Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Turtlis: Igor hadde en sånn periode når han var rundt et år faktisk. Han fikk plutselig ras, og det var jaggu ikke mulig å få han til å slutte. Han blei helt klin gæren. Bjeffa, rasa rundt, gravde i bakken - spinnvill! Da var det bare å forsøke å lokke han til seg (noe som var veldig vanskelig) for deretter å bare kaste seg over han og legge han i bakken. HOlde han helt til han blei rolig.

 

Møtte en stor schæfer på tur i dag. Eieren holdt stramt bånd mens den kava i løse lufta og knurra mot Igor. Plutselig kaster Vesla seg mot schæferen og bjeffer. Jaggu hopper den ikke tilbake og gjemmer seg bak eieren. Alltid trygt å ha en lillesøster!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heheh, hissig liten jævel du har fått tak i deg. Slik er Felix og.. Helt GAL :p

 

Mulig jeg har skrevet dette før:

Jeg gikk tur med Diesel og Felix. Vi møtte på en ganske stor Flat og jeg stoppet ved et skilt og surra båndet til Diesel rundt. Orket ikke å håndtere to hunder på den smale veien. Plutselig slet Flaten seg og kom busende mot Diesel.. Felix hyyyyyyyyylte som en liten unge. "Hold deg unna kompisen min..hjelp..ring 911" :rofl:

Lenke til kommentar

911... Høres ut som om hundene dine ser på mye på amerikansk TV ;P

 

For noen uker siden snakket vi om disse, og jeg fant endelig ut hvor de var. Par uker siden jeg tok dette bildet, men jeg glemte hele greia.

 

3257423782_73b26120d6.jpg?v=0

http://www.flickr.com/photos/19364179@N04/3257423782/

 

Dette er altså i parkeringsgarasjen på storo senter, et par meter fra en SVÆRT traffikert vei-bit innendørs. Jeg kan ikke tenke meg hvem som faktisk hadde brukt disse boksene, men de burde faen ikke hatt hund!

Lenke til kommentar
Vår labrador er blitt en liten djevel i dag. :p

 

Hva skal man egentlig gjøre når hunden biter? Jeg har hørt noen her si hyle, for å si ifra at nå er det nok, men vi har et par hundebøker hvor det blandt annet står at hunden etterhvert vil prøve å finne sin plass i flokken. Nå er den jo bare knappe 11 uker, men det virker som han så vidt har begynt å prøve. Av og til får den sånne perioder der han glefser, og hvis vi tar i han (ikke hardt, men tar han vekk eller sier fy eller noe sånt), så bare fortsetter han, som om det er hevn. Og når jeg prøvde meg litt frem nå i sted, så jeg at han begynte å bli sånn glefsete, men da bare reiste jeg meg opp og så på han. Da visste han ikke helt hva han skulle gjøre, og etter et par sekunder knurret han to ganger til meg (hehe, han er jo en baby, så knurringen var veldig søt ^^), og så begynte han litt å pipe og gav helt opp, når han så at det ikke hjalp å knurre.

 

Men hva er beste måten å få han til å slutte? Og kan det være at han har begynt å prøve seg litt frem for å finne ut hvor han ligger på rangstigen, eller er det bare kløe i tennene? Eller kanskje noe annet?

 

Labradorer er et helvete med bitinga, er sikker på de er verre enn andre hunder ( :p ).

Beste tipset: hver gang den biter, "hyl/pip/klynk" -> ta vekk leker/andre ting den kan holde på med i det du røyser deg opp og går ut av rommet + lukker døra. Så venter du i 2-3 sekunder før du går inn igjen. Øk kravene etterhvert. I starten går du vekk når den biter som verst, så øker du med middels biting, og til slutt reagerer du selv når ei tann er borti huden uten press. Tilby deg hvis hunden unnviker hendene dine (da er du på rett vei!) - "få hunden til å bite deg" slik at du kan forsterke ikke-bitinga.

 

På 2-3 uker løste jeg alle biteproblemer på den måten, og jeg hadde prøvd alt fra finger i halsen, kliping i lepper og piping uten bevegelse ellers. Nå er ikke bikkja i nærheten av hud og hender med tennene, selv om man putter hendene inn i kjeften dens under den mest intensive lek.

Lenke til kommentar

Synes det gis et godt råd angående biting her ja! Det viktigste er å overse og ikke gi noen som helst oppmerksomhet på at den biter. Det å fjerne seg selv helt fra situasjonen til valpen forstår at det ikke blir noe positivt hvis den biter er helt klart det beste å gjøre.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Gikk han gratis? Får håpe han kommer til et bra hjem da, lille stakkarn. Veldig fin voffs. Hadde huset vårt stått klart hadde jeg ikke nøla et sekund med å kjøre 70 mil for å hente ham. Kanskje fint for forrige eier at han havna noenlunde nærme også, så kan de besøke han om savnet blir for stort.

Lenke til kommentar

Jepp, gratis. Hun brydde seg ikke om å ta noe for han (penger er det minste problemet deres, for å si det sånn.heh).

Skal ringe på til de i morgen, spørre ut litt. Jeg er veldig spent på hvordan det blir med papirer og slikt jeg. Lurer på om de har ordnet med salgskontrakt osv...

Han har vel fått ned stenene også, og kan da stilles. Nå vet jeg ikke hvordan eksteriøret er på han da, siden jeg ikke kjenner rasen så godt.

Tror han har flyttet på en "gård". Han bor hvertfall på landet :)

Lenke til kommentar
Hva betyr det at en hund har fått 2.premie på en utstilling. Oppfyller den ikke rasens krav til utseende da?

Hva står det i kritikken da?

Har hunden feil eller mangler er det normalt at den får andre premie. Hengøre, hvite bryst(når det ikke skal være noe hvit på hunden) er eksempel på feil.

Min fikk andre premie i fjor, fordi han nektet å vise seg fram, og vegret til dommeren :p Så det er ikke nødvendigvis bare utseende som trekker ned.

Lenke til kommentar
Hva betyr det at en hund har fått 2.premie på en utstilling. Oppfyller den ikke rasens krav til utseende da?

 

En hund som får 2. premie på utstilling er en hund som er en god representant for rasen, og oppfyller de krav man har til rasestandarden, men kanskje for dagen ikke helt på topp, den går kanskje dårlig, eller har ikke helt god pelskvalitet osv. Den trenger ikke ha noen feil fordi om den får blått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...