heter hun forresten, en utrolig snill og pålitelig hund.

 

Noen som vet om andre Barbeter i Norge?

Lenke til kommentar

Tante har faktisk lyst på en Barbet :p Hun har kun sett de på bilde. Hundebøker osv. Hun liker den type hunder. Hennes forrige hund var nemlig lik den rasen (han var en blanding).

Er hun brun eller svart? Vil gjerne se bilder av en så sjelden rase her til lands :)

 

 

Blir hundene ekstra tørste av tørrfor, egentlig? Jeg synes han drikker så innmari mye!

Vi er tom for v&h, og må kjøpe ny til helga. I mellomtiden har vi kjøpt og fått tørrfor av hundevenner.

 

 

Karlson:

Vakker setter :love: Ei venninne hadde en for maange år siden, men måtte selge den, da han ble for krevende.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Når du er vant til å fore med våtfor så vil du nok synes at han drikker mye når du bruker tørrfor vil jeg tro. Jeg merker veldig forskjell på mine her ihvertfall.

 

Her er Milla, en 6 uker gammel irsk setter. Vi skal hente henne i vinterferien. Gleder meg så utrolig til å få hund i hus, etter at den gamle hunden vår døde i høst.

 

 

Er hun ikke en hjertesmelter? :love:

Så nydelig :love: . Skal dere bruke henne på jakt?

Lenke til kommentar

Jeg merker VELDIG stor forskjell fra v&h og tørrfor. En morgen var jeg sikker på at han holdt på å drikke seg ihjel, og jeg fikk såå dårlig samvittighet for at han lå på soverommet å sov, uten tilgang til vann. En kveld tidligere drakk han seg også ihjel, det resulterte i at han stod i fem minutter å tissa neste morgen :p

Lenke til kommentar
Jeg merker VELDIG stor forskjell fra v&h og tørrfor. En morgen var jeg sikker på at han holdt på å drikke seg ihjel, og jeg fikk såå dårlig samvittighet for at han lå på soverommet å sov, uten tilgang til vann. En kveld tidligere drakk han seg også ihjel, det resulterte i at han stod i fem minutter å tissa neste morgen :p

Det var jammen godt gjort :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...