Bruker-88036 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, nå har jeg fått vite mer. Den (elghund) fikk masse skryt om at han var pen, god benstilling og gange, godt gemytt, pen pelsfarge og sånt. Men fikk trekk for at halen lå på høyre side og noe om at hunden hadde fem. hode? (fem. = hva?) Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) feminint kanskje? Noen dommere er veldig strenge, mens andre ser ikke på småtteri som feil eller grunn til å gå blått framfor en rød. Skal ikke halen ligge på siden, da? Eller skal den ligge på ryggen? Endret 7. februar 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Det var det far min mente det betød. Men er det seriøst? Feminin som om at han da ligner på en tispe? ..... Halen skal visst ligge på venstre side om jeg ikke forsto feil. Endret 7. februar 2009 av pybalto Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Halen bæres stramt opprullet over ryggens midtlinje Hannene skal vel ha noe bredere og "grovere" ansikt enn tispene -som er mye mer feminine. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Ok, syns det hørtes tullete ut at den måtte ligge på akkurat venstre side egentlig. Her er et bilde av ham tatt i år. Man ser tydelig at halen er på siden. Endret 7. februar 2009 av pybalto Lenke til kommentar
Right Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Åh, deilig å endelig se en elghund som får være hund utenom elgjakta også. Ser ut til å være trenden hjemme at elghundene er greie nok i jakta, men resten av året står de i band/hundegår og får maks en tur om dagen. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hadde huset vårt stått klart hadde jeg ikke nøla et sekund med å kjøre 70 mil for å hente ham. Basert på at han er en pen hund av "riktig" rase? Du vet vel omtrent ingenting om denne hunden vil jeg tro. Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hadde huset vårt stått klart hadde jeg ikke nøla et sekund med å kjøre 70 mil for å hente ham. Basert på at han er en pen hund av "riktig" rase? Du vet vel omtrent ingenting om denne hunden vil jeg tro. Kjenner ikke denne hunden personlig nei, men utifra det Turtlis har sagt om ham vil jeg tro dette er en ganske typisk shiba som bare trenger eiere med mer tid. Tatt i betraktning at vi har to stykker fra før er jeg ganske sikker på at det hadde gått ganske så bra med ham hjemme hos oss. Og hva er egentlig dealen med å klippe en setning rett ut av kontekst og hevde at jeg ikke veit noe om hunden? Alt jeg mente var at jeg gjerne hadde gitt den et godt hjem om alt lå til rette for det. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Alt jeg mente var at jeg gjerne hadde gitt den et godt hjem om alt lå til rette for det. Det tok jeg også med i quote'n hvis du ser etter. Men greit, jeg hadde bare selv likt å vite mer om hunden. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Han skrev jo ikke akkurat at han skulle ha hunden da Det var vel mere en ønskesetning, tipper jeg. Og hadde trolig tatt en telefon til meg (og eierene) før han i det hele tatt hadde vurdert å kjøre 70 mil. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hunden fikk krage idag stakkar, kræsjer i alt som er... Synes så synd på han, samtidig som det er så moro. aah, så søt. Et par dager til så er det tilbake til normal tilværelse. I tillegg har han blitt veldig glad i snø, noe som er bra, med så mye snø som har kommet her i Oslo i dag. Nei å nei. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ylva satt og tisset i parken i dag, og bare hodet hennes vistes over snøen Lenke til kommentar
mushi Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det har snødd altfor mye, hunden blir borte i snøen haha. Var snø opptil låra mine. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det har snødd altfor mye, hunden blir borte i snøen haha. Var snø opptil låra mine. Her også, min er frustrert over at hun ikke kommer seg til sine faste steder for å gå på do. Tar rennafart inn i snefonnen, men innser fort at det ikke er greit å være liten hund nå om dagen Lenke til kommentar
mushi Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Spesiellt uten pels :!: Var ikke helt gjennomtenkt det der ass, hadde jeg kommet på at det faktisk kommer snø om vinteren og det er drit å bruke fem minutter extra hver gang man skal ut for å kle på hunden, ville jeg kjøpt en med pels. Blir bra om vår, høst og sommeren da Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Nå har vi fått tilbake Rosie, eller Lily, som jeg pleide å kalle henne. En av valpene fra Shila sitt kull. Det har visst ikke gått så bra med henne i det nye hjemmet. De fortalte at hun glefset, knurret, var engstelig og utrygg generelt. Nå som hun er her oppfører hun seg helt som normalt, vertfall. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær eller noe slikt ... 40cm med puddersnø er litt i meste laget for noen Lenke til kommentar
granny Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Nå har vi fått tilbake Rosie, eller Lily, som jeg pleide å kalle henne. En av valpene fra Shila sitt kull. Det har visst ikke gått så bra med henne i det nye hjemmet. De fortalte at hun glefset, knurret, var engstelig og utrygg generelt. Nå som hun er her oppfører hun seg helt som normalt, vertfall. Det tyder vel på at de som har hatt henne kanskje ikke har vært så veldig flinke da. Hvor gammel er hun? Og hvilken rase er det? (husker ikke hva du har skjønner du...) Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 En coton de tulear. 4 mnd. De snakket allerede om å avlive henne. En liten valp! Damen som kjøpte henne hadde visst tatt henne med på bråkte håndballkamper helt fra starten av. Jeg tror/vet at de behandlet henne helt feil. For hos oss oppfører hun seg helt som normalt. Verken engestelig eller utygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå