Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wee, da har jeg kjøpt 20 kg vom :!: Nå har vi hundemat en stund :blush: ca 2% av kroppsvekten sin skulle de ha

Nummer 33 uten fisk du kjøpte?

Det kommer helt an på hunden, og du merker fort hvis du gir for mye/lite. Lett å legge på seg av dette.

I begynnelsen syns jeg at det ble for lite mat, fordi Diesel gikk hele tiden sulten. Det tar litt tid å venne på magen v&h. Men siden du skal blande med tørrfor så regner jeg med at det ikke blir noen problem.

 

 

Tar de opp sent på kvelden, lar de ligge på kjøkkenbenken til neste dag. Legger de nedi vasken, og stikker en kniv borti slik at plastikken sprekker. Deler den i tre, og tar de opp med en plastikkpose slik jeg tar opp en hundebæsj :p

Slik unngår du noe særlig kontakt med den stinkende vommen ;)

 

 

Tror ponni begynner å få løpetid igjen :( Dritt. Hun er helt idiot på tur og har femten splitta personligheter.

Igjen?? :p

jeg syns ikke hun har annet enn løpertid jeg.heh

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Hehe, hun hadde ikke så lang løpetid, litt over en uke, men det innbilte varte over tre mnd :!: Løpetiden er grei, er bare å ha henne i bånd, men det innbilte er ett helvete. Håper hun får mindre denne gangen :) Er så slitsomt for oss begge.

 

Hun hilste på en hund mens hun var i bånd idag! :o Og hun var snill! Glefsa ikke, og var ikke redd i det heletatt. Nå er jeg hvertfall sikker på at noe er i gjære haha. Får håpe det fortsetter :)

 

Se så søt når hun tigger på to bein ^^

IMG_9881copy.jpg

Lenke til kommentar
...Men siden du skal blande med tørrfor så regner jeg med at det ikke blir noen problem.

 

jeg ble frarådet av han som solgte v&h å blande det med tørrfor fordi hunden vistnok begynner å produsere en sabla fislukt da... :ohmy:

Ser for meg det er mest i en overgangsperiode. Det er en type tørrfor som min eldste fiser som en gærning av, men etter sånn 2,5 uke på det, så går fisingen over. Det er vel noe magen må venne seg til tenker jeg :)

Lenke til kommentar

I debattpalten i avisa i dag :

 

Hunden bet: Informasjon til hundeeier utenfor Futura lørdag i halv firetida. Din lille hund bet faktisk vår lille gutt. Så bare vær obs videre.

 

Jeg lurer på hvor foreldrene til den lille gutten var jeg, da han gikk bort til en fastbundet hund og ble bitt. En ting er at barn ikke vet bedre, men voksne burda da ha nok vett i skallen til å forstå at man ikke lar små barn stavre bort til hunder som står fastbundet.

 

Det var ikke en av mine nei, for jeg binder de ikke fast utenfor butikk slik. Ikke er jeg helt enig i at man skal gå fra hunden sin uten tilsyn slik heller, men når det først skjer da, så synes jeg foreldre skal passe på barna sine

Lenke til kommentar

Synes det er det minste man kan forlange om man f.eks setter igjen hunden utenfor en butikk, at de som går forbi ikke hilser på hunden.

Man vet aldri lynnet på hunden, og det eneste man oppnår er jo å mase opp hunden som sikkert synes det er ille nok å stå utenfor å vente på eieren sin.

 

Når foreldrene enten ikke har tatt seg bryet å lære ungen om fremmede hunder, eller bare ikke brydde seg når ungen gikk bort fortjener de nesten den smekken de fikk.

Nå har han lært i hvertfall .

Lenke til kommentar

I dette tilfellet vet jeg godt hvor folk pleier å binde hundene sine. Det er ett godt stykke unna inngangen. Såppass godt unna at folk må gå bort fra inngangen og mot hunden for å komme i nærheten av den. Det er ikke mulig å komme nær hunden bare ved å gå inn og ut av senteret.

 

Hundeloven sier at man ikke kan binde hund fast rett ved inngangen . Rett ved vil si såppas nært at folk kommer nær hunden når de skal gå inn eller ut

 

Jeg regner med at storparten av norges befolkning ved hva "rett ved betyr". Det betyr ikke "ett lite stykke unna".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...