Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Det er veldig lenge siden jeg handlet hundeutstyr. En stund (for ett par år siden) handlet jeg masse. Nye bur, vesker (som aldri ble brukt) masse halsbånd, kobbel og ikke minst klær (som heller aldri ble brukt).

 

Nå er det ekstremt lenge siden sist jeg kjøpte noe. Jo forresten, i februar handlet jeg ett lite halsbånd, ett lite kobbel og ei slik reiseveske som jeg henta Thea i :) Halsbåndet hadde passet perfekt enda, dersom jeg ikke hadde klippet av halve fordi det ble så mye til overs. Minste halsbåndet de solgte, og alikevel måtte jeg lage nytt hull langt innenfor det innerste hullet. Thea er supertynn rundt halsen :ph34r:

 

Jeg er blitt generelt ganske grådig i det siste, men vi har faktisk bruk for nye matchende kobbel (som er like tykke og like lange) siden typen ødela de vi hadde... Nytt halsbånd til Geisha er ikke vits. Hu har så tykk hals at vanlig halsbånd er easypeasy å vri seg ut av.. der er det kjetting som gjelder bare..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hundene ble kjørt hjem til "Bestemor" (min svigermor) :) Henter de i morgen tidlig. Jeg drakk en bitteliten drink, og den kunne jeg godt vært foruten og heller kjørt og hatt med hundene.

 

Jeg får ekstremt dårlig samvittighet av å dra fra hundene igjen på kvelden når de allerede har vært hjemme alene en hel arbeidsdag. I morgen skal jeg være mer sosial, da får jeg besøk av 3 venner her hjemme, og hundene skal selvsagt være med på festlighetene. De synes bare det er koselig med flere fang å sitte på :p

Nå er det ikke sikkert alle er like begeistret for å få hundebesøk... Ikke vondt ment. :)

Kos deg i kveld.

Lenke til kommentar

Diesel har vært til onkelen min i en time i kveld :D

Endelig noen i familien som kan passe han noen timer eller en dag. Mange som kan passe han, men han er jo så stor og krever litt mer enn en tur rundt hushjørnet. Og det er det ikke alle som orker :p

 

Har hentet hundetingene fra Zoo i dag. Selen og refleksdekkenet må byttes. Halsbåndet skal jeg ordne et ekstra hull til.

Det ser litt kjedelig ut på bildet, men er riktig så lekker og bling, i svart pels :love:

post-133950-1232220352_thumb.jpg

 

Hurra for fleibånd til store hunder sier jeg bare :roll:

Møtte en berner sennen i kveld. Den kom plutselig hoppende imot oss. Hadde det kommet bil, hadde nok hunden blitt påkjørt.

Nå kan det jo være at han skulle gå en langtur med hunden, og vil la den snuse fritt. Men jeg syns hvertfall folk bør være obs på disse båndene...særlig når de går i gatene, og det kommer en hund i mot :roll:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Nokon som veit kortid valper slutter å bitte ting så volsomt? Har hatt monty no i ca 4 veker og etter den første veke så begynner han å bite alt. For eksempel biter han føttene mine eller armene/fingrene avogtil, har hørt at det har noko med at tannkjøttet klør men nokon som veit kortid dei slutter med det? xD Monty er ca 3 månader no btw.

Lenke til kommentar
Både svigers og de vi var ho har ingenting imot hundebesøk .Tvert imot:)

 

De vi besøkte har selv spurt om å få lov å passe de, og synes det er kjempestas å ha besøk av barna våre. Så kjekt er det å ha hunder som er både små og søte :love:

Jeg mente de som får besøk, ja.

Snakker bare litt av erfaring... ;)

Lenke til kommentar

Jeg respekterer at venner og familie ikke vil ha hund på besøk, men når folk kommer hjem til MEG må de rette seg etter mitt hundehold :)

 

MPC:

Gi hunden en leke eller et bein å bite på hvis han blir altfor voldsom. Den klør sikkert i tennene og har litt mye energi etter å ha feks sovet.

Jeg tipper at det er mor eller far i hus som er sjefen, og du er "broren" til hunden? Som oftes finner hunden den svakeste i familien, og utnytter situasjonen ;)

Med svak mener jeg at han vet å trykke på de rette knappene og tøye grensen.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Så enkelt er det, at hvis folk ikke vil ha hundene mine på besøk, ja da kommer jeg ikke på besøk jeg heller :)

Sånn tenker ikke jeg. Det kan jo være forskjellig grunner til at man ikke vil ha hund i hus, enten det er allergi, redsel eller andre dyr som ikke går sammen med hund. Men for all del, folk er forskjellige. :)

Lenke til kommentar
Jeg mente de som får besøk, ja.

Snakker bare litt av erfaring... ;)

 

Så enkelt er det, at hvis folk ikke vil ha hundene mine på besøk, ja da kommer jeg ikke på besøk jeg heller :)

What, så hvis du har en kjempehyggelig venn som bare ikke vil ha hundene dine inn i sitt hus/leilighet, så vil du aldri dra på besøk dit alene?

Lenke til kommentar
What, så hvis du har en kjempehyggelig venn som bare ikke vil ha hundene dine inn i sitt hus/leilighet, så vil du aldri dra på besøk dit alene?

 

Når vi skal på fest tar jeg ikke med meg hundene, men på vanlig høflighetsvisitt skal det mye til for at jeg drar på besøk uten de. Dette fordi jeg som nevnt før jobber fulltid, og jeg synes hundene har vært mer enn nok alene hjemme fra før av.

 

Dersom jeg skal på besøk til noen og typen er hjemme imens kan jeg vurdere å la de være hjemme sammen med han, men da kun for at det er enklere for meg å la være å ha de med.

 

Skal du være venn med meg bør du like hunder, da hunder er en ekstremt sterk interesse jeg har, og en veldig stor del av hvem jeg er.

Lenke til kommentar

Ja, det er det for meg også, jeg bruker masse fritid og masse penger på hundene, men jeg respekterer at ikke alle er like glad i hunder som meg (jeg kunne ikke hatt en venn som HATET hunder, da, det ville ikke gått). Hundene får så mye oppmerksomhet, kos og trening at om de må være alene noen ekstra timer noen få ganger i mnd så tror jeg ikke de lider av det :) Kanskje om de hadde separasjonsangst eller noe, men det er litt mer spesielt tilfelle.

 

Vi er alle forskjellige, jeg vet at jeg hadde ikke ofret et ålreit vennskap fordi jeg ikke fikk ta med hundene mine bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...