Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Ja, sto innlegg i avisa i dag om at eieren sto der mens det skjedde. Rart at voksne folk ikke klarer å snakke sammen lengre :roll:

 

Vi skal på middag med drikke til ett vennepar i dag. Før jeg dro på jobb tenkte jeg "oj , fa** .. hvor skal hundene være!"

 

Fyren vi skal til kommer og henter oss, og jeg er ikke så keen på å ha med meg 2 hunder i taxi når vi skal hjem igjen. Nesten så jeg vurderer å kjøre selv, og bare drikke pærebrus :blush:

Klarer ikke hundene seg alene noen timer, da? Nå har du jo sjansen til å være sosial og greier. Og maten smaker strengt tatt bedre med ett glas vin. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi skal på middag med drikke til ett vennepar i dag. Før jeg dro på jobb tenkte jeg "oj , fa** .. hvor skal hundene være!"

 

Fyren vi skal til kommer og henter oss, og jeg er ikke så keen på å ha med meg 2 hunder i taxi når vi skal hjem igjen. Nesten så jeg vurderer å kjøre selv, og bare drikke pærebrus :blush:

Mulig dere har dratt nå, men du: de hundene dine virker ikke som de er sånn voldsomt mye alene, så jeg tror nok du kan fint dra med GOD samvittighet!

Lenke til kommentar
Kom over noe som jeg bare måtte ta bilde av:

 

Kan ikke huske hvor det er akkurat nå, men jeg sitter med et krystallklar bilde på netthinnen av et metallbur utenfor et bygg hvor man kan sette hunden og låse den inn mot en 20-kroning eller noe, akkurat som bagasjen. Husker jeg nesten fikk sjokk når jeg så hva det var...

Ikea? Posten? Noe sånt...

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Kom over noe som jeg bare måtte ta bilde av:

 

Kan ikke huske hvor det er akkurat nå, men jeg sitter med et krystallklar bilde på netthinnen av et metallbur utenfor et bygg hvor man kan sette hunden og låse den inn mot en 20-kroning eller noe, akkurat som bagasjen. Husker jeg nesten fikk sjokk når jeg så hva det var...

Ikea? Posten? Noe sånt...

 

Du tenker ikke på burene som Dyreparken i Kristiansand har?

Var mye i media i sommer ang. de burene og de fikk klager på at dyre ble stående uten oppsyn i mange timer.

Manglet vel det meste som kunne forventes mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Kom over noe som jeg bare måtte ta bilde av:

 

Kan ikke huske hvor det er akkurat nå, men jeg sitter med et krystallklar bilde på netthinnen av et metallbur utenfor et bygg hvor man kan sette hunden og låse den inn mot en 20-kroning eller noe, akkurat som bagasjen. Husker jeg nesten fikk sjokk når jeg så hva det var...

Ikea? Posten? Noe sånt...

 

Du tenker ikke på burene som Dyreparken i Kristiansand har?

Var mye i media i sommer ang. de burene og de fikk klager på at dyre ble stående uten oppsyn i mange timer.

Manglet vel det meste som kunne forventes mener jeg å huske.

Nei, jeg bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Klarer ikke hundene seg alene noen timer, da? Nå har du jo sjansen til å være sosial og greier. Og maten smaker strengt tatt bedre med ett glas vin. ;)

Hun drikker ikke vin :p

 

Det hadde lettet mye av skuldrene mine hvis jeg hadde hatt to hunder, med tanke på å forlate de hjemme alene. Da kunne de hatt selskap i hverandre.

 

Diesel har fått seg masse fint i dag. Har lagt det av bare, og skal hente det i morgen :D

Zoo har nemlig masse rabatter, fra 30-70%.

