Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Afghanske mynder er ok dem, "tøffe" som du sier, men alt for mye hår. Sikkert greit om man liker å frisere hundene, men for en som ikke er så interessert å gå den veien så er korthåret saluki en bedre løsning. Finnes visstnok langhåret og, uten at jeg har sett en slik...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Afghanske mynder er ok dem, "tøffe" som du sier, men alt for mye hår. Sikkert greit om man liker å frisere hundene, men for en som ikke er så interessert å gå den veien så er korthåret saluki en bedre løsning. Finnes visstnok langhåret og, uten at jeg har sett en slik...

7049929[/snapback]

Ubiq (bilde av på forrige side) er en vanlig saluki.

Dette er en korthåra en:

saluki_glatt.jpg

Man sier ikke "langhåret saluki", men rett og slett "saluki" og "korthåret saluki".

Av naturlige grunner er det få av den korthåra varianten. Hvem vil ha en stor og rar rotte når de kan få en pen mynde liksom :wee:

Lenke til kommentar

Ubiq (bilde av på forrige side) er en vanlig saluki.

Man sier ikke "langhåret saluki", men rett og slett "saluki" og "korthåret saluki".

Av naturlige grunner er det få av den korthåra varianten. Hvem vil ha en stor og rar rotte når de kan få en pen mynde liksom :wee:

7053843[/snapback]

Ah, takk for oppklaringen.. Lurte litt på hvorfor jeg ikke fant noen langhåret Saluki.. Har dog bare sett en Saluki i levende live, og den var lik Ubiq..

Lenke til kommentar
En kamerat og samboeren hans skal skaffe seg hund nå, nærmere bestemt en staffonshire bullterjer (Engelsk staff) . Noen her som vet om noen gode oppdrettere?

7060416[/snapback]

Skjekk ut : http://www.staffordshirebull.no/ står kanskje noe der.

Har hørt en del gode ting om jahvestaff kennel. Ellers ligger det en del linker til forskjellige seriøse staff kenneler på http://www.staffordshirebull.no/

Lenke til kommentar

Får slenge meg på denne tråden jeg også, med et bilde av familiens nye medlem som blir hentet i morgen. Ikke jeg som har tatt dette bildet, men kommer nok til å ta maaaange etterhvert. :cool:

Er forøvrig en hanhund, Schæfer, 8 uker gammel. :love: Min Schæfer nr. 3. :)

post-88793-1160850232_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hils på boxeren Uma! Hun er rå! ;) Veldig veldig snill, fine tigeratkige farger, litt dum kanskje...:p Ellers er hun ganske så kraftig for å være Boxertispe.. Ingenting slår jo når hun løper etter sin egen hale, selvom hun gjør dette mye skjeldnere enn hun gjorde før...

Hun har også litt artig "tann/munnbygning", som gjør at hun ganske ofte får en eller flere tenner/tungen til å stikke ut av munnen uten at hun selv vet det, hun er så søt..:p:thumbup:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Eatthis.jpg

Uma.jpg

Uma2.jpg

:love:

-

Martin-sama

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Så sinnsyk søt den hunden din er jada-jada :love:

Jeg liker litt større hunder som rottweilere jeg,hehe!

Skal prøve å få tatt et bilde av han:)

7074544[/snapback]

Tusen takk skal du ha :)

Ja han er søt og rampete...

Har hatt to store huder før Teddy og syntes denne passer oss veldig godt.. "selv om han ikke er møkkete dahle "

Han har blitt boliglagets store kjæledegge :love:

PS- dhjerp Nydelig hund du har kjøpt deg :love: "alltid hatt sansen for denne rasen"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

....og for en sjarmør denne karen er. Han har reist fra Trondheim til Skien i dag, og dilter etter når vi gjør noe, sover når vi slapper av, enda ikke et uhell inne. He he *venter på den første drittvasking*

Leker like godt med 4-åringen som med mor og far.

Lenke til kommentar

Kor gammel er zanto? Har mye pels i halsregionen som gjør at han ser så nusselig ut! :wee:

Forresten leste en advarsel om å passe på at hunder som liker å hoppe over gjerder kan bli hengende fast på gjerder. Det minte meg om når santoz engang skulle klatre gjerde mens eg tok bilde og ble hengende fast på gjerdet. Skjedde når han var rett over året og heldigvis gikk det bra siden eg var der og tok bilder.

Santoz_fence.jpg

Santoz_fence2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...