mushi Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 En til link http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2232...amp;lpos=lasmer Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 En til linkhttp://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2232...amp;lpos=lasmer Valgte "se hela programmet" og fikk denne linken. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er riktig program og den funker her Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Lucifer: Aaa, jeg trodde du skulle ha det til at jeg hadde dyrt hundehold eller noe annet Men skjønner nå at det er på tide å gå over til skikkelig vom som dere nevner:) Får besøke folkene med vomen i morgen ettermiddag Bra! Det er skikkelig for vettu Her kastes ikke mye mat, og hundene er prima både i mage og pels... Nei, hvorfor kaste mat når man har hund, sier jeg bare. Bridie er en genial kompostkvern hu! det var helt merkelig de 9 mnd jeg ikke hadde hund hvor mye matavfall det ble. Men nå går alt fra gulrotskrell, salatrester, andre matrester (som ikke er for sterke) osv i kjeften på bikkja. Som regel som neste dags måltid. Men brød får hu veldig sjelden... Av den enkle grunn at jeg har en mann som ikke for NOE kaster gammelt brød om det ikke begynner å bli grønt og nesten krabber ut av brødskuffen. Og skorper er det beste han vet, så... (Fikk sneket til Bridie en idag, men det blir vel krig om jeg forteller det ) I debattpalten i avisa i dag : Hunden bet: Informasjon til hundeeier utenfor Futura lørdag i halv firetida. Din lille hund bet faktisk vår lille gutt. Så bare vær obs videre. Syns det er helt imponerende at de kun skriver det sånn, istedet for å oppsøke eier og be om at hunden skal avlives jeg da. Her har de kanskje innsett at de aldri burde latt ungen hilse (evnt passet bedre på slik at den ikke fikk hilst), og at de sev er skyld i at ungen ble bitt. Men de gjør eier av hunden oppmerksom på at den faktisk KAN bite, og at eier bør være obs på dette. Hverken mer eller mindre. Så syns ikke dette er noe å ta av for? Eller? "Unik sjanse" til å kjøpe en ukjent blanding (?) til ukjent pris. Valpen er riktignok størst i kullet Til opplysning... Hunden er en mix mellom malanois og bruks schæfer. Men av de roligeste i kullet. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Kreve hunden avlivet? Det er forskjell på en hund som biter fordi den er agressiv, og en hund som biter fordi den er liten, bundet fast og det kommer noen som den oppfatter som truende bort til den . Se slik på det da: Du binder fast hunden din utenfor kiwi fordi du bare skal løpe inn og handle bærsjeposer. De 3 minuttene det tar, er mer enn nok til at en eller annen kødd kan gå bort til hunden din, være ekkel med den, og provosere den til å bite (mine hunder f.eks, jeg tviler ikke på at Geisha hadde bitt etter en fot som nylig har sparket etter henne , eller en hånd som nylig har slått henne). Så skal jeg da, etter å ha gått bort til din hund, skremt/provosert den til å bite meg selv om det er verdens minst agressive hund (hva vet vel jeg) - vente på deg med bittmerkenene og kreve hunden din avlivet? Nei fy fader... En ting er at hundeeier her var uforsiktig ved å ha hunden fastbundet uten tilsyn utenfor ett kjøpesenter. Men når folk er idiot nok til å la barn gå bort til den, så kan de da søren meg ikke kreve den avlivet fordi hunden "biter". Jeg er villig til å vedde ganske mye på at dette var glefsing, med resultatet rifter i huden, og ikke bitt for å skade. Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Kreve hunden avlivet? Det er forskjell på en hund som biter fordi den er agressiv, og en hund som biter fordi den er liten, bundet fast og det kommer noen som den oppfatter som truende bort til den . Se slik på det da: Du binder fast hunden din utenfor kiwi fordi du bare skal løpe inn og handle bærsjeposer. De 3 minuttene det tar, er mer enn nok til at en eller annen kødd kan gå bort til hunden din, være ekkel med den, og provosere den til å bite (mine hunder f.eks, jeg tviler ikke på at Geisha hadde bitt etter en fot som nylig har sparket etter henne , eller en hånd som nylig har slått henne). Så skal jeg da, etter å ha gått bort til din hund, skremt/provosert den til å bite meg selv om det er verdens minst agressive hund (hva vet vel jeg) - vente på deg med bittmerkenene og kreve hunden din avlivet? Nei fy fader... En ting er at hundeeier her var uforsiktig ved å ha hunden fastbundet uten tilsyn utenfor ett kjøpesenter. Men når folk er idiot nok til å la barn gå bort til den, så kan de da søren meg ikke kreve den avlivet fordi hunden "biter". Jeg er villig til å vedde ganske mye på at dette var glefsing, med resultatet rifter i huden, og ikke bitt for å skade. Til dette er det nok bare å si at rettssikkerheten for oss hundeeiere og våre hunder er heller dårlig så her stiller vi utrolig svakt etter den nye hundeloven. Det er faktisk vårt ansvar å passe på at hunden ikke biter - uansett hvor provosert den blir. Urettferdig? Ja visst! Men er redd det er slik det faktisk fungerer.