Battone Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Afghanske mynder er ok dem, "tøffe" som du sier, men alt for mye hår. Sikkert greit om man liker å frisere hundene, men for en som ikke er så interessert å gå den veien så er korthåret saluki en bedre løsning. Finnes visstnok langhåret og, uten at jeg har sett en slik... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Haha, afhganere er gærne, er visstnok klin umulig å lære dem spesielt god innkalling :!: De er jo også ganske glade i å jage og drepe små dyr. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Afghanske mynder er ok dem, "tøffe" som du sier, men alt for mye hår. Sikkert greit om man liker å frisere hundene, men for en som ikke er så interessert å gå den veien så er korthåret saluki en bedre løsning. Finnes visstnok langhåret og, uten at jeg har sett en slik... 7049929[/snapback] Ubiq (bilde av på forrige side) er en vanlig saluki. Dette er en korthåra en: Man sier ikke "langhåret saluki", men rett og slett "saluki" og "korthåret saluki". Av naturlige grunner er det få av den korthåra varianten. Hvem vil ha en stor og rar rotte når de kan få en pen mynde liksom Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Uff, takler ikke sånne hunder. Ser ut som de har sultet i hjel eller noe... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ubiq (bilde av på forrige side) er en vanlig saluki. Man sier ikke "langhåret saluki", men rett og slett "saluki" og "korthåret saluki". Av naturlige grunner er det få av den korthåra varianten. Hvem vil ha en stor og rar rotte når de kan få en pen mynde liksom 7053843[/snapback] Ah, takk for oppklaringen.. Lurte litt på hvorfor jeg ikke fant noen langhåret Saluki.. Har dog bare sett en Saluki i levende live, og den var lik Ubiq.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Salukier er veldig spesielle ja. Syns de er så flotte og etter min mening den flotteste av myndene. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 En kamerat og samboeren hans skal skaffe seg hund nå, nærmere bestemt en staffonshire bullterjer (Engelsk staff) . Noen her som vet om noen gode oppdrettere? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 En kamerat og samboeren hans skal skaffe seg hund nå, nærmere bestemt en staffonshire bullterjer (Engelsk staff) . Noen her som vet om noen gode oppdrettere? 7060416[/snapback] Skjekk ut : http://www.staffordshirebull.no/ står kanskje noe der. Har hørt en del gode ting om jahvestaff kennel. Ellers ligger det en del linker til forskjellige seriøse staff kenneler på http://www.staffordshirebull.no/ Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Får slenge meg på denne tråden jeg også, med et bilde av familiens nye medlem som blir hentet i morgen. Ikke jeg som har tatt dette bildet, men kommer nok til å ta maaaange etterhvert. Er forøvrig en hanhund, Schæfer, 8 uker gammel. Min Schæfer nr. 3. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Hils på boxeren Uma! Hun er rå! Veldig veldig snill, fine tigeratkige farger, litt dum kanskje... Ellers er hun ganske så kraftig for å være Boxertispe.. Ingenting slår jo når hun løper etter sin egen hale, selvom hun gjør dette mye skjeldnere enn hun gjorde før... Hun har også litt artig "tann/munnbygning", som gjør at hun ganske ofte får en eller flere tenner/tungen til å stikke ut av munnen uten at hun selv vet det, hun er så søt.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor - Martin-sama Endret 27. oktober 2006 av Ueland Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Haha. Hun så ikke så smart ut, nei. Men veldig søt! Schæfervalpen til djerp var utrolig søt den også! Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Så sinnsyk søt den hunden din er jada-jada Jeg liker litt større hunder som rottweilere jeg,hehe! Skal prøve å få tatt et bilde av han:) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Så sinnsyk søt den hunden din er jada-jada Jeg liker litt større hunder som rottweilere jeg,hehe! Skal prøve å få tatt et bilde av han:) 7074544[/snapback] Tusen takk skal du ha Ja han er søt og rampete... Har hatt to store huder før Teddy og syntes denne passer oss veldig godt.. "selv om han ikke er møkkete dahle " Han har blitt boliglagets store kjæledegge PS- dhjerp Nydelig hund du har kjøpt deg "alltid hatt sansen for denne rasen" Endret 15. oktober 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 ....og for en sjarmør denne karen er. Han har reist fra Trondheim til Skien i dag, og dilter etter når vi gjør noe, sover når vi slapper av, enda ikke et uhell inne. He he *venter på den første drittvasking* Leker like godt med 4-åringen som med mor og far. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Vi fikk besøk av to nydelige samojed-valper idag! Vår hund (Domino) helt til venstre, Dino på 3mnd, <huskerikkenavnet> på 6mnd helt til høyre! Domino blir ertet av Dino! Søtnos! =D Dino skulle hele tiden nappe pelsen til tispen! Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Tenkte jeg måtte legge ut noen bilder av hunden i familien=) Han heter zanto. Bildene ble store fordi jeg viste ikke hvor store de skulle være for å legge de her. Endret 16. oktober 2006 av elektroboy Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvilken rase er det? Har du noen bilder sett fra siden? Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Dette her er rottweiler:) Jeg har ikke noe fra siden, men jeg kan ta noen bilder imorra:) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Kor gammel er zanto? Har mye pels i halsregionen som gjør at han ser så nusselig ut! Forresten leste en advarsel om å passe på at hunder som liker å hoppe over gjerder kan bli hengende fast på gjerder. Det minte meg om når santoz engang skulle klatre gjerde mens eg tok bilde og ble hengende fast på gjerdet. Skjedde når han var rett over året og heldigvis gikk det bra siden eg var der og tok bilder. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Han er 6 år nå snart, ja han har mye hår:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå