Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turtlis: Ah, gennialt da. Jeg tror nesten jeg får investere i en sånn altså. Får sjekke om den finnes i svenske nettbutikker. Igor er akkurat ferdig med sin røyteperiode, så for øyeblikket er det ganske så fint her.

 

Hvordan går det forresten med den shibaen? Dreiv den ikke og stakk av og greier (ikke at det er så uvanlig for shibaer altså...)

Lenke til kommentar

Jeg tror du gjør lurt i å investere i en slik. Jeg har ikke børste han mye, bare et lite drag, men det draget dro av en god del, og jeg ser for meg at den kan funke bra på shibapels. Om den kutte/skjærer og gjør pelsen stygg tørr jeg ikke svare på.. De fleste hundene ser jo helt snåle ut i røytetiden uansett :p

 

Jooda, han stikker av enda :!: Utrolig kjapp liten jævel, og han er UMULIG å få tak i!! Var vel en uke siden jeg så en liten rev løpe foran huset mitt. Løp ut i bare sokkelesten for å rope på han. Eieren var der da, men bikkja bare løp rundt som en tosk på speed :p

Han ble ellevill da han så meg, og kom neeesten helt bort til meg. Jeg måtte lokke han inn til Diesel for å få tak i han.hehe.

Jeg tror han kjeder seg litt. Står mye ut i bånd. Skal prøve å få tatt han med meg på tur i morgen. La de herje litt i snøen :) Har ikke passet han på lenge, mest pga Diesel. Det er en liten gnist mellom de, og Diesel "tar" han. Felix underkaster seg da, så det er MIN hund som er helt på jordet i denne saken. Irriterende. Men jeg har slått hardt ned på dette tullet og han tør ikke å prøve igjen, selv om jeg ser han har lyst, der han står stiv som en påle med halen høyt til værs :roll:

Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde tispe :p

 

 

edit:

Er det bare meg som ikke ser smilyene mine i dette innlegget? heh.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Vår labrador er blitt en liten djevel i dag. :p

 

Hva skal man egentlig gjøre når hunden biter? Jeg har hørt noen her si hyle, for å si ifra at nå er det nok, men vi har et par hundebøker hvor det blandt annet står at hunden etterhvert vil prøve å finne sin plass i flokken. Nå er den jo bare knappe 11 uker, men det virker som han så vidt har begynt å prøve. Av og til får den sånne perioder der han glefser, og hvis vi tar i han (ikke hardt, men tar han vekk eller sier fy eller noe sånt), så bare fortsetter han, som om det er hevn. Og når jeg prøvde meg litt frem nå i sted, så jeg at han begynte å bli sånn glefsete, men da bare reiste jeg meg opp og så på han. Da visste han ikke helt hva han skulle gjøre, og etter et par sekunder knurret han to ganger til meg (hehe, han er jo en baby, så knurringen var veldig søt ^^), og så begynte han litt å pipe og gav helt opp, når han så at det ikke hjalp å knurre.

 

Men hva er beste måten å få han til å slutte? Og kan det være at han har begynt å prøve seg litt frem for å finne ut hvor han ligger på rangstigen, eller er det bare kløe i tennene? Eller kanskje noe annet?

Lenke til kommentar

Han prøver seg og tester grenser. Han er også en valp med kløe i tennene og til tider masse energi :p

Det funket ikke å hyle/pipe når min hund(da valp) ble for hardhendt. Han ble bare værre og enda mer gira.

 

Når min hund gjorde igjen når jeg dyttet han unna, tok jeg tak i han. Ikke hardt, men jeg holdte i han og sa nei. Dette etter at han hadde fått advarsler om å roe seg ned.

Prøv dere frem, og ikke vær redd for å feile.

 

Venninna mi sin labrador var også ekstrem til å bite som valp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...