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Litt skummelt med slike usikre hunder. Blir de presset opp i et hjørne vil de før eller senere bite. Og biter den feil person betyr det døden, dessverre.. Personlig hadde jeg ikke anmeldt LC om hun hadde hatt en liten knert eller en stor hund som bet meg. Jeg hadde gjort henne oppmerksom på at hun har en hund som biter, og at hun kanskje bør gjøre noe med det.... Jeg mener det er forskjell på å angripe uprovosert og nappe i noen. Mange sier at bitt er bitt, enten det er et klyp eller et blødig sår -og avliver hunden. Jeg er ikke enig i den. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Om en hund hadde bitt meg under lek, eller fordi jeg skulle ta fra den noe godt, og jeg ikke klarte å tolke signalene den sendte, så aldri i verden om jeg hadde anmeldt. Om jeg derimot uprovosert hadde blitt løpt rett ned og angrepet av en fremmed hund - da hadde jeg tatt turen rett til politiet. Slikt er jo farlig. Nei, ett bitt og ett bitt kan være to vidt forskjellige ting ja.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Etter dokumentaren "pedegree dogs exposed" blir rasestandarden til engelsk bulldog + en drøss andre raser forandret. Utrolig bra initiativ! For en forandring :o http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7829506.stm Liste over raser som forandres og hva som er endret. http://www.thekennelclub.org.uk/cgi-bin/it...p;h=238&f=0 Endret 15. januar 2009 av mushi Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Søøte Rita Slenger inn noen valpebilder av dyret mitt. Lille gutten Disse to bildene skal jeg ramme inn En som koooser seg! Endret 15. januar 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Kreve hunden avlivet? Det er forskjell på en hund som biter fordi den er agressiv, og en hund som biter fordi den er liten, bundet fast og det kommer noen som den oppfatter som truende bort til den . Se slik på det da: Du binder fast hunden din utenfor kiwi fordi du bare skal løpe inn og handle bærsjeposer. De 3 minuttene det tar, er mer enn nok til at en eller annen kødd kan gå bort til hunden din, være ekkel med den, og provosere den til å bite (mine hunder f.eks, jeg tviler ikke på at Geisha hadde bitt etter en fot som nylig har sparket etter henne , eller en hånd som nylig har slått henne). Så skal jeg da, etter å ha gått bort til din hund, skremt/provosert den til å bite meg selv om det er verdens minst agressive hund (hva vet vel jeg) - vente på deg med bittmerkenene og kreve hunden din avlivet? Nei fy fader... En ting er at hundeeier her var uforsiktig ved å ha hunden fastbundet uten tilsyn utenfor ett kjøpesenter. Men når folk er idiot nok til å la barn gå bort til den, så kan de da søren meg ikke kreve den avlivet fordi hunden "biter". Jeg er villig til å vedde ganske mye på at dette var glefsing, med resultatet rifter i huden, og ikke bitt for å skade. Slik jeg forstod deg sku du skrive et motinnlegg og kjefte på vedkommende for at de slapp ungen bort. Jeg syns bare at de med ungen har håndtert dette så rett som de kan gjøre det, bortsett fra å evnt vente på eier for å opplyse vedkommende om saken der og da, og ikke skrive det som notis i avisen. Men å OPPLYSE, ikke gjøre noe mer. Så jeg syns foreldre har gjort det rette her. Nå vet forhåpentligvis eier av hunden hva den kan være kapabel til, og de setter den ikke i samme situajson igjen Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Så søt han var som valp, Turtlis! Pelsen ser skikkelig myk og lodden ut. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Haha, nytt innlegg fra hun med ungen som ble bitt i avisa i dag. Det viser seg at bikkja sto i bånd når mor og barn hånd i hånd gikk forbi. Så her har eieren vært idiot nok til å ikke klare å passe på at bikkja ikke gikk bort til folk. At det går an! I tillegg reagerer jeg pittelitt på at "mor" ikke var voksen nok til å si fra til hunde-eieren "face to face", men heller skriver innlegg i avisa. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Stod det noe om hvilken type hund "din lille hund" var? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Pnni ble idag sjekket fri for PL og røntget fri for CLP Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det viser seg at bikkja sto i bånd når mor og barn hånd i hånd gikk forbi. Så her har eieren vært idiot nok til å ikke klare å passe på at bikkja ikke gikk bort til folk. At det går an! I tillegg reagerer jeg pittelitt på at "mor" ikke var voksen nok til å si fra til hunde-eieren "face to face", men heller skriver innlegg i avisa. Stod eieren sammen med hunden? Som mor har du også et ansvar, og det er å ta vare på barnet. Ikke gå inn på futura og hjem for å skrive et innlegg i avisa, når hun kunne ha konfrontert eieren der og ta! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ja, sto innlegg i avisa i dag om at eieren sto der mens det skjedde. Rart at voksne folk ikke klarer å snakke sammen lengre Vi skal på middag med drikke til ett vennepar i dag. Før jeg dro på jobb tenkte jeg "oj , fa** .. hvor skal hundene være!" Fyren vi skal til kommer og henter oss, og jeg er ikke så keen på å ha med meg 2 hunder i taxi når vi skal hjem igjen. Nesten så jeg vurderer å kjøre selv, og bare drikke pærebrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå