Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så morsomt :D

Er den fra pups4sale.com.au eller har du bare googlet et bilde? :p

 

Jeg skal være barnevakt til venninna mi sin hund i helga. Siden de passet Diesel da vi var på Ikea, er vi nesten skyldig de en Ikeapass.

Det er Diesels kjæreste Zita sin bror fra et nyere kull. Hadde det ikke vært for det kunne det ha vært mor, far og barn.

Blir spennende å se hvordan det går. Valpen er ca et halvt år gammel og noe reservert til å begynne med. JEG brukte en halvtime på å få kontakt med han forrrige helg (alle hunder elsker jo meg :p ).

Lenke til kommentar

Har du hatt en slik hund før eller hund i det hele tatt? :)

Det er en knallhard og sær rase :p Venninna mi har en hannhund. Han er såå herlig og snill med sønnen i huset. De første ukene lå bikkja i alt som tilhørte ungen. Bilsetet, under vogna, bærevesken, og krybba :p

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

hvordan opplevde dere puberteten på deres hunder?

 

Vi har nå en 10måneders flat som ikke vil noe.

Han er vistnok den eneste flatten på jorda som ikke er matgal. Sliter med å få i han godbiter, eneste belønningen han skikkelig likte var lek. Men nå vil han jo knapt leke.

 

Godbitene spytter han veldig ofte ut igjen, det kan være raostbiff, leverbiter, karbonade, fiskekaker, frolic, pølsebiter, tørrfor osv osv.

 

Har også prøvd å underfore han litt for å få han sulten, men neida, bedre å gå sulten enn å spise godbiter. Laget hjemmelaget pizza engang og da hylte han og ville smake. Så i disse dager så er vi nødt til å steke han en egen hundepizza som vi deler opp i biter. Pizza uten krydder med karbonader som topping(!).

 

Kontakttrening uten mulighet å belønne er litt vanskelig.

 

Så derfor litt nysgjerrig på hvordan andre opplevde hormontiden.

Lenke til kommentar

Han spiser når han er sulten. Ikke lurt å begynne å gi han annet enn menneske mat, nå som han er så strass. Det ender bare med at han nekter å spise, og vil heller ha karbonader :p

Kanskje han er dritlei av tørrforet? Det var min, og spiste knapt. Vi fikk over til vom og hundemat sine pølser.

 

Min er ikke ferdig med puberteten enda :roll: Alt skal luktes på, tisses på, det skal bølles, og det skal ris(lenge siden han har gjort akkurat det nå da).

Lenke til kommentar
Han spiser når han er sulten. Ikke lurt å begynne å gi han annet enn menneske mat, nå som han er så strass. Det ender bare med at han nekter å spise, og vil heller ha karbonader :p

Kanskje han er dritlei av tørrforet? Det var min, og spiste knapt. Vi fikk over til vom og hundemat sine pølser.

 

Min er ikke ferdig med puberteten enda :roll: Alt skal luktes på, tisses på, det skal bølles, og det skal ris(lenge siden han har gjort akkurat det nå da).

 

Han spiser kun råfor fra v&h, vi har gitt opp tørrforet. Men av og til en sjelden gang kan tørrforet brukes som godbiter i noen minutter.

Det var bare godbitene jeg ramset opp, ikke hverdagsmaten.. :D

Lenke til kommentar

Thea har blitt rar....

 

Jeg gir nå hundene mine ca 1/4 tørrfor og 3/4 vom.

 

Geisha svelger omtrent vomen hel, og er ferdig å spise før jeg rekker å telle til ... 2.

 

Thea har også pleid å spise fort hun også, men i går og i dag gjorde hun noe rart. Hun spiste tørrforet rundt vommen først, og bare "smakte" på vomen og la den fra seg igjen. Innimellom stilte hun seg opp og voktet på maten, og hvis Geisha prøvde å nærme seg "glefsa" hun i lufta for å si fra at hun skulle holde seg unna.

 

Det kunne nesten virke som om hun syntes vomen var fæl! Men på den andre siden ligna det mistenkelig på at hun "terga" Geisha . ædda bædda, se jeg har masse god mat igjen. Til frokosten i går nemlig "angrep" Geisha Thea mens hun sto og spiste. Jeg tok henne rimelig raskt unna. Det har heller aldri skjedd før at Geisha har tatt ifra Thea maten.

 

Rare hundene ...

Lenke til kommentar

For en søting :love:

 

Jeg passer hunden til venninna mi nå. Han er fem mnd gammel og LITT avhengig av mor og far :p Går rundt å syter på stua nå.

Diesel var veldig intenst da Rex kom, men nå har de heldigvis roet seg.

Skal snart ut å gå tur med de nå. Blir meg et kaos. Diesel er ekstra gira når det er andre hunder med på tur. Hurra :p

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...