Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK, nå spikker du fliser her. Poenget er at det er ulovlig å binde hunden der den kan komme i kontakt med folk som skal inn og ut av bygget.

 

Er ikke du som spikker litt her nå da?

 

Man har som regel mulighet til å unngå å komme kontakt med andre mennesker, men allikevel kunne binde hunden fast utenfor ett åpent bygg.

Det er ikke forbudt å binde fra seg en hund og gå fra den, så lenge dette er gjort på en skikkelig og gjennomtenkt måte/sted.

Lenke til kommentar

Dette er en totalt irrelevant diskusjon som jeg ikke orker å bruke tid og krefter på midt på en mandag. Det er ulovlig å binde hunden _ved inngangen_ til en butikk. Hvis noen går bort til en hund når den står lenger borte, er det deres eget problem.

 

Fornøyd?

 

Minn meg på å skrive et lengre innlegg om hvordan denne tråden har utviklet seg til å bli en felle for folk som ikke bruker en time på å se gjennom innlegget sitt og researche alle fakta før man poster. Det går faktisk an å gå ut fra at folk mener noe annet en det du tror de mener.

Rar grammatikk not withstanding...

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
OK, nå spikker du fliser her. Poenget er at det er ulovlig å binde hunden der den kan komme i kontakt med folk som skal inn og ut av bygget.

 

WTF? Det er jo det jeg har sagt hele tiden! Og så har jeg forsøkt å si at dette ikke var tilfellet her.

 

Det er umulig å komme i nærheten av der hunden mest sannsynlig var bundet når man skal inn og ut av bygget. Her har altså foreldrene latt barnet gå dit hunden var bundet for å klappe den.

 

Hundeloven sier ikke at man må binde bikkja på baksiden av bygget ;)

 

edit: ja nå er jeg fornøyd. Godt du endret mening og innså at det du satte i gang med var meningsløst og irrelevant ;)

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar

Jeg har med Diesel på butikken, en sjelden gang. Og da står han på hjørnet, hvor det ikke går forbi folk. Jeg ser ofte hunder rett utenfor døra(der folk parkerer barnevogn osv), og det virker som om folk ikke er helt klar over at det ikke er lov?? Her om dagen satt det en liten hund der, type mellompuddel. Den var livredd, og skvatt da folk gikk forbi med handleposene sine. Jeg hadde lyst til å stå der til eier kom ut... En liten usikker hund kan fort bite. Og biter den feil person betyr det døden.

Lenke til kommentar

Jeg binder ikke mine utenfor butikken, men vet at typen min har gjort det ett par ganger..

 

Jeg er ikke så begeistret , fordi:

 

1.Jeg har små hunder som er fantastisk lette å stjele, og det er gale folk der ute som kan finne på å stjele de for å beholde de eller selge de videre for noen tusenlapper

 

2. Finnes drittunger som kan finne på å plage hundene mens de står bundet fast

 

3. Jeg vil ikke havne i den situasjonen at en idiotunge blir bitt fordi han skremmer hundene mine som står bundet fast i en krok uten annen utvei for å "forsvare seg"

 

4. Hundene mine bjeffer noe sinnsykt hvis jeg går fra de utenfor en butikk , og jeg synes det er flaut :blush:

Lenke til kommentar

Småhunder blir stjelt hele tiden, så det skjønner jeg godt.

Diesel er ikke noe glad i å sitte utenfor butikken, derfor løper jeg inn fort, og handler bare noe småtteri. Han får også godbit som belønning, bein eller smachos. Det er stas. Da går han hjemover med halen høyt til værs.. Han er faktisk så stolt at han ikke bryr seg om å stoppe til de to Gordon setter jentene vi går forbi på hjemveien :!:

Lenke til kommentar

Han hadde nok satt seg på bakfotene, fordi han hater å kjøre bil :rofl:

(han er i en alder hvor han prøver seg, og da er det bare å ta han i halsbåndet og beordre han inn i bilen).

 

Jeg drømte at han stakk av i natt! Vi var på utstilling, og så ble han borte. Han hadde dratt hjem til bestemor :p Det var ekkelt. Jeg ropte og ropte.. Grøss. bank i bordet osv

 

 

Hehe, gikk tur i nabolaget for en halvtime siden. Vi skulle egentlig gå i en liten park, men jeg gadd ikke. Gikk på utsiden av gjerdet heller, og plutselig ser jeg en hjort rett i hvitøyet -et dyr som er sjeldent å se her :!: Jeg så Diesel stilte seg opp, men jeg reagerte ikke. Flaks at han ikke dro, da hadde jeg garantert mistet båndet, fordi jeg gikk å surret i min egen verden med musikk i ørene. Må si jeg fikk sjokk. Bra jeg ikke gikk i parken og slapp dyret.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...