Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drev og testet ut min nye flash isted og fikk tatt dette morsomme bilde av vofsen. :p

 

3172231582_9e9122d1f4_o.jpg

nyyyyydelig!!! Åssen blitz har du?

 

 

 

 

Misunnelig på blitzen!! Bildene blir jo så mye bedre.

ekstern Blitz er et must til innendørs bilder!

Et av Nubiskatten tatt istad, bare for å vise hvordan bilde med blitz KAN bli

060109_014.jpg

Lenke til kommentar

 

Er desverre en vanlig begivenhet i de delene av verden.

Hørte fra en pakistaner at det var ikke så vanlig med hunder som husdyr, og kamper mot bjørn og andre hunder var normalen.

Derfor er mange av de veldig redd for hunder, noe jeg har merket selv med min lille.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Lite spørsmål; men forutsatt at en bruker tid på valpen, leker,tar turer og trener den godt i starten....er de veldig flinke til å ødelegge ting i huset? (velte, bite i stykker osv)

 

Skal kjøpe når jeg flytter ut som noen vet, og prøver å spare....som en del må en også vite faste utgifter, og arbeidsgiver mente at en bedre innbodekning kunne være en fordel med valp..bare for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Lite spørsmål; men forutsatt at en bruker tid på valpen, leker,tar turer og trener den godt i starten....er de veldig flinke til å ødelegge ting i huset? (velte, bite i stykker osv)

 

Skal kjøpe når jeg flytter ut som noen vet, og prøver å spare....som en del må en også vite faste utgifter, og arbeidsgiver mente at en bedre innbodekning kunne være en fordel med valp..bare for sikkerhetsskyld.

 

Arbeidsgiveren kan ha et godt poeng det første året med ny hund, bare for sikkerheten.

Min erfaring er at jeg ikke har hatt noe problem, så lenge man er konsekvent og tar hunden bort fra situasjoner der den ødelegger og biter på ting den ikke skal.

De første mnd skal du jo forhåpentlig tilbringe mesteparten av tiden sammen med den, og da lærer den fort hva den kan og ikke kan bite på som regel, og du kan få den på andre tanker når den prøver seg på ugagn ;)

Av faste utgifter er det mat og det kommer ann på rase og mengde hvor mye dette blir. Mat er uansett ikke veldig dyr utgift.

Koster jo endel i starten i utstyr osv, men med litt surfing på nett kan man finne mye til ok priser.

Lenke til kommentar

Satt av 1000 kr i måneden....forsikring er heldigvis ikke dyrt..jobber i forsikringsselskapet, så får fin rabatt :)

 

Blir vel 11 000 på collie valp, gidder ikke lete etter billigste alternativ slik jeg gjør med kamera osv...skal ha det seriøst og bra med en gang for å minimere risiko for sykdommer osv. Tenkte 4000 e.l. på utstyr den første tiden, i tillegg til de 1000 i måneden da...burde holde det?

Lenke til kommentar
Lite spørsmål; men forutsatt at en bruker tid på valpen, leker,tar turer og trener den godt i starten....er de veldig flinke til å ødelegge ting i huset? (velte, bite i stykker osv)

Hm, ikke godt å si egentlig. Mange hunder ødelegger når de er alene hjemme = kjeder seg.

I dag har Diesel ødelagt en slik "jule-stråhest". Det er strå over hele soverommet :!:

Han liker å bite av knapper og glidelås. Ett par sko har også måtte bøte med livet..såklart de kuleste støvlettene :roll:

Diesel er på soverommet når han er alene, og det er ikke så mye der inne han greier å ødelegge med mindre jeg legger fram en jakke med fristende knapper :p

Venninna mi har en bull terrier, og han tar alt han kommer over. Derfor må han ligge i bur når han er alene.

De forige hundene våre spiste på rekkverket i trappa, og rev i trykker bøker. Jeg har sett bilder av "prosjekt hjemme alene" på andre hundefora, og det er ikke småtteri de har tygt i stykker :p

 

Noen bilder tatt i dag :)

n750515373_5334535_5944.jpg

n750515373_5334533_5207.jpg

Lenke til kommentar
Satt av 1000 kr i måneden....forsikring er heldigvis ikke dyrt..jobber i forsikringsselskapet, så får fin rabatt :)

 

Blir vel 11 000 på collie valp, gidder ikke lete etter billigste alternativ slik jeg gjør med kamera osv...skal ha det seriøst og bra med en gang for å minimere risiko for sykdommer osv. Tenkte 4000 e.l. på utstyr den første tiden, i tillegg til de 1000 i måneden da...burde holde det?

 

Med 1000,- i mnd kan hunden spise reker og drikke sjampis :p

Jeg bruker i hvertfall ikke i nærheten, men det finnes vel de som mener det er lite også.

 

Høres ut som du har tenkt veldig godt og lenge på dette, og du har riktig instilling når du sier du ikke skal spare på dette kjøpet.

Alt for mange som tenker slik desverre, og de får med seg mye rart hjem igjen også.

I det lange løp vil de pengene du betaler mer enn de billigste alternativene betale seg tilbake i frisk hund :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...