 

Dyrt, nå billig, halsbånd med matchende IDhjerte i gull. Halvstrup fleece. Tursele. Brunt lærbånd. Refleksvest. Dette ble til en sum av 800, og jeg sparer ca 700. Kjekt :D Jeg fikk også en boks godbiter og godbitpose til å feste på buksa av min tante :)

 

Samt en furminator til han og kattene, som jeg skal hente på posten i morgen :)

Lenke til kommentar

TAKK :D

Jeg er supernødg(fornøyd). Fikk alle de tingene jeg lenge har tenkt på å kjøpe, for halv pris :w00t:

Skulle gjeeeerne ha kjøpt mer, men denne furminatoren kostet 500 inkl porto :roll: Januar er ikke akkurat måneden for store innkjøp til dyrene.

Håper bare halsbåndet passer. Han har jo så giga pels rundt nakken.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Kom over noe som jeg bare måtte ta bilde av:

 

Kan ikke huske hvor det er akkurat nå, men jeg sitter med et krystallklar bilde på netthinnen av et metallbur utenfor et bygg hvor man kan sette hunden og låse den inn mot en 20-kroning eller noe, akkurat som bagasjen. Husker jeg nesten fikk sjokk når jeg så hva det var...

Ikea? Posten? Noe sånt...

De har sånne bokser på kjøpesenteret her på Gjøvik... så vil tro det er på fler kjøpesentere rundt omkring. I mine øyne er det dyreplageri, enkelt og greit.

Om folk ikke har mulighet til å komme seg på kjøpesentere osv uten å ha med bikkja, så kan de faktisk la det være mener jeg.

 

en ting er å la hunden stå i 3 min utenfor (vekk fra inngangen) mens man stikker inn og kjøper bæsjeposer, men all annen shopping kan fillern meg foregå når hunden er hjemme/ i bilen / hos venner eller annet.

Lenke til kommentar

Hundene ble kjørt hjem til "Bestemor" (min svigermor) :) Henter de i morgen tidlig. Jeg drakk en bitteliten drink, og den kunne jeg godt vært foruten og heller kjørt og hatt med hundene.

 

Jeg får ekstremt dårlig samvittighet av å dra fra hundene igjen på kvelden når de allerede har vært hjemme alene en hel arbeidsdag. I morgen skal jeg være mer sosial, da får jeg besøk av 3 venner her hjemme, og hundene skal selvsagt være med på festlighetene. De synes bare det er koselig med flere fang å sitte på :p

Lenke til kommentar

Huff. Var salg i en dyrebutikk og klarte ikke å la vær å kjøpe "fyfy" halsbånd til santoz. ER en standard naglehalsbånd og kjøpte den fordi den var til "gi bort pris". :p

Kommer nok til å ta bilder av han med den og slikt men neppe noe eg tar på han mens vi er i offentligheten. Kjøpte også varmedekken, dogtag og en sele til han. :)

Lenke til kommentar

Legg merke til det STOOOORE halsbåndet de har på Zoo. Det er det største jeg noen gang har sett :p Type forvokst mastiff.

 

Jeg tenkte faktisk på å kjøpe et til Diesel i dag jeg.kremt. siden det var så billig liksom. Men heldigvis for han var det ikke flere igjen i hans størrelse :rofl:

 

Skulle ønske jeg hadde en mye mindre hund. Da hadde jeg kjøpt tusenvis av ting til den. Det er begrenset hva man kan kjøpe til stor hund. De har ikke så mye kult utvalg i halsbånd feks..bare kjedelige brune i lær :roll: Og ting blir tre ganger så dyrt.

Lenke til kommentar
Jeg tror folk har nok fordommer om amstaffer, at et naglehalsbånd vil vel egentlig bare forsterke disse? På en dvergpincher feks, så føler jeg det blir mer sånn "naaaw, se den søte lille hunden som er litt kul og tøff", mens på amstaff (og andre bullehunder forsåvidt), så gir det et helt annet inntrykk.

Nettop. Han ser dritfin ut i den men folk blir nok enda mer skeptisk om han har den på seg. Vanligvis bryr eg meg døyten om ka folk syns eller mener om whatever men når det gjelder vofsen, rasen og hundeholdet så tar eg hensyn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...